handdator

Visa fullständig version : lägga upp kost (BILD)


ttoobbee
2011-02-05, 18:16
Hur hade ni lagt upp er kost nu fram till sommaren med en kropp som min ska jag bulka på mig eller fortsätta som jag äter nu ??

Eddie Vedder
2011-02-05, 18:19
Hur ska vi kunna veta om du ska förtsätta äta som nu när du inte säger hur du äter nu?

Vi måste ju veta dina vardagsvanor och hur du tränar samt så detaljerat som möjligt veta hur du käkar. "En stor portion pasta med köttfärssås" eller "gröt och en macka" säger inte tillräckligt. Ange gärna mängder.

salmiak
2011-02-05, 18:27
Mittemellan.
Enligt mig är beachsnyggheten opti i din fettprocent, men lite mer pump hade nog inte skadat.
1. Höj träningen något snäpp
2. Ät dig lagom mätt
3. ..
4. profit!1?

vicarious
2011-02-05, 18:48
Formen är bra. Ät mycket protein och ligg runt energibalans, eller på ett mindre överskott. Träna hårt, se till att försöka öka kontinuerligt. Långsam viktuppgång till april-maj. Då kan du, om du känner att det behövs - skala av ett par kilo fett.

ttoobbee
2011-02-06, 12:32
Hur ska vi kunna veta om du ska förtsätta äta som nu när du inte säger hur du äter nu?

Vi måste ju veta dina vardagsvanor och hur du tränar samt så detaljerat som möjligt veta hur du käkar. "En stor portion pasta med köttfärssås" eller "gröt och en macka" säger inte tillräckligt. Ange gärna mängder.


Mål1: 2 omega3 tabletter, en proteinshake, och två dubbelmackor med keso.
Mål2: har jag tiden brukar ajg koka två ägg och äta två dubbelmackor med keso
Mål3:Det som serveras hemma vanlig husmanskost så som pyttepanna till spaghetti o köttfärssås ,serveras det ingen mat. Brukar jag trycka i mig fler kesomackor.. och frukt och pasta
Mål4: 250g kvar ut blandat i fil och flingor till.

Jag tar även en proteinshake efter träningen också.

ttoobbee
2011-02-06, 12:34
Mittemellan.
Enligt mig är beachsnyggheten opti i din fettprocent, men lite mer pump hade nog inte skadat.
1. Höj träningen något snäpp
2. Ät dig lagom mätt
3. ..
4. profit!1?

Hur menar du med höjträningen definera?

Okej just nu äter jkag tills jag inte kan stå :P

Profit?

Eddie Vedder
2011-02-06, 12:34
Mål1: 2 omega3 tabletter, en proteinshake, och två dubbelmackor med keso.
Mål2: har jag tiden brukar ajg koka två ägg och äta två dubbelmackor med keso
Mål3:Det som serveras hemma vanlig husmanskost så som pyttepanna till spaghetti o köttfärssås ,serveras det ingen mat. Brukar jag trycka i mig fler kesomackor.. och frukt och pasta
Mål4: 250g kvar ut blandat i fil och flingor till.

Jag tar även en proteinshake efter träningen också.

Svårt att säga så mycket om det. Men om du idag är viktstabil så kan du ju öka på fettet och proteinet lite. Ha ost på morgonmackorna istället för keso och lägg till lite nötter under kvällsmålet till exempel.

Men framför allt kan du ju öka portionerna av husmanskosten som morsan och farsan fixar. Pytt i panna har byggt många kroppar!:thumbup:

ttoobbee
2011-02-06, 12:38
Svårt att säga så mycket om det. Men om du idag är viktstabil så kan du ju öka på fettet och proteinet lite. Ha ost på morgonmackorna istället för keso och lägg till lite nötter under kvällsmålet till exempel.

Men framför allt kan du ju öka portionerna av husmanskosten som morsan och farsan fixar. Pytt i panna har byggt många kroppar!:thumbup:

Okej ska tänka på det , haha tack så mycket :)

Apjavel
2011-02-06, 13:39
Pytt i panna har byggt många kroppar!:thumbup:

*drool* *flex*

Xzion
2011-02-06, 13:48
Bulka upp lite om du frågar mig.

Du ser nästan tun ut

Crocker
2011-02-06, 13:54
Balans, en drink efter varje pass. Bra BF!

ttoobbee
2011-02-06, 20:58
Balans, en drink efter varje pass. Bra BF!

fatta inget av det du skrev :confused:

salmiak
2011-02-06, 22:28
Hur menar du med höjträningen definera?

Okej just nu äter jkag tills jag inte kan stå :P

Profit?


Ja asså träna hårdare. Höj träningsdosen.

("Profit" = Vinst, att tjäna på, gagna.) ..var ordet som skulle beskriva sommarfasen då du förhoppningsvis kan känna något slags vinst i att ha investerat tid i att bygga upp kroppen. Vinst som i goda kommentarer från önskat kön och gott självförtroende därtill.

Listan jag gjorde var en liten variant på internet-memet "Profit".
http://knowyourmeme.com/memes/profit

Crocker
2011-02-06, 22:28
fatta inget av det du skrev :confused:
Lägg dig på balans(kcal-mässigt.)
Och träningsdagar så kan du addera en vassledrink ex. så får du ca +250 kcal träningsdagar.
Och ditt kroppsfett är perfekt.
Get it bro? :)

benacii
2011-02-07, 00:17
Pytt i panna har byggt många kroppar!:thumbup:

HÄRLIGT! har ingen mat hemma och imorn bjuds de på pytt i skolan. ska va framme med matlådan så man har ett post workout mål ;)