handdator

Visa fullständig version : Bulgarian trainingbag


Spunken
2011-02-10, 10:03
Någon har testat på eller har någon erfarenhet av dessa?

dupper
2011-02-10, 10:10
Var väl någon på forumet som gjöt en egen, sök efter det. Han la upp en video har jag för mig!

Spunken
2011-02-10, 10:39
Var väl någon på forumet som gjöt en egen, sök efter det. Han la upp en video har jag för mig!


Sökte men fann inget. Har hittat en guide på hur man tillverkar sin egen, men tänkte höra om det är någon här som testat på, och hur de upplevde det.

kettlebellGuden
2011-02-10, 10:46
Love 'em.

Har tittat på din journal lite och jag misstänker att du hade uppskattat dem. :) Alternativt "ultimate sandbag" från Mr. Henkin.

Tycker att de är praktiska och roliga "strength & conditioning" verktyg. Den där snurren runt/bakom huvudet är värre än man tror. Härlig del av en cirkel :) Tyvärr så saknar den, förutom det, några speciellt "unika" övningar... men lite som en kettlebell så går den att ha 'kul' med och köra complexes. (dito med sandbag som jag själv tycker har fler användningsområden.. det är iaf min erfarenhet professionelt och i egen träning).

Spunken
2011-02-10, 10:55
Jag misstänker också att jag skulle gilla dem! :)
Har sagt upp gymkortet nu och är på jakt efter något att köra utomhus med så fort snön försvinner, känns som att det kan vara en investering att bygga ihop en egen. Kettlebells i all ära, men man vill ju ha lite variation!

kettlebellGuden
2011-02-10, 11:07
Jag misstänker också att jag skulle gilla dem! :)
Har sagt upp gymkortet nu och är på jakt efter något att köra utomhus med så fort snön försvinner, känns som att det kan vara en investering att bygga ihop en egen. Kettlebells i all ära, men man vill ju ha lite variation!

Helt klart... och, till skillnad från vad marknadsföringen säger, så är inte kettlebells ultimat till allt + botar cancer....

kolla upp clubbells / powerbells, macebells, släggor och lifeline jungle gym (billigare och bättre trx, y0!) när du är i farten. Och Steve Maxwells otal youtube-videos. :thumbup:

en säck med sand är oxå din vän.. mycket osympatiskt att bära/pressa/whatever för packar man lagom hårt så flyttar sig sanden medans man håller på och livet blir otrevligt. *cupid*

Spunken
2011-02-10, 11:22
Helt klart... och, till skillnad från vad marknadsföringen säger, så är inte kettlebells ultimat till allt + botar cancer....

kolla upp clubbells / powerbells, macebells, släggor och lifeline jungle gym (billigare och bättre trx, y0!) när du är i farten. Och Steve Maxwells otal youtube-videos. :thumbup:

en säck med sand är oxå din vän.. mycket osympatiskt att bära/pressa/whatever för packar man lagom hårt så flyttar sig sanden medans man håller på och livet blir otrevligt. *cupid*

Vet inte om jag vågar kolla runt för mycket, kan bli alldeles för ivrig :), men ska kolla upp Steve Maxwell.
En funderat på att fixa lite sandsäckar också, men har inte riktigt plats för så mycket mer. Garderoben börjar bli full nu med kettlebells, parallettes och gymnastikringar :)

kettlebellGuden
2011-02-10, 11:32
Vet inte om jag vågar kolla runt för mycket, kan bli alldeles för ivrig :), men ska kolla upp Steve Maxwell.
En funderat på att fixa lite sandsäckar också, men har inte riktigt plats för så mycket mer. Garderoben börjar bli full nu med kettlebells, parallettes och gymnastikringar :)

Har du ont om plats så håll dig borta från Motala då. Det är mitt tips.

Spunken
2011-02-10, 14:00
Har du ont om plats så håll dig borta från Motala då. Det är mitt tips.

Haha, från Motala?