handdator

Visa fullständig version : Dan John presenterar en gratis e-bok


Nitrometan
2011-02-07, 13:23
Säkert ingen nyhet, men Dan John, som coachar lyftare och kastare i deras träning och gillar olympiska lyft, ger bort en av sina e-böcker gratis.

Hoppas att det är OK att länka (han säljer DVD:er och böcker, men inga tillskott vad jag kunde se).

Här är boken: http://danjohn.net/from-the-ground-up-free-ebook/

Direkt till pdf:en: http://danjohn.net/pdfs/bp.pdf

Han skriver en massa övningsbeskrivningar och annat trevligt på sin sida också.

Om frontböjen:
Leg strength is increased by doing rock bottom, ass on the heels, upright, elbows high, Front Squats. Dick Notemeyer felt that “you can’t Clean and Jerk it unless you can Front Squat it for a triple.” High repetition Back Squats could supplement leg workouts, but the key is Front Squats.

Down Slow, Up Fast

kettlebellGuden
2011-02-07, 13:26
Riktigt rolig kille den där Dan John.. Kommer en ny bok som han författad ihopa med Tsatsouline under årets gång. Den blir säkert intressant.

coolboynesko
2011-02-07, 18:19
Nån som har läst boken?

kettlebellGuden
2011-02-07, 18:24
Nån som har läst boken?

eboken är helt ok, om det är den du undrar över.

Rickard
2011-02-07, 18:26
Riktigt rolig kille den där Dan John.. Kommer en ny bok som han författad ihopa med Tsatsouline under årets gång. Den blir säkert intressant.

Mass made simple?
Redan ute.

kettlebellGuden
2011-02-07, 18:38
Mass made simple?
Redan ute.

Tror jag inte är samma. En bok som skulle komma under 2011 och behandla träning av atleter.

:edit: Mass made simple är alltså en helt annan bok och hyfsat trevlig. Never Let Go == roligare läsning.

Arf Pingvin
2011-02-07, 20:45
Nån som har läst boken?

Den är läsvärd. Vill jag minnas. Inte direkt någon instruktionsbok. Men för en discogymmare som skådat ljuset och vill börja lära sig lyfta kan säkert bli inspirerad av den.

Iron claw
2011-05-26, 19:21
Den är läsvärd. Vill jag minnas. Inte direkt någon instruktionsbok. Men för en discogymmare som skådat ljuset och vill börja lära sig lyfta kan säkert bli inspirerad av den.

vad heter boken?

stevebc
2011-05-26, 19:31
From The Ground Up heter den och länkas till i första inlägget.

Det är både roligt och läsvärt. Dan John är grym.

kettlebellGuden
2011-05-26, 19:47
Det mest av honom är läsvärt imo. NLG är grymt inspirerande och man kan komma tillbaka till den flera gånger om och bara slå upp ett kapitel och börja läsa. Ska ge hans Mass Made Simple-upplägg en provkörare senare i år.. 50 rep KV-böj here I come *cupid*

Iron claw
2011-05-26, 21:00
det mest av honom är läsvärt imo. Nlg är grymt inspirerande och man kan komma tillbaka till den flera gånger om och bara slå upp ett kapitel och börja läsa. Ska ge hans mass made simple-upplägg en provkörare senare i år.. 50 rep kv-böj here i come *cupid*

nlg?

kettlebellGuden
2011-05-26, 21:07
nlg?

Never Let Go: A Philosophy of Lifting, Living and Learning . Tror jag har nämnt den tidigare i tråden. En samling av DJs artiklar i bokform.