handdator

Visa fullständig version : Aggressiv av träning ?


ToughLove
2011-02-10, 21:09
Hej det är så att jag på senaste tiden känner mig ganska instabil och kan få aggressiva anfall. Tror det är relaterat till träningen med tanke på att jag tar den på fullaste allvar och efter varje pass känner jag alltid att jag kunde gjort något bättre osv och då får jag typ flipp totalt, även små saker hemma som till exempel hade min morsa köpt 2 flaskor solrosolja istället för rapsolja och då tänkte jag direkt att det blir alldeles för mycket omega-6 och morsan har inga pengar kvar o jag är pank just nu så det finns ingen möjlighet till att inhandla rapsolja och jag i detta nu kokar av ilska :S är detta normalt? tog bara detta som exempel, blir förbannad över andra små saker också senaste tiden och är annars inte aggressiv som person, aldrig varit i slagsmål eller liknande heller

Krogbyggaren
2011-02-10, 21:26
http://nyamo.org/imgs/u-mad1.jpg

Sundqvist
2011-02-10, 21:27
Fet testohöjning :D är du gladare/kåtare också :)

ToughLove
2011-02-10, 21:34
Fet testohöjning :D är du gladare/kåtare också :)

Haha ne känner mig rätt normal annars :P tror jag tar min träning alldeles för mycket på allvar och när allt inte är perfekt träning/kost etcetera så blir jag skogstokig

Sundqvist
2011-02-10, 21:43
känns som du överdriver bara :), dedär med rapsolja lät jävligt kefft faktiskt =), försök sluta tänka på det bara =) och kör på som vanligt

HulkH
2011-02-10, 21:55
haha, du får chilla lite helt enkelt :D

ToughLove
2011-02-10, 21:57
ja får nog ta och göra det helt enkelt :P är inte mentalt svag eller nått så ingen tror jag är psysiskt störd haha :P

denna tråden kan stängas!

mini
2011-02-10, 21:59
Tycker nog du verkar lite instabil om du får rage när mamma köper fel olja. Vad tror du ska hända?

Stefan J
2011-02-10, 22:01
Hej det är så att jag på senaste tiden känner mig ganska instabil och kan få aggressiva anfall. Tror det är relaterat till träningen med tanke på att jag tar den på fullaste allvar och efter varje pass känner jag alltid att jag kunde gjort något bättre osv och då får jag typ flipp totalt, även små saker hemma som till exempel hade min morsa köpt 2 flaskor solrosolja istället för rapsolja och då tänkte jag direkt att det blir alldeles för mycket omega-6 och morsan har inga pengar kvar o jag är pank just nu så det finns ingen möjlighet till att inhandla rapsolja och jag i detta nu kokar av ilska :S är detta normalt? tog bara detta som exempel, blir förbannad över andra små saker också senaste tiden och är annars inte aggressiv som person, aldrig varit i slagsmål eller liknande heller

Nej det är inte normalt. Det är inte heller häftigt eller acceptabelt och du bör jobba på det :)

RS.
2011-02-10, 22:05
nej det är inte normalt. Det är inte heller häftigt eller acceptabelt och du bör jobba på det :)

+1

ToughLove
2011-02-10, 22:05
Tror ni miss uppfattar mig en aning! som jag sa så är jag inte aggressiv annars och aldrig varit i slagsmål eller liknande och hur jävla pissed jag än skulle kunna bli skulle jag aldrig skada någon jag håller kärt, tror jag har svaret på min fråga nu, och det är att jag tar allt alldeles för allvarligt när de gäller kost och träning, så tråden kan som sagt stängas

p.s Stefan om du tror jag tycker det är häftigt har du av nån skev anledning missuppfattat mig grovt!

JimmyJoe
2011-02-10, 22:10
om jag hade dampat på min morsa över något dylikt hade jag fått en örfil och blivit dkickad i säng. Skärp dig mään.

brauppa
2011-02-10, 22:14
Placebo "testorage" ("roidrage")

Endorah
2011-02-11, 08:49
För mig handlar det om lågt blodsocker eller nått. Tiden mellan avslutat träning och mat kan jag vara lättirriterad.

Hurtbulle
2011-02-11, 10:56
Stackars mamma. Flytta hemifrån.

Fredron
2011-02-11, 12:08
Det låter ju konstigt att du skulle få kort stubin av att träna.
Det kanske är som så att du fortfarande är helt upp pumpad av träningen så det är därför.
Försök att varva ner ordentligt efteråt och försök att se helhets bilden istället för att irriterade dig på detaljer.

coolboynesko
2011-02-11, 12:21
Tar man nåt jävligt seriöst o så kommer nån o typ "förstör" för en, då får man världens jävla damp. Och så är de med allt!


Två exempel du ska ta 200 i mark o du klarar inte de och då blir du jävligt sur.
Du har fotboll på gympan så är de nån kille som är oseriös och inte springer osv och då blr man jävligt sur på honom.


kanske dåligt förklarat

stridis
2011-02-11, 12:37
Du har fotboll på gympan så är de nån kille som är oseriös och inte springer osv och då blr man jävligt sur på honom.


Men lol. Vem bryr sig om skolgympefotboll, lite som att ha en extra tjej i laget (alltså en som inte spelar fotboll då).

