handdator

Visa fullständig version : Bara pressar under deffen (bröst)


ToughLove
2011-02-07, 20:08
Hej var lite osäker om jag skulle lägga den här eller under deff sektionen men here goes. Jag kör nu bara pressar på mitt bröstpass dvs , lutande hantel , plan hantel, plan bänk, återigen lutande hantel. Tänkte fokusera på att köra stenhårt på tuttarna nu under deff och sen när jag börjar bulka igen så lägger jag till flyes ? är detta ok eller borde jag skippa sista lutande bänk och lägga till flyes nu? anledningen till att jag kör lutande är för att övre bröst släpar en aning

Vunnis
2011-02-07, 20:12
Nej du behöver inte träna flyes ens när du deffar.

Typsnubbe
2011-02-07, 20:29
Vid korrekt utförande av Hantelpressar med bra kontakt i bröstmuskulatur och ökande vikter är inte ens flyes för bröstträning relevant. Flyes använder de flesta sig av som en pumpövning/avslutningsövning, mest bara för att den är "skön".
Ett över- eller underskott på kalorier bör mer utöver inte göra någon skillnad alls på ditt val av övningar, förutom att under deff kanske du som flera andra skulle fokusera mer på att bibehålla styrkan i respektive muskelgrupper genom att hålla dig till ett lägre repetitionsintervall, vilket bidrar till att Flyes inte är den mest passande övningen då väldigt tunga flyes har en tendens till att bidra till uppkomma av skador i axelregionen.

ToughLove
2011-02-07, 20:35
Vid korrekt utförande av Hantelpressar med bra kontakt i bröstmuskulatur och ökande vikter är inte ens flyes för bröstträning relevant. Flyes använder de flesta sig av som en pumpövning/avslutningsövning, mest bara för att den är "skön".
Ett över- eller underskott på kalorier bör mer utöver inte göra någon skillnad alls på ditt val av övningar, förutom att under deff kanske du som flera andra skulle fokusera mer på att bibehålla styrkan i respektive muskelgrupper genom att hålla dig till ett lägre repetitionsintervall, vilket bidrar till att Flyes inte är den mest passande övningen då väldigt tunga flyes har en tendens till att bidra till uppkomma av skador i axelregionen.

tackar då vet jag :P jag kör 8-4 reps btw. så om man utför hantel press och bänk korrekt är flyes irrelevant ?

vicarious
2011-02-08, 10:03
tackar då vet jag :P jag kör 8-4 reps btw. så om man utför hantel press och bänk korrekt är flyes irrelevant ?

Ja. Skippa den skiten när du deffar.

MrMuggelSnuggel
2011-02-08, 12:14
Ja. Skippa den skiten när du deffar.

Skippa den alltid. *flex*

ToughLove
2011-02-08, 12:34
Skippa den alltid. *flex*

Varför? är ute efter BB farmför styrka (volym) och då borde flyes vara bra att köra under uppbygnadsfas