handdator

Visa fullständig version : In i djungeln igen, välja vad?


Fis
2011-02-08, 10:35
Tja!
Snart dags att beställa hem lite produkter då det börjar ta slut här hemma.
Har kört med whey 80 från star nutrition innan och tänker köpa ett paket till men kan likaväl testa ett nytt märke.
1. Jag är fattig student så jag söker billigt proteinpulver, vilket märke?

Har också brukat noxplode ett tag, var mycket nöjd men måste säga att jag inte kände ngt alls de senaste veckorna, men vad vet jag.. Även här kan de vara kul att prova något nytt.
2. Vilken pwo föreslår du?

Ska för första gången testa eaa men har ingen lust att beställa hem den dyraste för att sedan inse att jag kunde få samma skit för ett bättre pris. Det misstaget har jag redan gjort med proteinpulvret förr.
3. Så vad föreslår ni för märke/produkt här?

Har alltid också varit sjukt sugen på proteinbars men tycker de är jävligt dyra, 20-30 spänn för en liten chokladbit kostar det på gymmet.
4. Tips här?

Hoppas någon är villig att svara
Tack på förhand

ChrisDEFC
2011-02-08, 10:54
Först och främst kan du säker söka fram svar på alla frågor om du använder sökfunktionen för alla frågor är besvarade 100tals gånger. Sen beror det ju helt på vilken webshop du tänkt beställt ifrån, kolo har en hel del bra och billiga grejer men ska jag svara för vad jag själv hade valt med tanke på ekonomiska begränsningar samtidigt som du vill ha bra/goda grejer så:
1Whey FX godare och tror den är billigare än whey80 och kolos egna, dessutom behöver du inte köpa storpack utan kan köpa 750g påsar och välja många olika smaker.

2Håll uppe ett tag med din PWO nån vecka så kommer du förmodligen få tillbaka känslan igen, kroppen har bara vant sig och jag tycker det är betydligt bättre att ta ett uppehåll framför att öka dosen. Det finns massor med PWO att välja på med diverse mer eller mindre skumma ingredienser så där får du söka och bilda dig en uppfattning.

3EAA FX billig och god, löser sig dock lite halvdåligt men det tycker jag de flesta märken gör. Blanda några minuter innan du dricker så är det överkomligt. Kolos egna ska va helt okej, Body Science har jag hemma nu den är helt okej...

4Swebar är mina favoriter och brukar ligga på 15-16kr/st. Är du student så har du dessutom 10% på GG:s webshop.

Fordon
2011-02-08, 10:56
Tycker inte fråga 4 rimmar speciellt bra med att vara en fattig student, men vad söker du? Billigaste barsen eller godaste? eller billigaste ätbara?

vicarious
2011-02-08, 10:56
Tja!
Snart dags att beställa hem lite produkter då det börjar ta slut här hemma.
Har kört med whey 80 från star nutrition innan och tänker köpa ett paket till men kan likaväl testa ett nytt märke.
1. Jag är fattig student så jag söker billigt proteinpulver, vilket märke?

Har också brukat noxplode ett tag, var mycket nöjd men måste säga att jag inte kände ngt alls de senaste veckorna, men vad vet jag.. Även här kan de vara kul att prova något nytt.
2. Vilken pwo föreslår du?

Ska för första gången testa eaa men har ingen lust att beställa hem den dyraste för att sedan inse att jag kunde få samma skit för ett bättre pris. Det misstaget har jag redan gjort med proteinpulvret förr.
3. Så vad föreslår ni för märke/produkt här?

Har alltid också varit sjukt sugen på proteinbars men tycker de är jävligt dyra, 20-30 spänn för en liten chokladbit kostar det på gymmet.
4. Tips här?

Hoppas någon är villig att svara
Tack på förhand

1. body science eller whey fx
2. rage eller jack3d
3. body science eller eaa fx
4. skippa proteinbars, dyrt proteinberikat godis.

Fis
2011-02-08, 12:33
Först och främst kan du säker söka fram svar på alla frågor om du använder sökfunktionen för alla frågor är besvarade 100tals gånger. Sen beror det ju helt på vilken webshop du tänkt beställt ifrån, kolo har en hel del bra och billiga grejer men ska jag svara för vad jag själv hade valt med tanke på ekonomiska begränsningar samtidigt som du vill ha bra/goda grejer så:
1Whey FX godare och tror den är billigare än whey80 och kolos egna, dessutom behöver du inte köpa storpack utan kan köpa 750g påsar och välja många olika smaker.

