handdator

Visa fullständig version : PWO är totalt jävla värdelöst.


agazza
2011-02-08, 20:25
Jag har kört diverse PWO:s genom åren och samma sak varenda gång jag prövar, så fort jag kommer på gymmet så blir jag så förbannat gäspig (ej trött) och trycklös, saker känns inte tunga men utlåsningar och sista repetitionerna går bara inte.

Har uppmärksammat att flera brukar drabbas av det här, vad beror det på?

Kimball
2011-02-08, 20:27
Hur reagerar du på enbart koffeintabletter? Har aldrig varit glad i PWOs jag heller, men 2-400mg koffein innan träning ger tillräcklig effekt för min del för att det ska bli mer pepp över det hela.

SiSenior
2011-02-08, 20:28
Aldrig gjort. Kommer aldrig att göra.

agazza
2011-02-08, 20:31
Dricker inte mycket koffein i övrigt men har provat koffeintabletter, 400mg per tillfälle, provat högre också men det gav mer obehag.

Känner mig stirrig bara, kanske lite skakig på högre doser, men blev lite gäspig av dom också. Tillförde inget positivt till passet

creperiet
2011-02-08, 20:33
Jag upplever bara att PWO:s gör nytta vid högre repintervall, typ +8. Stissigheten verkar inte ha ngn betydelse för maximalstyrkan.

Morrris
2011-02-08, 20:36
Koffein är bra, om man timear det rätt.

Apos78
2011-02-08, 20:37
Drick inte dina PWO´s?

agazza
2011-02-08, 20:39
Har slutat, provade idag igen bara för att, sovit skitlänge, pigg och alert, tills det börjar kicka in, sömnig och seg.

Tänkte ifall någon hade en förklaring till det här eftersom det verkar drabba fler än mig

Kung atlas
2011-02-08, 20:44
Vet ej om det är ditt problem men vissa som har ADHD blir trötta på PWO. Prova en lite lägre dosering om du inte har gjort det.En jobbarkompis som har ADHD blir seg och trött som fasiken på Lean , Brutal ,Rage. Dock funkar KCG jättebra för honom och den är koffeinfri

Kimball
2011-02-08, 20:45
Jag och en polare har märkt att beta-alinin kan ge väldigt skumma effekter, vi har båda blivit riktigt illamående och slöa av det, kan det vara det måntro? Om du vill använda det, testa med mindre doser för att sedan trappa upp till "normaldoser" kanske?

Pungis
2011-02-08, 20:51
Jag hade en period då jag tyckte det funkade skitbra. Nu blir jag bara kass i magen. Yuck!

Richthofen
2011-02-08, 21:01
PWO är påhitt enligt min mening.. Men kaffe är både gott och effektivt.

vicarious
2011-02-08, 21:05
Besynnerligt.

ceejay
2011-02-08, 21:08
jag gör alltid bra pass typ första gången jag tar det, sen avtar effekten snabbt.

skaparn
2011-02-08, 21:38
Det är synd att slösa Rage på träning när man kan ha det som groggvirke

http://i424.photobucket.com/albums/pp321/skaparn/Trams/jahaja.jpg

Andreas Guiance
2011-02-08, 21:41
Det är synd att slösa Rage på träning när man kan ha det som groggvirke


Komiskt nog är det den enda varianten jag kört Rage som:D


(Det är förbannat märkligt att man inte är grövre än man är!)

yooii
2011-02-08, 21:45
De PWOs jag har testat har fungerat relativt bra för mig i alla fall.
Ingen effekt som motiverar priset dock.

wessmen
2011-02-08, 21:57
Prova ring Anna Bola, ska vara bättre tryck i det har jag hört.

goodie
2011-02-08, 22:01
Funkar riktigt bra för mig. Effekten är densamma från början av burken till slutet. Får något enormt tryck. Har iofs inte adhd ;)

Sarwien
2011-02-08, 22:07
Prova ring Anna Bola, ska vara bättre tryck i det har jag hört.

Den där var ruskigt dålig.

agazza
2011-02-08, 22:29
Vet ej om det är ditt problem men vissa som har ADHD blir trötta på PWO. Prova en lite lägre dosering om du inte har gjort det.En jobbarkompis som har ADHD blir seg och trött som fasiken på Lean , Brutal ,Rage. Dock funkar KCG jättebra för honom och den är koffeinfri

hm, låter surt nog rimligt.. Får pröva en koffeinfri

Jag och en polare har märkt att beta-alinin kan ge väldigt skumma effekter, vi har båda blivit riktigt illamående och slöa av det, kan det vara det måntro? Om du vill använda det, testa med mindre doser för att sedan trappa upp till "normaldoser" kanske?

