handdator

Visa fullständig version : Bo centralt i New York


bengdoktor
2011-02-07, 09:23
Ska åka med tjejen till NY under påsken och vill bo så centralt som möjligt, helst gångavstånd till det viktigaste. Helt ok om det är turistigt, typ Manhattan. Standarden är inte jätteviktig så länge badrum finns på rummet.
Max 2000kr natten, helst mindre :)

Någon som har tips?

dazeds
2011-02-07, 09:36
Ska åka med tjejen till NY under påsken och vill bo så centralt som möjligt, helst gångavstånd till det viktigaste. Helt ok om det är turistigt, typ Manhattan. Standarden är inte jätteviktig så länge badrum finns på rummet.
Max 2000kr natten, helst mindre :)

Någon som har tips?

Hyr en lägenhet. Finns ett jättestort urval med massa olika alternativ. Oftast betydligt billigare än hotell.

bengdoktor
2011-02-07, 09:55
Ok, vart kan man söka sådana?

Wain
2011-02-07, 09:59
Annars brukar det vara ganska Ok att bo lite längre bort men bredvid en tunnelbanestation.

He-man
2011-02-07, 10:38
Jag bodde på Hotel Edison för knappt 2 år sedan, 50 meter från times square. Kommer dock inte ihåg vad det kostar, men kan varmt rekommendera det, riktigt härlig art deco stil! http://www.edisonhotelnyc.com/

Janitorr
2011-02-07, 17:34
Radisson LEX

eternallord
2011-02-07, 17:38
Annars brukar det vara ganska Ok att bo lite längre bort men bredvid en tunnelbanestation.

This. I regel tar man ändå tunnelbanan överallt så, priserna kan droppa dramatiskt om man tar ett hotell som ligger 5 minuters tunnelbaneresa från centrum istället.

Cilia
2011-02-07, 20:17
Hyr en lägenhet. Finns ett jättestort urval med massa olika alternativ. Oftast betydligt billigare än hotell.
Dom har väl ändrat lagarna i NY så man får inte längre hyra ut privatbostäder till turister?


Du ska def bo på Manhattan. Frågan är bara var på den. Jag tycker det är häftigt att första gången man är där bo nära Times Square. Det är något magiskt att gå ut och vara mitt i. Det är turistiskt men inte bara turister. Det spelade ju ingen roll.

Det här är ett hotell jag har kollat på. Bott på andra i området men inte det här. Men det var ett bra pris.
http://www.staytimessquare.com/

Jag skulle gärna bo i SoHo också plus tusen andra ställen *L*