2Håll uppe ett tag med din PWO nån vecka så kommer du förmodligen få tillbaka känslan igen, kroppen har bara vant sig och jag tycker det är betydligt bättre att ta ett uppehåll framför att öka dosen. Det finns massor med PWO att välja på med diverse mer eller mindre skumma ingredienser så där får du söka och bilda dig en uppfattning.

3EAA FX billig och god, löser sig dock lite halvdåligt men det tycker jag de flesta märken gör. Blanda några minuter innan du dricker så är det överkomligt. Kolos egna ska va helt okej, Body Science har jag hemma nu den är helt okej...

4Swebar är mina favoriter och brukar ligga på 15-16kr/st. Är du student så har du dessutom 10% på GG:s webshop.
Trodde inte man fick länka någon annan webshop än kolos egna. Jag hade tänkt beställa från "GG" eller "PF" men kanske mycket väl bestämmer mig för att köpa från kolozzeum. Vart är det billigast? Bäst service? Antar att du kanske inte vill svara på frågan.
1. Är inte storpack generellt sätt billigare än mindre 750grams påsar? Bra tips iallafall, ska kolla upp dem.
2. Okej, ska ta ditt råd. Dock är min noxplode ändå slut så behöver köpa nytt. Därför undrar jag om det är värt att testa på något annat kul, hört mkt bra om rage bl.a.
3. Har alltid undrat om man ska beställa i pulver, flytande eller kapslar - Vad är bäst? Fråga till er alla.
Om jag fattat det hela rätt så ligger FX och Body Science i toppen iallafall, är det bara jag eller är inte star nutrition bland de största märket hos "hobbygymmare"?
4. Såg också swebar, men billigare protein per krona blev "Pro Bar" - vet dock inte alls ifall den är ätbar eller ifall den är billigast på marknaden. Tycker som sagt att det är väldigt dyrt med bars men ändå ganska praktiskt som ett mellanmål, särskilt då jag går efter periodisk fasta.


Tycker inte fråga 4 rimmar speciellt bra med att vara en fattig student, men vad söker du? Billigaste barsen eller godaste? eller billigaste ätbara?
Billigaste går före godaste. Billigaste ätbara vore något att föredra =)

1. body science eller whey fx
2. rage eller jack3d
3. body science eller eaa fx
4. skippa proteinbars, dyrt proteinberikat godis.
Ska kolla upp body science och fx, tack för tipsen!
btw, skillnader mellan rage, jack3d och noxplode? Man hör ju att vissa ska klia i kroppen och andra ger andra effekter.

Tack för samtliga svar =)

kaffekopp
2011-02-08, 13:15
3. vet inte vilken som ar speciellt god, men undvik Universal Nutrition iaf den med "fruit punch" smak... fan maste vart nagot av det ackligaste som har producerats inom tillskotts industrin nagonsin.

Fis, ang om du ska bestalla pulver/kapslar sa tror jag det ar en smak sak, manga brukar kora pulver da det blir billigare, har en burk med met-rx's bcaa i kapsel form, ar som o svalja en fem krona typ..

farsan baloo
2011-02-08, 15:05
1&3: Kollos Whey. Tycker att dom mindre påsarna är att föredra, prisskillnaden är inte så stor och man slipper harva med samma smak hur länge som helst
2: Rage Nitro. Bra pris i kolloshopen och grym effekt
4: Pro bite är nog bland det billigaste man hittar...

ChrisDEFC
2011-02-08, 16:03
Jag vet inte heller om man får diskutera webshoppar på en webshop så utan att säga för mycket så kan jag iaf säga att jag fått bra service från kolo(gv+mm) och dålig från gg(vid flertal tillfällen).
EAA är nog billigast i pulverform, om du håller dig till doseringarna (10g/tillfälle och före och efter träning, alternativt bara efter så räcker en burk för 200-300kr rätt länge).
Vissa märken finns bara i småpåsar 750g-1000g och då får du det fast det är inte för den skull sagt att det måste va dyrare så kolla priser vad du får/krona.
PWO så är ju Jack3d väldigt populär men också en av det PWO:s som jag hört mest bieffekter med så om du köper det så håll dig till doseringen som står på burken och öka inte när du inte får samma effekt utan ta ett uppehåll. Vill du inte ta preparat som ligger i gråzoonen(finns massa trådar om detta) så kan Rage va ett bra alternativ.