Det som ger stickningar va? Har för mig det är mer sånt i rage än no explode, och rage blev jag inte lika seg av

Jag hade en period då jag tyckte det funkade skitbra. Nu blir jag bara kass i magen. Yuck!

Låt den stå typ 10 minuter innan du dricker den, det brukar hjälpa

Det är synd att slösa Rage på träning när man kan ha det som groggvirke

http://i424.photobucket.com/albums/pp321/skaparn/Trams/jahaja.jpg
;)
Prova ring Anna Bola, ska vara bättre tryck i det har jag hört.

Vad har du för nummer då? BWAhaha osv.

Den där var ruskigt dålig.

Han skojjar bara, wessmen är känd för sitt kämpande mot all dopingpropaganda man finner på diverse andra mindre pålästa forum.

Sarwien
2011-02-08, 22:54
Han skojjar bara, wessmen är känd för sitt kämpande mot all dopingpropaganda man finner på diverse andra mindre pålästa forum.

Klart jag förstod att han skojade, tyckte bara att det var ett riktigt dåligt skämt:D

wessmen
2011-02-08, 22:55
Propaganda och propaganda. Objektivitet och mänskliga rättigheter. ;)

Sarwien: Får skylla på 4 dagars feber. Kunde inte komma på något bättre. :(

Sarwien
2011-02-08, 22:59
Sarwien: Får skylla på 4 dagars feber. Kunde inte komma på något bättre. :(

Krya :thumbup:

n1tro
2011-02-08, 23:38
är PWO till för att skapa tryck i kroppen ?

isåfall, kika på din underarm. trycklös = värm upp i vikterna mer, tills du börjar se ådrorna ordentligt, då är trycket igång. så fort trycket är igång är väl en PWO värdelös egentligen.. för mig handlar det enbart om trycket, vissa dar tar det lite längre tid att få igång det helt enkelt


mvh

trück

ChrisDEFC
2011-02-09, 00:22
Jag har kört diverse PWO:s genom åren och samma sak varenda gång jag prövar, så fort jag kommer på gymmet så blir jag så förbannat gäspig (ej trött) och trycklös, saker känns inte tunga men utlåsningar och sista repetitionerna går bara inte.

Har uppmärksammat att flera brukar drabbas av det här, vad beror det på?

Jag tycker att det är precis av den anledningen man ska ta PWO och jag tar det åxå just av den anledningen. Känner jag att jag inte har så bra tryck jag vill ja, känner mig sömnig och gäspig och det går segt i sista repetitionerna så brukar kreatin och/eller PWO hjälpa mig på traven. När jag inte längre känner nån effekt av PWO:n så håller jag uppe nån vecka.

Känner du dig pigg utan PWO varför herrans namn tar du det då? Om du dessutom upplever som du skriver i inlägget så sluta. Enda värdet med PWO:n är väl att bli piggare och prestera bättre och gör du inte det så är det ju pengar i sjön, eller i ditt fall betala för att må dåligt. Sunt förnuft!

mangemani
2011-02-09, 02:40
du kanske inte har hittat rätt sorts PWO.
finns en hel del därute och jag tror knappast att du har testat alla.
i den stora mängden så består PWOs utav samma blanding(i stort sätt),men sen finns det en del PWOs som sticker ut lite från mängden,dom som har det där lilla extra,den där bra blandningen som verkligen funkar.
så,antingen ger du upp PWOs eller så fortsätter du att testa tills du hittar

olwe
2011-02-09, 03:27
För mig är den största poängen med PWOs att man blir mer sugen att faktiskt ta sig till träningslokalen. Dunkar jag en PWO så har jag bara att välja mellan att gå o träna eller hoppa omkring i mitt 13kvm studentrum och skuggboxas.

Annars tänkte jag spontant på ADD/ADHD jag med.

Vissa personer kräver mer arousal än andra för att fungera normalt/bra. Du kanske "jämnar ut" med en PWO. Jag antar att det inte finns några studier på detta (om just PWOs förhållande till olika personer) utan vi får väll utgå från kvalificerade gissningar. Jämför med andra situationer; hur blir du annars av stimulerande situationer och uppiggande drycker etc? Stissig eller fokuserad av kaffe? bättre fokus i en högt stimulerande/högljudd/fartfylld miljö? osv...

Rätt intressant detta!

rooz
2011-02-09, 07:36
Testat några gånger, men det är direkt värdelöst. Överdoserat, underdoserat och allt, men kände inte ett dyft.

