handdator

Visa fullständig version : Blir inte klok på energibehov, hjälp!


zterner
2011-02-09, 21:12
Vikt - 72
Längd - 170
Ålder - 22
Mark - 135
Bänk - 90
Böj - 80 :em:

Påbörjar deff 1 mars, vill ner till 65-66 kg ungefär.
Har gjort några uträkningar på lite olika sidor på mitt energibehov men får alltid olika slutsiffra. Jag jobbar inom byggbranchen så det är ett rättså tungt jobb.
Styrketränar mån, ons, fre och söndag, tänkte lägga in cardiopass på tis och tors och eventuellt sön på cirka en timme. All övrig tid är i princip stillasittande framför dator eller tv. Villken aktivitetssiffra ska jag gångra mitt basala energibehov med tycker ni? Funderar på att lägga mig på 2000kcal om dagen och cirka 250g protte, låter det vettigt?

Vore oerhört tacksam för hjälp.

Flytkorken
2011-02-10, 04:02
Låter väll inte helt orimligt. Tror dock du klarar dig bra på 200g protte. 3,5g/kg är rätt mycket.:)
Ang ditt energibehov så kan du ta ett medelvärde på sidorna du kollat. Det är omöjligt att säga exakt då de räcker med att du sitter nervös och trummar på knät en dag för att de ska skilja sig. Du sover olika länge, olika sysslor på jobbet, du kanske åker o handlar en dag etc etc.
Ta de värde du tror, testa och sen kan du avgöra om de stämde eller inte. Tyvärr får man facit först efteråt :/

Pretorian
2011-02-10, 07:53
Ja, kör på 2000 och sen får du veckovis hålla koll på vikten. Då ser du om du äter för mycket eller för lite. Och 250 gram protein tror jag du ska fortsätta med.