handdator

Visa fullständig version : Är mina mål möjliga eller löjliga ?


Andersk
2011-02-07, 11:29
Jag ska börja om några dagar och köra en 12veckors deff enligt boken The bodytransformationguide av Joachim Bartoll.

Väger idag 92kg och är 192cm lång har ett bf på ca 14%

Mina mål är efter de 12veckorna vill jag väga mellan 80-82kg samt ha ett bf mellan 6-8%. Ju mindre desto bättre.

Är det fullt möjligt eller är det väldigt osannolikt ?

Big Sleazy
2011-02-07, 12:04
Om du har ett underskott på -1000 kcal/dag så kommer du klara det.

Ristretto
2011-02-07, 12:08
Jag skulle låtit det ta längre tid.

eiri
2011-02-07, 12:10
jag skulle låtit det ta längre tid.

+1

Danne2k
2011-02-07, 12:56
Jag skulle låtit det ta längre tid.

+1

Eftersom du redan har ett relativt lågt BF% så känns det dels onödigt att göra det på en sån kort tid (du lär förlora en del muskler frammåt slutet) och dels onödigt att gå så lågt öht. Du är säkert nöjd tidigare.

Men för att svara på frågan så ja, det är fullt möjligt om du sköter dig, men blir som sagt ett rätt stort underskott.

Sniggel
2011-02-07, 13:13
Det kan kanske gå. Om du följer de råd som stor i boken kommer du säkert ha stora möjligheter att klara det, även om jag inte håller med om vissa detaljer.

Andersk
2011-02-07, 13:22
+1

Eftersom du redan har ett relativt lågt BF% så känns det dels onödigt att göra det på en sån kort tid (du lär förlora en del muskler frammåt slutet) och dels onödigt att gå så lågt öht. Du är säkert nöjd tidigare.

Men för att svara på frågan så ja, det är fullt möjligt om du sköter dig, men blir som sagt ett rätt stort underskott.

Jo förstår att de är på rätt kort tid, finns ju chans att jag blir nöjd före, men just nu är jag väldigt onöjd och siktar på extrema resultat.

Kommer inte räkna kalorier då jag kör efter http://www.bodytransformationguide.com/

Tänkte om någon visste vad vanliga resultat i fett procent förlust och viktförlust är, har inte hittat något på det.

Sniggel
2011-02-07, 13:40
Jo förstår att de är på rätt kort tid, finns ju chans att jag blir nöjd före, men just nu är jag väldigt onöjd och siktar på extrema resultat.

Kommer inte räkna kalorier då jag kör efter http://www.bodytransformationguide.com/

Tänkte om någon visste vad vanliga resultat i fett procent förlust och viktförlust är, har inte hittat något på det.

Ner till 10% skulle jag uppskatta att om man sköter sig så bör man inte tappa någon muskelmassa att tala om (från 14%).
Sen kanske det kan bli svårare men det är ju rätt individuellt också.
Det beror också förstås hur pass nybörjare man är ("avstånd" till genetisk potential)

Xtreme-G
2011-02-07, 14:21
Väger idag 92kg och är 192cm lång har ett bf på ca 14%

Mina mål är efter de 12veckorna vill jag väga mellan 80-82kg samt ha ett bf mellan 6-8%. Ju mindre desto bättre.


Räkna lite på det. Om du nu har 14 % fett på 92 kg innebär det 12,88 kg fett. Du vill gå ner 10-12 kg för att hamna på 6-8 %. Du får offra en hel del muskelmassa enligt din plan. Jag tycker också att du borde ta det långsammare.

Sniggel
2011-02-07, 14:37
Om han går efter planen förlorar han 4 kg lean body mass.
Men bara för att han har ställt upp siffrorna så så innebär ju inte det att det faktiskt går så illa.
Man kan ju se det som att han har lite marginal om han tänkt gå ner ända till 80-82 kg och nöjer sig med 6-8% (menar att han kanske når 6-8% tidigare och inte känner ett behov av att fortsätta gå ner i vikt).
Detta förutsatt att det stämmer att han har 14% kroppsfett nu förstås.