Kan nämna att jag är direkt resistent mot Koffein (Knappt pigg av 800MG).

ManuelIT
2011-02-09, 08:08
Jag har gått igenom en bunt PWO's, vissa har jag även överdoserat kraftigt men inget har gett mig någon som helst resultat jag inte like gärna kunnat få från bara koffein.

Poxeman
2011-02-09, 08:24
Lustigt hur olika det är för folk.

Jag har testat alla olika Rage-varianter inför mina gympass och KCGR2 inför konditionsträning och jag måste säga att jag är mycket nöjd. Bra fokus och en taggad känsla i hela kroppen.
Orkar liiiite mer gör man också men det är just fokuseringen jag tycker är bäst.

John M
2011-02-09, 08:40
Får du ingen vidare effekt av koffeintabletter så drick kaffe istället.

Jag tycker man får bättre effekt kaffe än koffeintabletter.

Finns tabeller på nätet, wikipedia t ex som visar hur mycket koffein en viss mängd kaffe innehåller.

Minimjölk
2011-02-09, 08:56
När intar du PWOn och sista målet innan? jag har märkt att jag ibland blir onormalt gäspig och dåsig på passet om jag ätit något med högt GI för tätt inpå passet (typ en timme eller så).

MilkmaN
2011-02-09, 09:36
Jag har bara använt mig av rage x2 limitid edition, men jag blir som besatt när jag käkar den. Kan inte sitta still, hjärtat slår snabbare, stickningar i hårbotten, känner för att närmast studsa upp och ner som om jag vore sjukt taggad inför en boxningsmatch. Får en HELT annat pump också, det är närmast outlidligt för det gör ONT i musklerna.

Med tanke på att jag får så mkt effekt, är jag dock skeptiskt till hur bra det kan vara för hälsan, och just nu nöjer jag mig med en kopp kaffe.

qubie
2011-02-09, 09:49
Testat några gånger, men det är direkt värdelöst. Överdoserat, underdoserat och allt, men kände inte ett dyft.

Kan nämna att jag är direkt resistent mot Koffein (Knappt pigg av 800MG).

Jag har gått igenom en bunt PWO's, vissa har jag även överdoserat kraftigt men inget har gett mig någon som helst resultat jag inte like gärna kunnat få från bara koffein.

Vad gör ni inför passen nu då? Koffein? Kolhydratladdar? Något speciellt?

agazza
2011-02-09, 10:14
är PWO till för att skapa tryck i kroppen ?

isåfall, kika på din underarm. trycklös = värm upp i vikterna mer, tills du börjar se ådrorna ordentligt, då är trycket igång. så fort trycket är igång är väl en PWO värdelös egentligen.. för mig handlar det enbart om trycket, vissa dar tar det lite längre tid att få igång det helt enkelt


mvh

trück

Det är nog mer för att kunna aktiver CNS mer och förhindra mjölksyra och kramp

Jag tycker att det är precis av den anledningen man ska ta PWO och jag tar det åxå just av den anledningen. Känner jag att jag inte har så bra tryck jag vill ja, känner mig sömnig och gäspig och det går segt i sista repetitionerna så brukar kreatin och/eller PWO hjälpa mig på traven. När jag inte längre känner nån effekt av PWO:n så håller jag uppe nån vecka.

Känner du dig pigg utan PWO varför herrans namn tar du det då? Om du dessutom upplever som du skriver i inlägget så sluta. Enda värdet med PWO:n är väl att bli piggare och prestera bättre och gör du inte det så är det ju pengar i sjön, eller i ditt fall betala för att må dåligt. Sunt förnuft!

För jag vill kunna prestera maximalt dom dagar jag är seg, och nu efter 9 års träning så är jag alltid seg..

du kanske inte har hittat rätt sorts PWO.
finns en hel del därute och jag tror knappast att du har testat alla.
i den stora mängden så består PWOs utav samma blanding(i stort sätt),men sen finns det en del PWOs som sticker ut lite från mängden,dom som har det där lilla extra,den där bra blandningen som verkligen funkar.
så,antingen ger du upp PWOs eller så fortsätter du att testa tills du hittar

Har provat en hel del under åren, vissa har fungerat bättre än andra, men samtliga har gjort mig gäspig och seg. Rage första version var en av dom som fungerade bättre, innan det var på tiden då ephedra fick säljas, den produkten var helt koffeinfri ifall jag inte missminner mig, och den kan jag inte komma ihåg att jag blev dåsig av faktiskt

För mig är den största poängen med PWOs att man blir mer sugen att faktiskt ta sig till träningslokalen. Dunkar jag en PWO så har jag bara att välja mellan att gå o träna eller hoppa omkring i mitt 13kvm studentrum och skuggboxas.

