handdator

Visa fullständig version : Inköpslista.


NewGripper
2011-02-09, 14:38
Tjenare alla CoCfans! Jag skall handla från ironmind den 25e, vid löning.

Jag har 4 st RBgrippers redan men vill ha CoC-serien.

Vilka CoC behöver man då?

Trainer och sport är överflödiga?

Funderar på att skaffa 1, 1½, 2, 2½ och 3.
Antar att jag ligger någonstans kring 2an just nu.
3,5 och 4 får komma senare om och när jag klarar 3an.

Jag skall även skaffa ett block för pinching.

Rolling thunder-greppet va så dyrt så det får jag skjuta på.

Tips på annat man borde investera i när man ändock är i farten och beställer?

*popcorn*

NewGripper
2011-02-09, 15:23
Om man vill börja med greppträning av olika varianter..

hugok
2011-02-09, 16:56
Om du klarar 2an så känns 1an överflödig den med. En titans thelegraphkey är nog inte helt fel. Men jag antar att den kostar en del och går att konstruera själv relativt lätt.

NewGripper
2011-02-09, 20:18
Om du klarar 2an så känns 1an överflödig den med. En titans thelegraphkey är nog inte helt fel. Men jag antar att den kostar en del och går att konstruera själv relativt lätt.

Jag lär ju ha ngt att värma upp med :D

Fjällbrynt
2011-02-09, 20:41
Jag lär ju ha ngt att värma upp med :D

Mjo men du har ju redan RB-serien :)

Martinio0o
2011-02-09, 20:45
Jag lär ju ha ngt att värma upp med :D

Tycker personligen att det är skönare att skölja händerna i varmt vatten en stund och sedan klämma lätt på valfri gripper, så i mitt fall känns 1:an onödig. Men du gör självklart som du vill. Å andra sidan så är det väl kul med en full uppsättning. ;)

Dreas
2011-02-09, 21:01
Trainern är en bra uppvärmningsgripper! :)

hugok
2011-02-09, 21:30
Jag värmer upp med dom små från sportaffärer.

NewGripper
2011-02-09, 23:20
Mja, jag hade en sådan men jag gav bort den till grannens 14åriga grabb.
Jag gjorde 530 reps med högern och 360 med vänstern utan att ens vila.
Det tar ju en vecka innan man blir varm av den :P
Din kanske är tyngre. :)

kettlebellGuden
2011-02-10, 00:03
Tjenare alla CoCfans! Jag skall handla från ironmind den 25e, vid löning.

Jag har 4 st RBgrippers redan men vill ha CoC-serien.

Vilka CoC behöver man då?

Trainer och sport är överflödiga?

Funderar på att skaffa 1, 1½, 2, 2½ och 3.
Antar att jag ligger någonstans kring 2an just nu.
3,5 och 4 får komma senare om och när jag klarar 3an.

Jag skall även skaffa ett block för pinching.

Rolling thunder-greppet va så dyrt så det får jag skjuta på.

Tips på annat man borde investera i när man ändock är i farten och beställer?

*popcorn*

Något typ av hub pinch är guld. Men alltså både pinch block och hub kan du lätt tillverka själv till mycket billigare peng. Rolling thunder-liknande går utmärkt att tillverka billigt det med. Loading pin likaså.

Tycker själv att basebollar för chins är trevligt, och så några bra wraps + spik.

Så kanske 1000 spänn eller så för alltihopa.

CoC kan du ju strunta i :)

NewGripper
2011-02-10, 09:31
Något typ av hub pinch är guld. Men alltså både pinch block och hub kan du lätt tillverka själv till mycket billigare peng. Rolling thunder-liknande går utmärkt att tillverka billigt det med. Loading pin likaså.

Tycker själv att basebollar för chins är trevligt, och så några bra wraps + spik.

Så kanske 1000 spänn eller så för alltihopa.

CoC kan du ju strunta i :)

Hehe, här struntas det inte i nå CoC!
Jag ska nämligen stänga 3an innan jag dör! :D
Basebollar för chins? Utveckla *kissass*
Mja, orkar inte tillverka, det va inte sååå dyrt och det bör hålla livet ut så jag kan leva med den utgiften!

Btw, är det bara storstäder som har kettlebellträning i Sverige än så länge?
Vore gött att testa på det, det ser kul ut på youtube!
Dalarna lär ju inte ha sånt modernt än på ett bra tag.. :furious:

kettlebellGuden
2011-02-10, 09:44
Hehe, här struntas det inte i nå CoC!
Jag ska nämligen stänga 3an innan jag dör! :D
Basebollar för chins? Utveckla *kissass*
Mja, orkar inte tillverka, det va inte sååå dyrt och det bör hålla livet ut så jag kan leva med den utgiften!

Btw, är det bara storstäder som har kettlebellträning i Sverige än så länge?
Vore gött att testa på det, det ser kul ut på youtube!
Dalarna lär ju inte ha sånt modernt än på ett bra tag.. :furious:

http://www.torqueathletic.com/ns/STOREIMAGE/Hardball-PU-Grips.jpg


angående vem som "har kettlebellträning".. det är som all annan träning. Vissa av oss har skivstång och kettlebells i vardagsrummet, andra söker sig till gym.

Tyvärr så har det blivit lite inne med kettlebells och gymkedjorna börjar anordna diverse pass med diverse helt okvalificerade folk.. men så är det ju alltid. Dock har jag något minne av att jag träffat på någon från uppåtlandet (Dalarna? Norrland? It's all the same där uppe norr om Kristianstad.. tror dock dalarna.. Luleå?) som iaf var HKC-certad (bokstäver efter sitt namn är viktiga).

Rekommendationen för att "testa" är ju annars att köpa en kettlebell (16-24kg == lagom) från t.ex. kettlebellcenter (bröt jag någon regel nu?) + "Enter the kettlebell" eller någon annat schysst intro bok/dvd. Alternativt leta upp någon bra GS-coach. Det är en fasansfullt obehaglig sport.


Kul är inte riktigt ordet jag associerar med det nu för tiden.. förr när jag körde kettlebell juggling for shitz and gigglez så var det kul. Numera är det mest obehagligt och höga mjölksyranivåer. :)

David_wigren
2011-02-10, 15:32
Jag skulle säga non of the above.
Gå till http://www.davidhorne-gripmaster.com/shop.html
OCh införskaffa dig en Vulcan handgripper
http://www.davidhorne-gripmaster.com/vulcan%20compilation.jpg
Den är mycket lättare att träna med än vanliga grippers. Styrkan som man utvecklar med denna är direkt proportionerlig till vanliga grippers, alltså ökar du med denna så ökar du samtidigt oxå i grippers. Du kan ta mindre steg så du kan träna mer progressivt.

Vill man dessutom träna thickbar så kan man fixa vanliga rör. Jag fixade ett 60mm rör som jag gjorde chins med.
Jag har haft en RT i 4-5 år och den e knepig att träna med. Den är i plast så magnesium tar inte så bra.
Så fuktigheten i luft och händer avgör ofta hur mycket du lyfter. Vilket är extremt frustrerande enligt mig. Jag vill kunna mäta min styrkeutveckling exakt. Då fungerar vanliga rör i stål betydligt mycket bättre. Och kostar väl en 50:e del så mycket.

IMO så är den enda anledningen att köpa en RT om man ska vara med i en tävling då RT är med. Eller om man jagar världsrekordet.
Samma sak med grippers. Enda anledningen man bör köpa en COC 3 är om man planerar att certa på 3an