handdator

Visa fullständig version : 117kg till 75kg på 6 månader


nemb
2011-02-08, 16:37
Hej!
Kort och gått bestämde jag mig runt jul att vid nyår skulle jag förändra mitt liv. För att övervikten var i vägen för hur jag vill leva.
1 Januari 2011
183cm
117kg
BMI - 34.9

31 Januari 2011
183cm
106kg
BMI - 31.7

Idag, 8 Februari 2011
183cm
103kg
BMI - 30.8

Normalt blodsockervärde 5.2

De var statistiken...

Hur har jag gått till väga?

Varje vardag går jag 4.2km (ca 40-45min) på lördag & söndag går jag 1.2mil (ca 1h & 55m)
Utöver det följer jag ett program som som ska göra att kan kan göra 200 sittups på 6v och 100 armhävningar på 6v.

Det är motionen.

I matväg har jag gett upp all snabbmat och allt form av socker, läsk,godis,chips, alkohol osv. Jag har slutat äta färdiga produkter som köttbullar, korv och mjuktbröd osv.

En normal middag/matlåda består av antingen fisk,kyckling eller rent kött (biff, köttfärs osv) med grönsaker såklart och ett fullkorns alternativ pasta eller ris. Ingen potatis eller kolhydrat rik mat.


Till frukost äter jag 2 st hårdbrömackor med ägg och skinka, för att få i mig rikligt med protein. Plus multivitamin tabletter ifall jag skulle missa några viktiga vitaminer i min kost.

Om jag inte är på praktiken och har matlåda(samma som gårdagens middag), utan är i skolan så äter jag såklart skolmaten, men då med mycket kött och grön och väldigt lite av kolhydrat rik mat.

Äter alltså 3ggr om dagen utan undantag, inge småätande alls för att bli av med dåliga vanor sen tidigare. Och alla portioner är väldigt små. Ibörjan blev jag väldigt hungrig på kvällarna men nu så har magsäcken dragit ihop sig lite tror jag för jag kan äta mindre nu och bli mätt.


Men nu tycker jag att viktminskningen börjar gå långsammare, är det nåt jag bör ändra på?


Mvh

Pretorian
2011-02-08, 16:53
Hur mycket tappar du per vecka, nu när det går långsammare? Det kanske inte går så långsamt, du tycker bara det om du sätter det i relation till hur fort det gick de första veckorna.
Går du inte ner så äter du förstås för mycket. Om det är svårt att bara minska så måste du kanske börja räkna kalorier så du ser att du verkligen ligger på underskott.

Eddie Vedder
2011-02-08, 16:56
Angående kolhydraterna så är pasta, ris och potatis väldigt kolhydratrikt och potatis är däremot inte alls lika kolhydratrikt. Dessutom skulle nog de flesta anse att potatis mättar bättre än bröd, ris och pasta.

Klokt av dig att håll hårt på tre måltider per dag tycker jag. Då blir risken för småätande minimal som du säger. :)

nemb
2011-02-08, 17:16
Ca 2kg i veckan nu, känns som att jag stannar på platåer. Sitter fast på en vikt i några dagar för att snabbt förlora ca 2kg sen.

Hur räknar jag kolhydraterna? Måste vara riktigt svårt med kött och fisk, finns jue ingen innehållsförteckning.. Borde jag ge fan helt i pasta,ris och potatis och bara äta kött och grönt ? :)

Mitt mål är ungefär 75-80kg, vad är en rimlig tidsram för det tror ni ?

kaffekopp
2011-02-08, 17:29
Nu i borjan nar du har sa pass mycket extra vikt kan det ga ganska snabbt som du ser med vikt rasen.
Men nar du borjar komma ner lite mer i vikt skulle jag sakta upp lite for att inte forlora for mycket muskler.

Forovrigt tycker jag du har en bra bas som du kor pa nu, och jag skulle fortsatt med det ett tag innan du borjar ga in pa for mycket detaljer och sma pill da det ar latt att forsoka andra varenda aspekt av ditt liv i en omgang och sedan trottna efter 2 manader och vara till baka pa ruta 1 efter 3.