Annars tänkte jag spontant på ADD/ADHD jag med.

Vissa personer kräver mer arousal än andra för att fungera normalt/bra. Du kanske "jämnar ut" med en PWO. Jag antar att det inte finns några studier på detta (om just PWOs förhållande till olika personer) utan vi får väll utgå från kvalificerade gissningar. Jämför med andra situationer; hur blir du annars av stimulerande situationer och uppiggande drycker etc? Stissig eller fokuserad av kaffe? bättre fokus i en högt stimulerande/högljudd/fartfylld miljö? osv...

Rätt intressant detta!

PK, redbull, koffeintabletter och PWO gör mig skakig eller "stissig" i tillräckligt hög mängd, men piggare blir jag inte, bara gäspig

Får du ingen vidare effekt av koffeintabletter så drick kaffe istället.

Jag tycker man får bättre effekt kaffe än koffeintabletter.

Finns tabeller på nätet, wikipedia t ex som visar hur mycket koffein en viss mängd kaffe innehåller.

En kopp kaffe på runt 150ml ligger på under 100mg koffein, jag har testat att inta upp till 600mg utan pigghet som följd, och kaffe är inte gott ;)

När intar du PWOn och sista målet innan? jag har märkt att jag ibland blir onormalt gäspig och dåsig på passet om jag ätit något med högt GI för tätt inpå passet (typ en timme eller så).

Runt 40 minuter innan, brukar äta i samband med det för att undvika kass mage, antingen lite korv och mackaroner eller rostade mackor, men jag brukar ha rätt mycket fett i det här så jag tror inte GI blir så högt.

Men detta ska undersökas

Morrris
2011-02-09, 10:40
Fett innan passet gör mig dåsig iaf. Ta på tom mage?

agazza
2011-02-09, 10:56
Fett innan passet gör mig dåsig iaf. Ta på tom mage?

Vill inte skita ner mig i knäböjen

Morrris
2011-02-09, 11:05
Vill inte skita ner mig i knäböjen

Ta mindre dos då. Och lite lättsmälta kolhydrater till.

ChrisDEFC
2011-02-09, 11:41
För jag vill kunna prestera maximalt dom dagar jag är seg, och nu efter 9 års träning så är jag alltid seg..

Jag har åxå tränat många år, till och från i säkert 10år. Om du nästan alltid känner dig seg så tror jag att det kan va värt att se över din livsstil i övrigt (sömn, mat, om du tränar för ofta/sällan, balans i livet, nöjd med livet i övrigt? osv), totalt byta träningsupplägg har gett mig lite ny energi och gör att jag tänker nytt istället för att fortsätta att gräva djupare i samma spår. Jag tror helt klart det kan va värt att kolla på vad som ligger bakom problemet att du känner dig seg snarare än att hitta nått mirakelmedel som tar bort segheten.

agazza
2011-02-09, 12:41
Jag har åxå tränat många år, till och från i säkert 10år. Om du nästan alltid känner dig seg så tror jag att det kan va värt att se över din livsstil i övrigt (sömn, mat, om du tränar för ofta/sällan, balans i livet, nöjd med livet i övrigt? osv), totalt byta träningsupplägg har gett mig lite ny energi och gör att jag tänker nytt istället för att fortsätta att gräva djupare i samma spår. Jag tror helt klart det kan va värt att kolla på vad som ligger bakom problemet att du känner dig seg snarare än att hitta nått mirakelmedel som tar bort segheten.

uttryckte mig klumpigt, jag har inte samma energi på gymmet som jag hade när jag började, men det är inte det som är problemet

Problemet är att jag blir SKITSEG av PWO produkter, gäspar kanske 30 gånger på ett pass, blir alldeles dåsig i skallen osv. även ifall jag var pigg och fräsh innan.

Jag undrar vad det kan bero på för jag har sett fler med samma problem, även ifall det är ovanligt

anton2000
2011-02-09, 13:03
Ta mindre dos då. Och lite lättsmälta kolhydrater till.

Eller blanda ut med mer vatten och låt pwon stå och gotta till sig några minuter. Drick den lite långsammare också så borde kistan bli glad. Pwo ger ju inte alls samma effekt om man inte tar de på tom mage.

MasterChief
2011-02-09, 13:07
Jag testade koffeintabletter för ett tag sen. Tog mellan 300 till 500 mg och jag fick inte alls samma effekt som av ett par vanliga koppar kaffe. Det måste ju finnas någon slags katalysator i kaffet utöver koffeinet?