handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig med träningen (vill leva för det)


Rage91
2011-02-08, 08:10
tjenare kolle

Kommit till insikt att gymmandet är det enda för tillfället i livet som jag verkligen vill leva för.
Har alltid varit liten i min ungdom, och inte varit duglig inom någon sport e.t.c (tummen mitt i hand).

Tränat nu ~seriöst i ett år och mer eller mindre latjat i ett år. Följt Max-OT mestadels av tiden då man blev frälst av innehållet i texten och trodde att det var just Max-OT som var det optimala inom träningen. Började dock för någon månad sen med att öka repen o seten, läsning av axon o.s.v, p.g.a utråkad av att man inte längre fick någon större kontakt med musklerna och träningsverken som många suktar efter.

Fick därefter mer motivation av träningen men vet inte riktigt vad jag ska träna efter nu, vill inte missa nån muskeldel och träna så optimalt som möjligt (då man inte vill komma i efterkälke med andra p.g.a att man har ett 'måttligt' schema.
Kosten osv är jag strikt med, visst just nu räknar jag inte kalorier etc p.g.a att jag mer eller mindre bulkar (vägde 80 kg fi höstas, väger nu 92kg).


hoppas det finns någon seriös själ där ute som kan tipsa mig om någon bra journal man kan följa!!:p

blev relativt slarvigt skrivet men kan skriva mer uttförligt om man får seriösa svar.

Victuhh
2011-02-08, 12:59
Förstår inte riktigt vad du vill ha hjälp med :D hejsan

Honken
2011-02-08, 13:28
Starting Strength, 5/3/1.