Pretorian
2011-02-08, 17:36
2 kg i veckan tycker jag låter ganska snabbt. Stressa inte på det. Och jämför inte dag för dag, gör det veckovis istället.

Köper du färskt kött/fisk över disk så står det ju inte på men då får du leta på nätet efter en näringsinnehållstabell. Annars brukar det väl stå på den frysta förpackningen?

nemb
2011-02-08, 18:02
2 kg i veckan tycker jag låter ganska snabbt. Stressa inte på det. Och jämför inte dag för dag, gör det veckovis istället.

Köper du färskt kött/fisk över disk så står det ju inte på men då får du leta på nätet efter en näringsinnehållstabell. Annars brukar det väl stå på den frysta förpackningen?

Borde jag undvika pasta,ris och potatis och bara köra på kött och grönt? Är de effektivare?

Pretorian
2011-02-08, 18:51
Jag svarar inte på vad som är effektivast (för lite erfarenhet) men JAG försöker äta så lite kolhydrater som möjligt. Jag försöker ligga på 250-300 gram protein per dygn och sen en del fett och kolhydrater. Har inte den excel-filen där jag räknar på allt så jag kan inte ge mer exakt svar.

Men jag har utgått från mitt kaloribehov, säg 2300 (vad jag gör av med) och sen tagit bort ca 500 kalorier. Proteinet, som är det primära, tar en viss mängd kalorier. Sen fyller jag på med fett och kolhydrater tills jag kommer upp mina 1800 kalorier.

Det bästa är att läsa deffguiden, 1, 2 eller 10 gånger.

Tacos
2011-02-08, 19:20
Vill bara säga starkt jobbat!!!
Kan tänka mig hur svårt det är att bryta ett dåligt kost mönster som du gjort.
Tycker du verkar ha full koll på vad och hur man borde äta

Fortsätt precis som du gör nu, du går ju fortfarande ner i vikt och verkar ha kraft och motivation att fortsätta.

Om du vill och orkar skulle du kunna lägga in lite styrketräning i träningsschemat också. Just för att minimera muskelförlusten.
Slutresultatet brukar då också bli mycket bättre.

Håll oss gärna uppdaterade hur det går.

Hennish
2011-02-08, 19:42
Håller med Tacos :) Strongt jobbat!
Jag har själv tagit tag i min vikt nu på senare tid genom att börja styrketräna 3-4 gånger i veckan och käka mindre helt enkelt. Ett bra knep är att väga maten du äter och skriva ner så att du får en bra överkoll på vad du får i dig egentligen, det har hjälpt mig enormt mycket under dom här första tre veckorna så det är något jag rekommenderar starkt :)
Stort lycka till!

nemb
2011-02-08, 20:16
Vad kul med all respons :)

Ska som några säger börja styrketräna, efter att ha läst deff guiden igen så inser jag att det är viktigt. Och eftersom jag har ett medlemskap på SATS så är det bara gå dit och boka tid med en tränare, och göra upp ett program med tung styrketräning :)

Att anteckna vad jag äter är en riktigt bra ide!

Något som är skönt nu när jag är 5veckor in i min deff är att jag inte längre har behov av allt småätande, suget är borta och jag kan knappt tänka på att små äta utan att se fällan jag så lätt hamnade i för många år sen :P

Edit: stavfel!

nemb
2011-02-12, 15:04
Vägde mig idag igen, (väger mig bara på lördagar nu) och vågen stog på 101kg! Så 2kg har jag gått ner nu sen sist :D

Dock har jag läst en del om överflödig hud osv, och de gör mig lite orolig, hur undviker jag det?

Big Sleazy
2011-02-12, 15:26
Vägde mig idag igen, (väger mig bara på lördagar nu) och vågen stog på 101kg! Så 2kg har jag gått ner nu sen sist :D

Dock har jag läst en del om överflödig hud osv, och de gör mig lite orolig, hur undviker jag det?

