handdator

Visa fullständig version : Några frågor...


AdrenalineRush
2003-11-18, 21:48
Om man redan har en del underhudsfett, behöver man ta proteintillskott då? jag blev nämligen lite rund under den förra perioden ja tränade, tog ifs protein 3-4gg om dagen + dextrosol pulver efter trängen! :rolleyes:
nu har jag börjat träna igen och frågan e hur jag ska göra med proteintillskottet nu... bör ja bara ta det efter ett träningspass??
jag funderar även på att deffa lite senare när ja kommit igång riktigt... :bpump:

sen har jag hört att man inte ska dricka för mycket vatten när man deffar.. för att man kan få vattensammlingar under huden, eller nått i den stilen? :confused:

Hermes
2003-11-18, 22:50
Ta det efter passet och någon till gång om du inte får i dig tillräckligt mycket av din vanliga kost. Du har nog inte blivit fet av proteinöverskott skulle jag tro i.v.f.

Sen tror jag att du ska dricka lika mycket vatten då du deffar, vatten är alltid :thumbup:

kharon
2003-11-19, 06:31
Ta vassleprotein och snabba kolhydrater efter dina träningspass.

Naturligtvis ska man alltid dricka vatten!!

King Grub
2003-11-19, 07:07
Om man redan har en del underhudsfett, behöver man ta proteintillskott då? jag blev nämligen lite rund under den förra perioden ja tränade, tog ifs protein 3-4gg om dagen + dextrosol pulver efter trängen!

Nej, du behöver inte ta proteintillskott. Du blir dock "rund" av ett överskott av energi, inte av proteintillskotten i sig. Om du blev rund förra rundan ( ha! ) så berodde de på att proteinpulvret och dextrosolet bidrog till att driva upp ditt energiintag så du hamnade på pluskalorier. Men det var inte det faktum att proteinet var i tillskottsform som gjorde det. Det hade varit samma sak om du fått samma mängd protein från t ex tonfisk.

AdrenalineRush
2003-11-19, 08:18
okej! ja käkar för tillfället det billiga proteintillskottet Whey-80 från top of the line... samuelssons val! :D

vad är skillnaden mellan vassle och det proteinet jag tar nu då?
man bör väl skippa snabba kollisar efter sitt pass när man ska deffa pga. annars tar ju kroppen energin från kollisarna istället för att ta de från kroppsfettet? eller?...:confused:
räcker det inte med en portion whey-80?

King Grub
2003-11-19, 08:40
vad är skillnaden mellan vassle och det proteinet jag tar nu då?

Whey-80 är vassle. Whey är det engelska ordet för vassle.

man bör väl skippa snabba kollisar efter sitt pass när man ska deffa pga. annars tar ju kroppen energin från kollisarna istället för att ta de från kroppsfettet?

NEJ! Efter träningen går kolhydraterna till att påbörja återhämtning och glykogeninlagring, inte till kroppsfett. Det ENDA du åstadkommer genom att utesluta dem är att försämra återhämtningen. Förbränningen av kroppsfett påverkas inte om du äter kolhydrater efter träningen eller inte. Det är en frågan om kalorier in minus kalorier ut under ett dygn, eller vilken tidsrymd du nu räknar med.

räcker det inte med en portion whey-80?

Efter träningen? Jovisst, tillsammans med snabba kolhydrater, cirka 1 gram per kilo kroppsvikt. Inte som proteinintag under hela dagen dock. ;) Resten av dagen passar vanlig proteinrik mat som kött, fågel, skaldjur, fisk och ägg bättre.

AdrenalineRush
2003-11-19, 16:25
Originally posted by King Grub

Efter träningen? Jovisst, tillsammans med snabba kolhydrater, cirka 1 gram per kilo kroppsvikt. Inte som proteinintag under hela dagen dock. ;) Resten av dagen passar vanlig proteinrik mat som kött, fågel, skaldjur, fisk och ägg bättre.


Okej, så jag ska alltså fortsätta ta dextrosolpulver efter träningen + protein? 79g dextro då?

förrästen en liten fråga till.... kanske lite självklar för er men iaf..
Förändras mängden protein,kolhydrater o fett i ett ägg om man kokar det?
:notme:

King Grub
2003-11-19, 17:06
Originally posted by AdrenalineRush



Okej, så jag ska alltså fortsätta ta dextrosolpulver efter träningen + protein? 79g dextro då?

förrästen en liten fråga till.... kanske lite självklar för er men iaf..
Förändras mängden protein,kolhydrater o fett i ett ägg om man kokar det?
:notme:

Ja och nej på de frågorna.