handdator

Visa fullständig version : Deff schema 30/60/80


piilzner
2011-02-07, 16:49
Copy + Paste från min Journal!



Kan førklara mitt upplægg i årets deff.

Blev intruducerad i ett upplægg som jag valt kalla 30/60/80, av en pt på gymet.

Den går ut på att man æter:
30g kolhydrater søn/mån
60g Kolhydrater tis/ons
80g Kolhydrater Tor/Fre

Och øser på med kolhydrater på Lørdagen før att sedan chocka kroppen med lågt kolhydratsintag på søn/mån igen.

Schemat ser ut såhær:

------------------------------------------------------------------------------------------------

Søn, mån / Tis, Ons / Tor, Fre

Frukost
Havregryn 30/60/80g
Mjølk
Lite nøtter

Lunch
Æggsallad
1-2ægg
Minst 200g sallad (Sallad, gurka, tomat, paprika)
Skivad skinka

Mellanmål
Kesella 250g
Æpple 0/ 1/2 /1

Middag
Magert køtt/fisk/kyckling 200g
Sallad/Grønsaker minst 200g
Ris/Pasta/Potatis 30/60/80g

Efter Træning
Proteinshake 30g

Kvællsmat
Fet Fisk, Lax 200g
Sallad/Grønsaker minst 200g

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Det ær før mig ett helt nytt uplægg men ska ge det en chans!

Pretorian
2011-02-07, 16:53
1-2 ägg som lunch låter som lite tycker jag. Och vad är fördelen med att chocka kroppen med kolhydrater under en dag? (Jag säger inte att det INTE är bra men jag vill bara lära mig.)

piilzner
2011-02-07, 17:00
Jag børjade med den hær dieten idag och får se om jag inte blir mætt på 2 ægg så lægger jag till 1 eller fyller på med mer sallad!

Enligt PTn så skulle kroppen vænja sig sakta med kolhydraterna och sedan nær man minska intaget drastiskt så skulle førbrænningen øka før att kroppen inte har några kolhydrater att ta av.

karlingen
2011-02-07, 17:02
Jag børjade med den hær dieten idag och får se om jag inte blir mætt på 2 ægg så lægger jag till 1 eller fyller på med mer sallad!

Enligt PTn så skulle kroppen vænja sig sakta med kolhydraterna och sedan nær man minska intaget drastiskt så skulle førbrænningen øka før att kroppen inte har några kolhydrater att ta av.

Har du nån annan källa på det än din personliga tränare?

piilzner
2011-02-07, 17:04
Nope!
som jag skrev så var det hær upplægget helt nytt før mig också men ska ge det en chans och se om det fungerar som jag vill.

Han berættade om någon han kænde som tævlar i body fittnes och anvænde den hær metoden innan tævling!


La delvis upp tråden hær också før att se om någon kunnig hade några uppbackningar om førslaget!

Eddie Vedder
2011-02-07, 17:07
Han berættade om någon han kænde som tævlar i body fittnes och anvænde den hær metoden innan tævling!

Ska du tävla i fitness inom en snar framtid då?

piilzner
2011-02-07, 17:09
Nej det ær inte verkligen inte tanken.

Men PTn pratade gott om metoden och jag bestæmde mig før att ge den en chans!

qubie
2011-02-07, 17:09
Hur mycket kolhydrater hade du tänkt äta lördag då? Är det inte bättre med kolhydrater på träningsdagarna och skära ner på dom under vilodagar?

piilzner
2011-02-07, 17:11
Jag skulle æta Mycket kolhydrater.

Inte få dem via Pizza, hamburgare osv utan bara øka intaget av pasta, Ris, potatis och sådana kællor, skulle æven æta brød!

hejhopp79
2011-02-07, 17:11
Ja förutsatt att du inte blir letargisk/tappar all motivation/får svårt att sova av så väldigt lite kolhydrater så visst. Själv hade jag definitivt lagt mig högre, eller allra helst varierat mellan tränings/vilo-dagar.

piilzner
2011-02-07, 17:13
Som jag skrev i førsta inlægget så ær jag helt ny på den hær metoden och tænkte ge den en chans!

Vem vet, kanske ær en perfekt metod før just mig eller så failar den helt och jag skippar den.

Pretorian
2011-02-07, 17:14
Men gör som du säger och prova det där. Annars kommer du inte få reda på om det fungerar eller ej. Och jag är verkligen inte den som ska säga hur du ska göra, är själv ny när det gäller diet och kaloriräkning, (har ju bara hållt på i snart ett år).
Uppdatera gärna hur det fungerar.

piilzner
2011-02-07, 17:17
Yep ska ge den en chans och kommer uppdatera på min journal hur den fungerar och/eller om jag gør några ændringar!

vicarious
2011-02-07, 17:49
Hur har du tänkt att du ska "se om det fungerar"? Klart det fungerar att äta sådär. Det som avgör om du går ner i vikt eller inte är kaloriintaget, inte hur mycket KH du äter under veckans olika dagar.

Låter som vilken annan påhittad PT-diet som helst.

piilzner
2011-02-07, 17:59
Det jag ska se ær hur kroppen reagerar, om jag blir trøttare æn vanligt, går hungrig, om upplægget ær något før mig.

Gillar jag det inte så går jag tillbaka till schemat jag kørde førra deffen!

Det ær ingen som kænner igen den eller har læst om den tidigare hær på forumet?

karlingen
2011-02-07, 21:00
Det ær ingen som kænner igen den eller har læst om den tidigare hær på forumet?

Nopes. Känns som en hitte-på diet

jockess
2011-02-25, 19:46
var de inte andreas cahling eller ove rytter som kom med den iden?