Bra gener.

sp123ltd1
2011-02-12, 16:46
Bra gener.
Och vad menar du med det?

Big Sleazy
2011-02-12, 17:32
Och vad menar du med det?

Hos vissa personer anpassar huden sig väldigt bra och hos andra sämre. Ålder är en annan faktor.

nemb
2011-02-12, 18:28
Hos vissa personer anpassar huden sig väldigt bra och hos andra sämre. Ålder är en annan faktor.


Dock ett luddigt svar, om jag har dåliga gener vad ska jag göra då för att förhindra detta ?

Big Sleazy
2011-02-12, 20:01
Dock ett luddigt svar, om jag har dåliga gener vad ska jag göra då för att förhindra detta ?

Fortsätta vara överviktig eller operation.

nemb
2011-02-12, 20:43
kul!

Nån som har lite seriösa svar?

Big Sleazy
2011-02-12, 20:46
kul!

Nån som har lite seriösa svar?

Varför skulle mitt svar inte vara seriöst?
Har själv en del lös hud runt magen efter en liten viktminskning. Råden man får från läkare är vänta och hoppas att det löser sig, om inte: Operation.

Nykropp
2011-02-12, 20:58
Jag har hört att man inte skall gå ner för snabbt. Huden måste få en chans att hinna med. Hur det blir på slutet vet du först när du är där. Gör liknande resa själv och räknar med lite lös hud när jag är klar. Men det kan jag leva med så länge min hälsa är bra.
Starkt jobbat! Se till att börja styrketräna nu. :)

Big Sleazy
2011-02-12, 21:18
Jag har hört att man inte skall gå ner för snabbt. Huden måste få en chans att hinna med. Hur det blir på slutet vet du först när du är där. Gör liknande resa själv och räknar med lite lös hud när jag är klar. Men det kan jag leva med så länge min hälsa är bra.
Starkt jobbat! Se till att börja styrketräna nu. :)

Varför skulle takten spela roll på slutresultatet? Vad som händer när du går ner långsammare är ju att huden hinner med bättre, men den kommer ju att anpassa sig lika mycket efter ett år oavsett. Om du hellre är lite fet och tar det långsamt än har lite löshud är ju upp till dig. Du kan gå ner väldigt långsamt och ändå ha massor med hud över beroende på gener. En annan kan gå ner jättefort och ha en hud som drar åt sig ganska fort.

Nykropp
2011-02-12, 21:29
Jaha, då har jag missuppfattat det hela då.

nemb
2011-02-12, 21:34
Varför skulle takten spela roll på slutresultatet? Vad som händer när du går ner långsammare är ju att huden hinner med bättre, men den kommer ju att anpassa sig lika mycket efter ett år oavsett. Om du hellre är lite fet och tar det långsamt än har lite löshud är ju upp till dig. Du kan gå ner väldigt långsamt och ändå ha massor med hud över beroende på gener. En annan kan gå ner jättefort och ha en hud som drar åt sig ganska fort.

Har kikat runt lite på forumet och jag har också uppfattat det som att går man ner långsammare så blir man inte lika hårt drabbad.. Men det visar sig väll!

Gått ner 16kg på nästan 6 veckor iallafall :hbang: Nästa lördag ska vågen visa 99kg och då är jag under 100kg för första gången på ca 3-4 år :)

En kul sak, mitt runkeeper resultat från idag :)
http://runkeeper.com/user/Brundin/activity/25756401

Peppeskrot
2011-02-13, 01:59
Nemb!

Jag har läst igenom dina inlägg och tror att du är inne på rätt väg. Jag tror att det är viktigt att du har ett positivt mål i sikte (din trekkingtur!), och inte primärt för att du försöker avlägsna dig från något negativt.

Om du trivs med takten i din viktnedgång tycker jag inte att du ska slå av på den baserat på oro för att din hud inte ska hinna dra ihop sig. Märker du synbara tendenser åt det hållet kan du alltid sänka tempot. Jag gjorde en liknande resa själv för ett och ett halvt år sedan och valde att försöka göra det relativt snabbt, något som jag absolut inte ångrar nu. Jag började viktnedgången på 99,6 kilo i slutet av september 2009 och avslutade på 71,1 kg den 14 januari 2010 (174 cm). Så du kan ju se ungefärligen vilka tidsperspektiv det kan röra sig om.