Nitrometan
2011-02-11, 12:48
Men lol. Vem bryr sig om skolgympefotboll, lite som att ha en extra tjej i laget (alltså en som inte spelar fotboll då).

Skulle det vara fel med en extra tjej?

hejhopp79
2011-02-11, 12:55
Jag kan också bli sådär av tung, hård styrketräning. Men det går oftast över med lite mat och vila

Svårt att säga vad det är, men sannolikt uppreglering av testosteron och stresshormoner i samband med träning

Lord Humungus
2011-02-11, 12:56
För mig är det då tvärtom. Blir på väldigt bra humör efter jag tränat, tränar därför på morgonen så är man glad hela dan efteråt

Fredrik_S
2011-02-11, 12:57
Skulle det vara fel med en extra tjej?

men ja, tjejer sminkar sig och sånt, inte spelar fotboll, :smash:

stridis
2011-02-11, 13:00
Skulle det vara fel med en extra tjej?

Var ju fler tjejer än killar i de flesta klasser jag varit i, så det är inget jag bryr mig om. Jag hade kul på gympan, så jag förstår liksom inte riktigt hans roidande.

coolboynesko
2011-02-11, 13:01
Men lol. Vem bryr sig om skolgympefotboll, lite som att ha en extra tjej i laget (alltså en som inte spelar fotboll då).

De var ett exempel, vi säger att du ska spela en cup och en i laget springer runt och är jävligt dåligt, blir av med bollen så fort han får den osv då lär man bli jävligt sur på honom eller vad tror du?

stridis
2011-02-11, 13:03
men ja, tjejer sminkar sig och sånt, inte spelar fotboll, :smash:

Försöker ni missförstå mig eller något? Jag syftade på tjejer som inte spelar fotboll. De är ju sådär begeistrad av att spela fotboll. Som tur var så har jag haft några bra (och någon mja) idrottslärare som inte varit lat och typ kastat en boll till oss.

stridis
2011-02-11, 13:06
De var ett exempel, vi säger att du ska spela en cup och en i laget springer runt och är jävligt dåligt, blir av med bollen så fort han får den osv då lär man bli jävligt sur på honom eller vad tror du?

Hahaha, jag är verkligen inte en lagspelare till kynnet.

Sniggel
2011-02-11, 13:13
Jag älskar allt och alla efter ett styrkepass :)

L-Sami
2011-02-11, 13:34
Kan vara lite butter efter ett hårt styrkepass tills jag får mat i mig. Det har väl med blodsockret att göra. Efter konditionsträning är jag däremot glad i flera timmar.

Fordon
2011-02-11, 13:52
Hej det är så att jag på senaste tiden känner mig ganska instabil och kan få aggressiva anfall. Tror det är relaterat till träningen med tanke på att jag tar den på fullaste allvar och efter varje pass känner jag alltid att jag kunde gjort något bättre osv och då får jag typ flipp totalt, även små saker hemma som till exempel hade min morsa köpt 2 flaskor solrosolja istället för rapsolja och då tänkte jag direkt att det blir alldeles för mycket omega-6 och morsan har inga pengar kvar o jag är pank just nu så det finns ingen möjlighet till att inhandla rapsolja och jag i detta nu kokar av ilska :S är detta normalt? tog bara detta som exempel, blir förbannad över andra små saker också senaste tiden och är annars inte aggressiv som person, aldrig varit i slagsmål eller liknande heller

Tonåring.

YTS
2011-02-13, 13:02
Om det är så att ni har lite kärvt, så kanske din mor köpte solrosolja, p.g.a. att den ofta är billigare än rapsolja. Du bör då kanske inte börja gasta, utan lugnt förklara att rapsolja bör prioriteras p.g.a. att det:

1. Är för mycket fleromättat fett i solrosolja, så att man därför får ett för högt intag av fleromättat fett.

2. Att det p.g.a. sin höga halt fleromättat fett inte är bra att steka i.

3. Knappt innehåller nå't omega 3 fett alls, vilket behövs för att balansera omega 6. Enligt livsmedelsverket bör man äta mellan 0,5 och 1 E% omega 3 och mellan 2,5 till ca 9 E% omega 6. Balansen bör därför vara ca 1 del omega 3 till 4-9 delar omega 6.

Linjedomarn
2011-02-13, 13:07
Bara efter böj är det okej!

Mantus
2011-02-13, 13:16
Det är när man tar träningen på alltför stort allvar och tror att allt som försämrar eller inverkar det minsta negativt på ens "optiupplägg" förstör träningen totalt. Det är vanligt bland tonåringar och personer som just börjat träna.
Det brukar gå över när tonårshormonerna och den värsta optinojjan lägger sig efter ett par år.

Inge Enveten
2011-02-13, 13:40
Det är när man tar träningen på alltför stort allvar och tror att allt som försämrar eller inverkar det minsta negativt på ens "optiupplägg" förstör träningen totalt. Det är vanligt bland tonåringar och personer som just börjat träna.
Det brukar gå över när tonårshormonerna och den värsta optinojjan lägger sig efter ett par år.

+1

Fundera dock på att ta dig själv i kragen så fort som möjligt. Var schysst mot din mamma, jag var schysst mot min även då jag blev bötfälld för att inte ha käkat upp kött innan det blev gammalt. Nå väl!