handdator

Visa fullständig version : Förslag på annat träningsupplägg!


tomn
2011-02-07, 16:01
Tjo!

Har använt mig utav en 4-split på en vecka förut, samt max-ot och nu de senaste 4 veckorna har jag kört en 3-split som jag rullat ungefär 2 gånger per vecka. Tycker jag har svarat ganska bra på detta upplägg och jag gillar det, men känner att jag vill ha nån ändring nu i kanske 4 veckor till. Har varierat antalet reps från typ 2-12 under denna tid.

Har funderat lite på halv- & helkropps pass, där man kör ett tungt & ett lätt pass per vecka men är lite klyven. Någon som har förslag på en bra uppdelning där?

Kanske något annat lite annorlunda upplägg som att välja en vikt och klara 10reps i 10 set på samma vikt?

Kom gärna med förslag!

MVH

tomn

vicarious
2011-02-07, 17:36
Byt inte upplägg för ofta. Det blir svårare att följa din progression då. Tycker du inte träningen är kul som den är nu?

tomn
2011-02-07, 18:44
Byt inte upplägg för ofta. Det blir svårare att följa din progression då. Tycker du inte träningen är kul som den är nu?

4-spliten var inte endast 1 vecka utan fördelad över en vecka samt max-ot i 12 veckor.. Jag tycker det funkar ok och att det är kul med nuvarande upplägg men det där lilla extra saknas känns det som. Tycker du 4 veckor är lite kort tid?