Angående den oregelbundna takten i viktnedgången så är det helt normalt – viktnedgång verkar inte vara linjär för någon utan tycks också påverkas av hur din kropp binder vätska. Salt och kolhydrater t ex binder en del vätska. Det kan ju också bero på varierande tarminnehåll mellan vägningarna. Märker du att takten slås av mer varaktigt, på samma kcal-intag och samma aktivitetsnivå, kan det bero på att differensen mellan ditt behov (som ju sänks med minskande vikt) och ditt intag blivit mindre.

Några tips på vägen:
Jag utgår ifrån att du har läst deffguiden. Börja styrketräna snarast om du inte redan gjort det, gärna s.k. helkroppspass tre gånger i veckan. Du kan kombinera dina promenader med t ex pass på crosstrainer. Lägg dock helst dessa på andra dagar än då du styrketränar. Förutom den ”kcal-lucka” som detta skapade gjorde dessa cardiopass det lättare för mig att stå emot hungerkänslor senare under dagen eftersom jag redan hade lagt ner tid och möda på att bränna kalorier under dagen.

Kost: Du är som sagt på rätt väg, men för att göra det mer överskådligt för dig själv bör du försöka räkna kalorier mer noggrant. Det gör du lättast med en hushållsvåg som du kan köpa billigt. Gå sedan in på Livsmedelsverkets databas http://www7.slv.se/Naringssok/ - och sök på de livsmedel du är intresserad av. Sedan kan du lätt komponera olika menyer. När du har vägt din mat i några dagar blir det lättare för dig att uppskatta vikten på mat som du har svårt att väga (t ex i skolan). I anslutning till detta vill jag rekommendera en utmärkt app som heter ShapeUp – den rekommenderas här på forumet för i början av året. Med den kan du lätt föra in det du äter och se hur mycket av protein, kolhydrater och fett du får i dig. Den finns i en gratisversion.
Personligen valde jag att äta kolhydrater i form av ris och potatis (c:a 90-150 gram till varje måltid). Jag tyckte att träningen gick bättre så. Något annat som kan vara bra i ditt läge är broccoli (35 kcal/100 gram) och lök som du kan dryga ut med (för mättnadskänslan). Kokta ägg är suveränt på kvällen för att ta udden av hungerkänslorna. Vassleprotein är också ganska bra att ha tillhands för att hålla proteinintaget uppe till en ringa kalorikostnad. Jag valde att göra ett storkok en gång i veckan och fyllde lunchlådor som jag lade i frysen på söndagskvällen, vägda och klara för veckans luncher och några midagar.
EAA kan också vara något att fundera över. Jag tog det före och efter träning (se Tråden om EAA under Kosttillskott). Vassle och EAA finns att köpa till bra priser på Kolozzeums webbshop.
I samband med deffen började jag äta havregrynsgröt igen (1 dl gryn+ 2 dl vatten, 2 minuter i mikron) med ett par russin och lite frysta blåbär som jag blandade i gröten när den var färdig (sammanlagt c:a 175 kcal). Det mättar ganska länge. Det är något som jag tror att jag aldrig kommer att sluta med nu! Testa det istället för mackor på morgonen. Liksom du tog jag också vitaminer men även omega3-kapslar (två gånger om dagen).

När du har nått din målvikt är det viktigt att du fortsätter med din nya tillvaro för att inte börja smyga upp i vikt igen.

Glöm inte att posta bilder från Nya Zeeland!

nemb
2011-02-13, 16:12
Ska ta mig i kragen och börja räkna kalorierna ordentligt, men det är en sak jag inte riktigt blir klok på, har kikat på google och här i forumet men det fäster inte riktigt..Är 1 kcal samma som 1 kalori ? Alltså har jag ett behov av 2239.3 kcal eller kalorier dagligen?