miaz
2011-02-08, 21:22
2. Testade Hemo Rage UC idag, och vet verkligen inte hur jag ska
beskriva det. Har innan bara testat RAW, Rage Nitro och en till
jag int minns namnet på. Men Hemo Rage är något utöver det
normala. Rage Nitro är som att dricka en kopp kaffe i jämförelse.
Dessutom är den mycket billigare.
Hemo Rage är tydligen den som är närmast Jack3d.
Vissa känner av Jack3d, vissa hemo Rage. Många upplever dock
att de måste höja dosen med Jack3d, vilket inte verkar vara
fallet med Hemo Rage.
Hemo Rage är dock rätt rå, kan tänka mig att inte alla
klarar av det. Jag gillade den dock extremt.

3. Eiselt EsaPro.
bra skit.

4. Bor du i STHLM, säljs nu boxar med bars på Budo Fitness (telefonplan)
för väldigt få pengar.

Kung atlas
2011-02-08, 21:45
1, Kolozzeum pure whey eller FX. Bra smak och bra pris
2, Rage Nitro , Brutal .Koffenfritt alternativ KCG. Gillar du DMAA så är ALLMAX PWO Nr:1
3, kOLOZZEUM EAA
4, Fairings nya 44% bars är sjuuuky goda. Dessutom riktigt hög proteinhalt och det är från riktigt protein och ingen jxxxä "hydrolyserat gelatin eller dyligt

Pepz
2011-02-08, 21:45
1. Body science whey 100%
2. VIP-X extreme eller nanoproxil
3. Body science EAA
4. Body science protein meal (åtta spänn st om man köper många)

även GV och Kolo har bra grejor

Chaliza
2011-02-08, 21:47
Ett tips om du har ganska mycket protein över med choklad smak, prova göra Scoobys proteinbar, innehåller ungefär 250 kcal, 35g protein, 8g fett samt 19g kolhydrater. Riktigt goda är de också, jag har gjort mig en stor sats och det blev jätte bra!

Fis
2011-02-09, 19:57
Va är skillnaden på "whey fx" och "isolate fx"?

Fis
2011-02-09, 20:11
...och, räcker det med Leucin, eller bör man dra hem en eaa/bcaa produkt? Eller ska jag alltså köpa leucin separat?

vicarious
2011-02-09, 20:25
Va är skillnaden på "whey fx" och "isolate fx"?

läs innehållsförteckningarna/informationen om produkterna så borde du kunna se vad skillnaden är.

...och, räcker det med Leucin, eller bör man dra hem en eaa/bcaa produkt? Eller ska jag alltså köpa leucin separat?

köp eaa.

Fis
2011-02-09, 20:27
läs innehållsförteckningarna/informationen om produkterna så borde du kunna se vad skillnaden är.



köp eaa.

Varför eaa och inte bara leucin? Om jag fattat det rätt (vilket jag uppenbarligen inte gjort? :D) så är det väl leucin som gör jobbet.

Sedan, Brutal fx - den verkar ju sanslöst billig till skillnad från de andra, varför? Är den kass?

WHITEFOLKS
2011-02-09, 20:28
Priset den kostar är en reflektion av försäljarens intentioner att över tid maximera sin vinst.

Onigiri
2011-02-09, 20:32
Köp leucin separat. Det är gott.

vicarious
2011-02-09, 20:35
Varför eaa och inte bara leucin? Om jag fattat det rätt (vilket jag uppenbarligen inte gjort? :D) så är det väl leucin som gör jobbet.

Sedan, Brutal fx - den verkar ju sanslöst billig till skillnad från de andra, varför? Är den kass?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96007

corpsicle
2011-02-09, 21:38
1. pure whey
2. brutal fx
3. har bara provat eaa fx och den smakar helt ok, ska prova esapro nästa gång
4. mmmmm! proteinbars! jag gillar allevo dark chocolate ( finns med apelsin och pistage nu också ), probite choklad/banan är suverän, likaså swebar choklad/banan och lakrits. men min absoluta favorit är OhYeah barerna, särskilt peanutbutter grejen. Som någon annan här sa dock så är alla proteinbars bara dyrt godis med lite extra vassle/kasein, så det är varken ekonomiskt försvarbart eller opti, men gott! =D

Fis
2011-02-09, 21:40
Funderar på fx whey och eaa, det är vad ni har tipsat mig om så det lär bli det.
Jag undrar bara en sak, är det samma sak som annat whey och eaa bara att det är ett annat märke? Så man inte beställer något som ger hälften så mkt resultat som ngt bättre märke, då är det ju bättre att lägga pengar på det.
Så, är det bra grejer, "FX"?

