handdator

Visa fullständig version : Dumma nybörjarfrågor


Springer
2011-02-08, 16:06
Okej, jag är en osäker person. Men vem bryr sig? :D

Fråga 1: Det ligger en stång på en liten ställning en halv meter ovan mark, antar att den är för marklyft. Okej, på med vikterna, plocka ner och kör tills fail. Men hur får man upp den igen då? :em:

Fråga 2: Springa till gymet en timme och sedan gå rätt in och köra övningar, anses det vara OK? Vi gubbar luktar ju ganska illa efter en timmes svettning... :em:

Mass-Tech
2011-02-08, 16:14
Okej, jag är en osäker person. Men vem bryr sig? :D

Fråga 1: Det ligger en stång på en liten ställning en halv meter ovan mark, antar att den är för marklyft. Okej, på med vikterna, plocka ner och kör tills fail. Men hur får man upp den igen då? :em:

Fråga 2: Springa till gymet en timme och sedan gå rätt in och köra övningar, anses det vara OK? Vi gubbar luktar ju ganska illa efter en timmes svettning... :em:

1.)Kan du inte köra ifrån marken?

2.) Luktar du illa så det stör kan du duscha annars är det ju bara att köra.

Springer
2011-02-08, 16:19
Jo, men hur får man upp stången igen (för att lasta av), om man inte orkar lyfta?

King Grub
2011-02-08, 16:23
Det går att plocka av viktskivor från en stång som ligger på golvet.

Ansg
2011-02-08, 16:23
Om du vilar ett tag så kommer du ju kunna lyfta upp den vikten du har tränat med, på stället igen. Det kan jag inte tänka mig blir problem.
Skulle det mot förmodan bli det så finns det alltid någon annan där som du kan be om hjälp med det.

Springer
2011-02-08, 16:24
He, svårare än så var det alltså inte. Då skall jag kanske pröva marklyft nästa gång. :D

HulkH
2011-02-08, 16:24
Tror det är för man ska kunna lasta på vikten
Om du luktar, så snabbduscha innan. :)

sandberg93
2011-02-08, 16:43
om du tar stora vikter först så kommer dem små vikterna inte vila mot marken=lätt att plocka av :)

King Grub
2011-02-08, 16:45
Svett luktar inte. Det är bara ingrodda svettiga kläder eller gammal intorkad svett som luktar. Luktar det illa när man just har svettats är det något fel.

young_george
2011-02-08, 16:51
Ingen vettig person bryr sig att det luktar lite svett i en träningslokal. Jag antar att du inte brottar ner ovilliga personer och tvingar dom att lukta i din armhåla.