handdator

Visa fullständig version : Pastamaskin?


Snobbe
2011-02-11, 12:25
Någon som vet var man kan få tag på en billig och bra pastamaskin?:)

Har tänkt länge på o skaffa en men 600+kr verkar lite dyrt för mig iaf.... Skulle gärna ha en som kan skära det till tagliatelle också.

Nykropp
2011-02-11, 16:44
Tror det är bättre att satsa på lite kvalitet.

syrén
2011-02-12, 12:48
Har inget bra svar, men jag kan verkligen rekommendera att köpa en! Jag är så nöjd med min, det blir SÅ mycket godare med egen pasta än den färska man köper i affären. Helt annan dimension!

Snobbe
2011-02-12, 18:51
Har inget bra svar, men jag kan verkligen rekommendera att köpa en! Jag är så nöjd med min, det blir SÅ mycket godare med egen pasta än den färska man köper i affären. Helt annan dimension!

Då borde du ju ha en och rekommendera?:) eftersom du använder en eller?:p

Och ja jag har gjort egen pasta själv men med kavel men känns väldigt mycket lättare me pastamaskin.

syrén
2011-02-13, 15:10
Jo jag använder en Marcato Atlas 150... Men den ligger nog i den prisklassen du inte vill lägga... ...fast å andra sidan har jag nog inte sett billigare på marknaden heller... fast å tredje sidan har jag ju inte letat heller :)

...svamlig idag? Javisst :)

AlmostRipped
2011-02-18, 02:08
Tror det är bättre att satsa på lite kvalitet.

+1

Klart värt att lägga pengarna på kvalitet när det gäller pastamaskin! De håller längre och resultatet blir faktiskt bättre!

Hemmagjord pasta är gudomligt! Egen ravioli som förrätt när man har finbesök är alltid uppskattat! :)

Lepras
2011-02-18, 02:37
Du hittar ju en på en loppis för en tjuga ;) Blocket.se?

Patrick_C
2011-02-19, 09:37
Jag tycker du ska lägga lite mer pengar och få kvallite! Att göra pasta är väldigt kul men tidskrävande. Speciellt om du ska göra tortellini eller ravioli.
Se till att du köper till tillsatsen som gör linguini och tagialella. Det finns massor av andra tillbehör men det känns som det viktigaste. Finns ett maxxat magasin som sprutar ut ravioli med fyllning i men det har jag inte testat ;)

Jag har inte testat någon billigare maskin, men jag är övertygad om att de fungerar med om ekonomin är tight! Första gångerna jag gjorde fylld pasta kavlade jag ut degen, och det blev gott ändå.

daks
2011-02-20, 16:01
Jo jag använder en Marcato Atlas

Clas Ohlson säljer den för 600, den lär hålla en livstid. 600/en livstid kan bli rätt lite pengar årligen. Men visst, är det ont om pengar kommer en pastamaskin en bit ner på listan...

LadyG
2012-02-09, 22:54
Ni som har den där från Claes Ohlson, är ni fortfarande nöjda?