Och, jag undrar bara om ni klassar jack3d som dyrt? Finns ju sjukt mkt Pwo's där ute och allt verkar vara en smaksak, men läst mycket bra om jack3d.
Så nog om att det är bra grejer, men är det dyrare än annat?
En burk innehåller ju bara 250g medans de andra produkterna innehåller 750 och uppåt. Jag antar att doseringen är betydligt mindre?

Tack för era svar!
MVH

miaz
2011-02-10, 07:14
en skopa Jack3d är på ca 5g har jag för mig?
så dvs ca 50portioner för 250kr. billigare kan man nog inte komma undan med.
men som jag förstått det verkar många behöva höja dosen efter ett tag.
men även om du nu skulle ta 10g så blir det ändå billigare än många andra pwo's.

ChrisDEFC
2011-02-10, 10:41
Funderar på fx whey och eaa, det är vad ni har tipsat mig om så det lär bli det.
Jag undrar bara en sak, är det samma sak som annat whey och eaa bara att det är ett annat märke? Så man inte beställer något som ger hälften så mkt resultat som ngt bättre märke, då är det ju bättre att lägga pengar på det.
Så, är det bra grejer, "FX"?

Och, jag undrar bara om ni klassar jack3d som dyrt? Finns ju sjukt mkt Pwo's där ute och allt verkar vara en smaksak, men läst mycket bra om jack3d.
Så nog om att det är bra grejer, men är det dyrare än annat?
En burk innehåller ju bara 250g medans de andra produkterna innehåller 750 och uppåt. Jag antar att doseringen är betydligt mindre?

Tack för era svar!
MVH

Det är samma grejer men annat märke. Och som Miaz säger så är det doseringen i Jack3d som är annorlunda. Brutal FX är helt okej men som sagt du doserar nog minst 3ggr så mycket som Jack3d och därför blir det inte så mycker billigare som det kan verka. Har du tänkt att tävla ska du dock undvika Jack3d eftersom du då kan åka dit i dopingkontroll, mer information finns i andra trådar. Dessutom har jag aldrig läst om så mycket bieffekter av en PWO som jag gjort om Jack3d och det kan åxå va en anledning att tänka till. Whey FX och EAA FX är dock riktigt bra val och det blir det nog för mig åxå snart när grejerna börjar ta slut.

Fis
2011-02-10, 11:08
Det är samma grejer men annat märke. Och som Miaz säger så är det doseringen i Jack3d som är annorlunda. Brutal FX är helt okej men som sagt du doserar nog minst 3ggr så mycket som Jack3d och därför blir det inte så mycker billigare som det kan verka. Har du tänkt att tävla ska du dock undvika Jack3d eftersom du då kan åka dit i dopingkontroll, mer information finns i andra trådar. Dessutom har jag aldrig läst om så mycket bieffekter av en PWO som jag gjort om Jack3d och det kan åxå va en anledning att tänka till. Whey FX och EAA FX är dock riktigt bra val och det blir det nog för mig åxå snart när grejerna börjar ta slut.

Gött!
Blev chocolate banana och strawberry till whey fx. Tog bara 2x750g, testar, och beställer sedan mera senare.

Koloyz
2011-02-12, 21:43
Ett tips om du har ganska mycket protein över med choklad smak, prova göra Scoobys proteinbar, innehåller ungefär 250 kcal, 35g protein, 8g fett samt 19g kolhydrater. Riktigt goda är de också, jag har gjort mig en stor sats och det blev jätte bra!

Tjena min första post är :cool:
Men vad kör du för recept ???
Funderar på göra en sats :D Googla lite men tänkte fråga dig :)
Det var nog allt :cool:

// Koloyz

anton2000
2011-02-12, 21:59
Ang pwo och prisvärdhet/effekt tycker jag att brutal är bäst hitills. En dos kostar 7.6kr och 2 skopor jack3d kostar 11kr. Sen finns ju BS jackedxx eller vad den heter som är billigare än jack3d om man nu gillar den typen av pwo. Själv testade jag jack3d för första gången häromdagen och tog 2 skopor. Fick riktigt bra tryck på gymmet men när jag kom hem fick jag en brutal huvudvärk liknande migrän som inte släppte förrens på kvällen nästa dag. Så det blir brutal fx för mig i fortsättningen, mer bang for the bucks gentemot no-explode/jack3d mfl.