handdator

Visa fullständig version : Mokai goes Beach 2011 (deff)


Mokai
2011-02-07, 10:50
Dags för mig att blotta mitt deff schema och göra den bättre (om det går *rolleyes*)

Lite info om mig:
24år
168cm
78.9kg (vägde mig precis)
midjemått på 95cm

Sedan november har jag börjat 'plugga' på mitt kropp och försökt skräddarsy ett eget deff schema. Sen har jag försökt ligga på ett tränings schema men hittar på alltid förbättringar på något vis.

Detta har jag kommit fram till:

Måndag till Torsdag:
kl 11.00: Vaknar
kl 11.20: Cardio: 60min (crosstrainer, cyckel eller gångband)
kl 12.30: Frukost: Proteinshake (vessla), havregrynsgröt + 1-2dl frysta hallon
kl 18.00: Middag: Kyckling med haricots verts 500g med fifty fifty, alternativ lax med haricots verts 500g fifty fifty*.
kl 00.00: Styrketräning: Helkroppspass (ca 40-60min) 2-3ggr per vecka
kl 01.30: Efter träning: Banan + proteinshake(vessla) + 2kokta ägg + näve nötter alternativ minus banan och ägg om jag inte kör styrka
kl 04.00: Zzzz

*Om jag äter lax till middag då blir det kvarg/keso som mellanmål

Fredag till Söndag ser olika ut. Brukar ha vilodagar eller så kör jag 1-2 cardio pass men det händer inte ofta.

Mitt nuvarande helkropps pass ser ut såhär:
-Benpress i maskin
-Baksida lårcurl i maskin
-Roddrag i maskin
-Bänkpress i maskin
-Bålrotationer i maskin
-Scottcurls
3x8-15

Mitt morgonvikt sedan jag har börjat kolla:
14/01 = 81.2kg
18/01 = 81.0kg (drack i helgen)
23/01 = 79.8kg
02/02 = 79.9kg (drack i helgen)
03/02 = 79.1kg
07/02 = 78.9kg

Inte speciellt fort men sakta o säkert.

Så nu kommer jag till er kära kolozzeum medlemmar. Vad kan jag förbättra med mitt schema? Kan även säga att alkohol förekommer i varannan helg men jag försöker minska med detta. Har gått från 2ggr i veckan till 2ggr i månaden (vilket är starkt för mig).

vicarious
2011-02-07, 13:02
Vid första anblicken ser det ut som extremt lite mat i förhållande till träningsmängden.

beckman88
2011-02-07, 13:54
Finns det någon anledning varför du går och lägger dig kl 04.00? Säger inte att det är något fel med det, bara roligt med nytänkande. Men varför inte gå och lägga dig tidigare och få cardioträningen avklarad tidigare?

Kämpa på så blir det nog bra ska du se, du verkar ju vara på god väg!

Mokai
2011-02-08, 01:32
Vid första anblicken ser det ut som extremt lite mat i förhållande till träningsmängden.
Jag tycker det ser helt ok ut. Går inte hungrig hela dagen. Om jag blir lite sugen så dricker jag vatten eller grön te. Jag är ganska säker på att jag får lite överskott av protein men är inte 100% på fettet.

Finns det någon anledning varför du går och lägger dig kl 04.00? Säger inte att det är något fel med det, bara roligt med nytänkande. Men varför inte gå och lägga dig tidigare och få cardioträningen avklarad tidigare?

Kämpa på så blir det nog bra ska du se, du verkar ju vara på god väg!
Jag jobbar kvällar från 14.30 till 23.30 (man kan säga att jag lever på amerikansk tid). Sover ca 7h vilket är lagom, går o kör mitt första cardio pass, sen direkt till jobbet. Gillar inte att vänta hemma tills jag måste gå o jobba. Och tack :)


Ingen som har något negativt att säga om mitt schema?:devil:

Onigiri
2011-02-08, 09:08
Vad roligt med träning vid midnatt, vi tränade ganska identiskt som jag gjorde i somras. Enda jag har att påpeka är kanske något annat eller mer/större del av kalorierna efter träningen på natten? Själv brukade jag käka 800g nötfärs blandat med 500g kvarg och en liter mjölk på en kvart efter nattpassen :D

Mokai
2011-02-09, 01:49
Vad roligt med träning vid midnatt, vi tränade ganska identiskt som jag gjorde i somras. Enda jag har att påpeka är kanske något annat eller mer/större del av kalorierna efter träningen på natten? Själv brukade jag käka 800g nötfärs blandat med 500g kvarg och en liter mjölk på en kvart efter nattpassen :D

Som jag sa ovan, är ganska säker på att jag får i mig tillräckligt med proteiner etc. Ser ingen idé att käka någon mer :) om ni inte har någon bra förklarning varför ni käkar så mycket ?

Mokai
2011-02-10, 04:06
Inte för att jag vill göra en "selfless bump" men kan ej redigera mina post av nån anledning.

Räknade ut så får jag denna värde (genom ett av middagen):
Totalt (Med högsta värden)
Energi: 1251,14kcal
Protein: 125,64g
Kolhydrater: 65,31g
Fett: 55,22g (22,02g med kyckling)

Ligger ca 1000kcal i underskott (med träning etc) det är väl ingen problem?

limenka
2011-02-10, 05:49
Väldigt lite protein det där.
Varför lägger du all näring innan träningen?
Varför maskiner?
= negativa aspekter av din deff
..enligt mig

bb X
2011-02-10, 07:28
Vassle*

Ser ut som en stadig viktnedgång, fortsätt så. :)

Mokai
2011-02-10, 13:37
Väldigt lite protein det där.
Varför lägger du all näring innan träningen?
Varför maskiner?
= negativa aspekter av din deff
..enligt mig

Humm jo ser att proteinet kanske är lite lägre än jag trodde. Slänger in lite kvarg eller proteinshake som mellanmål.
Bara middag är innan träning och där har jag 6h mellanrum, sen käkar jag efter träningen också.
Använder maskiner då jag är fortfarande nybörjare på styrketräning, men jag kommer övergå till frivikter om några månader.

Vassle*

Ser ut som en stadig viktnedgång, fortsätt så. :)

Yes Vessle :P kan ej redigera posten av någon anledning.