Sen en annan sak jag har laggt märke till sen jag började deffa är att jag får ordentligt med finnar på ryggen, förut hände det nån gång ibland nån enstaka finne. Men nu har jag flera st konstant.. Kan det ha nåt att göra med min koständring?

Fredron
2011-02-13, 16:42
Ska ta mig i kragen och börja räkna kalorierna ordentligt, men det är en sak jag inte riktigt blir klok på, har kikat på google och här i forumet men det fäster inte riktigt..Är 1 kcal samma som 1 kalori ? Alltså har jag ett behov av 2239.3 kcal eller kalorier dagligen?

Sen en annan sak jag har laggt märke till sen jag började deffa är att jag får ordentligt med finnar på ryggen, förut hände det nån gång ibland nån enstaka finne. Men nu har jag flera st konstant.. Kan det ha nåt att göra med min koständring?

ja, kcal är kilokalori förkortat. kcal är det du bör finna på alla förpackningar och du vill uppnå 2239.3kcal - (x)/dag. Där x bestämmer din viktnedgångshastighet.

Second
2011-02-14, 11:31
Hej!

Och instämmer med tidigare inlägg att det är starkt jobbat att bara ha kommit igång! Se till att få träning och kost tillatt bli positiva upplevelser, blir betydligt enklare och du kan kämpa på även om platåerna får dig att stanna upp.

Gällande finnar osv. är det oxå säkert rätt individuellt. Har själv märkt att när jag försökt deffa eller lagt om kost tidigare så verkar kroppen vilja göra sig av med lite olika "slaggprodukter" vilket har visat sig för min del med fler finnar osv. Men det har lagt sig efter ett tag. Även vissa kosttillskott har jag upplevt gett mig mer finnar/fetare hy.

Men kämpa på! Och läs forumet och fråga, här finns all info och kunskap för att underlätta för dig!

nemb
2011-02-17, 18:45
Testade lite byxor idag!
Har haft storlek 40 i jeans i några år nu. På sistone har mina jeans varit STORA, så jag tänker jag kanske har gått ner till storlek 38 nu?

Går in och lånar min brors brallor och dom sitter perfekt, helt underbart tänker jag och frågar "visst är de 38?"

36 svarar han!

Jag har inte haft storlek 36 sen i 7an, HELT UNDERBART!!


Ville bara dela med mig av min glädje! Och på lördag går jag på vågen igen för att se att jag är under 100kr nu, dvs 2 siffrigt (inte någon man längre ;) )

nemb
2011-02-19, 10:39
Dags att väga sig den här veckan då!

Morgonvikt är nu 99kg och 101cm runt midjan, det betyder att jag gått ner 2kg och förlorat 3cm på midjan på 1 vecka :)

Äntligen under 100 :D

Nykropp
2011-02-19, 11:35
Dags att väga sig den här veckan då!

Morgonvikt är nu 99kg och 101cm runt midjan, det betyder att jag gått ner 2kg och förlorat 3cm på midjan på 1 vecka :)

Äntligen under 100 :D

Jävligt bra! Jag ser fram mot när jag passerar 100kg och landar på 99 för första gången på säkert 16-17 år. Det är nära nu! :)

nemb
2011-02-28, 07:46
97 kg och 99cm i midjemått, det är 2kg & 2cm på en vecka, tempot är fortfarande stadigt! :D

Ska dra ner extra hårt på maten nu i 2 veckor och försöka landa på 90 lagom till kryssningen jag ska på den 12e mars, vi får se hur det går :)

Nykropp
2011-02-28, 07:59
Jag skulle dämpa takten lite. Men det är jag de. Lycka till och bra kämpat! :)

evomaccan
2011-03-02, 13:58
Bra jobbat TS.
Jag håller själv på med samma resa, ganska exakt faktiskt.
Från 117,8 till 73-75 kilo jag ligger just nu på 81,6 och mår så jävla bra.
Kan rekommendera styrketräning blandat med cardio (har funkar skitbra för mig)
Cardion bränner kalorier och det gör även styrketräningen (även efter träningen)

Dra ett PM om du vill tjöta lite om det eller om du vill ha tips, man har ju samlat på sig recept och träningshjälp nu under året.

