handdator

Visa fullständig version : Morronprommis och styrkepass innan frukost


Tårtkennet
2011-02-08, 07:47
Hej, tänkte bara höra om det är bra eller ok att göra detta? Dvs gå ut och gå en timma och sedan köra ett styrkepass på en timma och allt detta innan frukost eller är det inte bra för kroppen?

Är bra att traska innan frukost har jag hört och sedan innan träning så intar jag Rage 30 min innan vilket är bäst på fastande mage och just innan så tar jag EAA. Men borde jag äta nåt någon gång innan jag äter min frukost dvs efter träningen?

Sorry om jag startade tråden i fel del av forumet.

Akerhage
2011-02-08, 08:21
Jag har gjort så också, tyckte det kändes helt okay. Du känner nog själv hur det känns på gymmet om det är bra för dig. Men ser inga konstigheter med det iaf. Bara min personliga åsikt dock :)

bearwolf
2011-02-08, 08:31
Att det ska vara magiskt bra för formen att promenera innan frukost är lite av en myt. Dock så är det ett bra sätt att vakna på och har andra sådan fördelar under dagen. Har du ätit bra dagen innan så torde det inte vara några problem med att inte äta något innat gymmet på morgonen. Känner du att du är tröttare än vanligt så stoppa lite extra kolhydrater i din pwo eller eaa drink innan. Tränar själv före frukost i perioder, det är en omställning för mig innan det känns lika bra som att träna på eftermiddagen.

Tårtkennet
2011-02-08, 08:38
Tack för svaren. Så rent kroppsligt eller vad man ska säga så är det ingen fara att om jag nu först skulle vilja ta en promenad och sedan ett styrkepass.

Var väl rädd för att jag skulle börja må illa eller så men det är väl inte annat än att prova sig fram antar jag.

Tack och bock i alla fall=)

vicarious
2011-02-08, 09:54
Nej, det är ingen fara. Kör på. Bra att du tar EAA :thumbup:

Tårtkennet
2011-02-08, 12:04
Nej, det är ingen fara. Kör på. Bra att du tar EAA :thumbup:

Ja EAA ska ju va bra har jag hört så det är ju lika bra att köra på det:)