Nykropp
2011-03-02, 14:06
Bra jobbat TS.
Jag håller själv på med samma resa, ganska exakt faktiskt.
Från 117,8 till 73-75 kilo jag ligger just nu på 81,6 och mår så jävla bra.
Kan rekommendera styrketräning blandat med cardio (har funkar skitbra för mig)
Cardion bränner kalorier och det gör även styrketräningen (även efter träningen)

Dra ett PM om du vill tjöta lite om det eller om du vill ha tips, man har ju samlat på sig recept och träningshjälp nu under året.

Grym resa! Inga före och efter bilder? :)

evomaccan
2011-03-03, 23:04
förebilder är dåligt då jag var fet och inte ville vara med på bild.
Ska se om jag hittar något imorgon, dock kommer det inte vara utan kläder för sådana bilder existerar inte.
Sen ska jag ta en bild just nu.

nemb
2011-03-05, 16:58
förebilder är dåligt då jag var fet och inte ville vara med på bild.
Ska se om jag hittar något imorgon, dock kommer det inte vara utan kläder för sådana bilder existerar inte.
Sen ska jag ta en bild just nu.

Vore jätte kul att se :)

Har du någon favorit maträtt du har skaffat under din deff period?, kyckling har blivit lite ensidigt på sista tiden så nu försöker jag käka laxfile så ofta jag kan istället ;)

Idag landade jag på 95kg och 98cm i midjemått *flex*

Så min BMI ligger på 28.4 för tillfället!
Så vecka 9 gick jag ner 2kg och förlorade 1cm på midjan, nu laddar jag för vecka 10 :cool:

Sen känner jag att jag mår bättre för varje dag som går, allt bara känns lättare.


Före bilder
http://brundins.nu/avatar/a.jpg
http://brundins.nu/avatar/b.jpg

Efter Bilder
http://brundins.nu/avatar/c.jpg 97kg
http://images.tti.nu/image/16759.jpeg 95kg Ansikts uttrycket :cryout:
Och lite skrotar kläder

evomaccan
2011-03-05, 17:14
Riktigt bra jobb Nemb!

Man ser sjuk skillnad, fortsätt jobba hårt.

Sorry för crappy förebild.
Jag vägde som Nemb innan 180 cm, 117.8 kg och nu nere på 81.6 ska ner 5-10 kg till.

Före:

http://i54.tinypic.com/nx6dyg.jpg

Efter:

http://i55.tinypic.com/4kgsh5.jpg

Jag skämtade lite med några polare i vintras om att jag skulle ha tvättbräda sommaren 2011, men visst fan bara det komma någon ruta längst upp? eller är jag helt dum i huvudet?

nemb
2011-03-05, 17:29
Din hud ser ut att verkligen ha hängt med i svängarna, nu får jag hopp :D

Hur har dina tatueringar reagerat på viktnedgången? någon som blivit missformad?

hugok
2011-03-08, 19:58
Riktigt bra jobbat! Man kan tänka sej det tempot du haft tills kanske -6 kg men 22 kg för fan. Ett tips för det med överflödig hud om det skulle bli problem. Börja bygga muskler när du känner dej nöjd med fettmängden. Tränar du någon styrketräning på gym nu? För är man nybörjare är det många som lyckas bygga muskler samtidigt som de går ned i vikt.

nemb
2011-03-09, 16:20
Aa jag tränar 3 dagar i veckan i ca 60min
Då tränar jag rätt intensivt och korta rep med höga vikter :)

nemb
2011-03-12, 09:34
Vägde mig idag, 93kg och 96cm med byxmidjan, 93cm vid naveln..

Vilken stämmer? :)

http://i55.tinypic.com/r72e6d.jpg

nemb
2011-03-19, 17:29
Denna veckas uppdatering!

91kg med tyvär fortfarande 96cm i midjemått.. Men har väll förlorat dom kilona på andra ställen :P

två bilder med 10 kg's skilnad. Syns lite, men endå knappt :/

http://i52.tinypic.com/10parr7.jpg http://i52.tinypic.com/2551khu.jpg

hugok
2011-03-19, 19:26
Då tränar jag rätt intensivt och korta rep med höga vikter :)

:thumbup:

Nykropp
2011-03-19, 20:01
Syns ju klar skillnad. Gött mosat som vanligt. :)

g109
2011-03-24, 08:38
fan det var ju stor skillnad!

både magen och runt bröstvårtorna är det ju helt klart annorlunda!:thumbup:

Ajwersson
2011-03-24, 10:15
har gjort/håller på med samma resa,gått från ca 100kg sommaren 2010 till nu ca 79kg. alltid kul att läsa om folk som det år bra för med motivation =)


man börjar redan se en stor skillnad på dig speciellt i ansiktet (även andra ställen)

lycka till !!

nemb
2011-03-26, 19:22
Kul att höra :)

Tyvär har jag legat sjuk sen i tisdags, så någon motion eller träning har det inte blivit av den här veckan..

Därför hade jag när jag vägde mig i morse bara gått ner 1kg den här veckan.

Så nu står jag på 90kg och 95cm runt midjan. Det är -1kg och -1cm sen förra lördagen.

Ska köra en hård vecka nu för att ta igen och försöka landa på 87kg nästa lördag, vi får se hur det går :D

nemb
2011-03-26, 19:35
Bifogar dagens bild, nyklippt sen igår! (minen är för att jag skulle precis prata när kortet togs :P)
http://i54.tinypic.com/4fvq1g.jpg

nemb
2011-04-02, 08:28
Detta har varit en riktigt bra vecka, har kört hårt och har gått ner hela 3kg, exakt på hektot.. Nu väger jag 87kg och har ett midjemått på 92cm (95cm förra lördagen)

Här är en updatering på min viktnedgång:
http://i55.tinypic.com/51wtn6.jpg


Sen har jag en fråga till er experter, runt naveln har jag ett mått på 89cm, men runt byxmidjan(längre ner) har jag ett mått på 92cm.. Hur kommer det sig ?

Gustafsson
2011-04-02, 08:43
Detta har varit en riktigt bra vecka, har kört hårt och har gått ner hela 3kg, exakt på hektot.. Nu väger jag 87kg och har ett midjemått på 92cm (95cm förra lördagen)

Här är en updatering på min viktnedgång:



Sen har jag en fråga till er experter, runt naveln har jag ett mått på 89cm, men runt byxmidjan(längre ner) har jag ett mått på 92cm.. Hur kommer det sig ?


Härligt jobbat!
Liten ryggmuskulatur och breda höftben? ;)

nemb
2011-04-02, 11:47
Härligt jobbat!
Liten ryggmuskulatur och breda höftben? ;)

Bara fram med hyveln då antar jag :cool:

nemb
2011-04-06, 19:28
Kan slänga upp två bilder som visar lite från sidan.

Ligger nu på 86kg och satsar på 85kg tills på lördag :)
Räknar med att väga 79 innan april är slut.

http://brundins.nu/avatar/fat1.jpghttp://brundins.nu/avatar/fat2.jpg

Philosophic
2011-04-13, 21:09
Hur går det nu?

Nykropp
2011-04-14, 07:32
Riktigt fina resultat! :)

nemb
2011-04-17, 20:46
Missade förra lördagens update, men allt går enligt schemat :)

Igår landade jag på 83kg och 90cm vid midjan (vid höften). Jag har nu en BMI på 24.8 så de känns riktigt bra, speciellt eftersom jag började på en BMI på 34.9..

Satsar på 78-79kg tills valborg *flex*

Här är en gammal och ny bild:

http://img195.imageshack.us/img195/3559/unlgytyed1.jpg http://img851.imageshack.us/img851/6505/untifgdfgtled2.jpg

Fredron
2011-04-17, 21:28
Känner knappt igen dig, du ser mycket trevligare ut nu :D