handdator

Visa fullständig version : Mivitotal?


LisenK
2011-02-05, 13:40
Hej!

Jag funderar på att gå och köpa mivitotal nu, är det bra eller bara överreklamerat? Har känt mig så trött på sistone och bara sover och sover. Tränar ca 5 gånger i veckan och jobbar fulltid, och dålig på att äta frukt och grönt! Tänkte att shotta lite mivi på morgonen kan ge lite extra energi, vad tror ni?

Big Sleazy
2011-02-05, 13:54
Förmodligen massor med socker i så energi lär du nog få.

Currenthill
2011-02-05, 14:00
Hej!

Jag funderar på att gå och köpa mivitotal nu, är det bra eller bara överreklamerat? Har känt mig så trött på sistone och bara sover och sover. Tränar ca 5 gånger i veckan och jobbar fulltid, och dålig på att äta frukt och grönt! Tänkte att shotta lite mivi på morgonen kan ge lite extra energi, vad tror ni?

Placebo eller ej, jag känner mig bättre med Mivitotal än utan.

Kanske även detta kan vara av intresse: http://traningslara.se/d-vitaminbrist-och-behovet-av-tillskott/

D-vitamin diskuteras ju flitigt just nu. Skadar inte att prova (i rimliga mängder självklart). Sök trådar här på Kolozzeum.

thefishing
2011-02-05, 14:13
Jag tycker att jag känner mig piggare med Mivitotal Premium.. rekomenderar

LisenK
2011-02-05, 14:16
Jag provar det, och kanske d-vitamin också!

Shpendi
2011-02-05, 14:28
Jag var intresserad av att börja ta zink tillskott och kom förbi den här produkten. Den verkar ha fått väldigt bra omdömen, ger ca 10g zink/dag. Min kost består mest av shakes kycking/köttfärs/fisk/keso, och lite annat... Vilket resulterar i att jag inte får i mig så mkt av alla olika vitaminer o mineraler. Tror ni att jag "behöver" den här som komplettering?

MVH.

P.s finns det "nackdelar" med att ngn med min kost tar den här produkten?

Jorgen
2011-02-05, 16:16
Förmodligen massor med socker i så energi lär du nog få.
Varför svarar du när du inte vet?
Läs vad som finns i först. :)

Jag tycker att jag känner mig piggare med Mivitotal Premium.. rekomenderar

Men den smakar as.

MeekGeek
2011-02-05, 16:39
P.s finns det "nackdelar" med att ngn med min kost tar den här produkten?

Det innehåller cadmium och andra tungmetaller. Förvisso i försvinnande små mängder att det inte når upp till några gränsvärden vad gäller skadlighet, men lär knappast vara nyttigt. Tidigare var det deklarerat på innehållsförteckningen, men det var visst inte bra reklam (inte?!), så nu heter det "mineralpulver från humushaltiga mineraler"(?) i stället. Man får sådant med på köpet när man tillverkar sina produkter från skiffer ...

LisenK
2011-02-05, 17:05
(Jag köpte mivitotal och d-vitamin. var ju bara synd att jag glömde det i matbutiken och inte hinner tillbaka. trött jag blir!!)

hejhopp79
2011-02-05, 17:27
Mivitotal är en bra multivitamin.

hejhopp79
2011-02-05, 17:30
Jag var intresserad av att börja ta zink tillskott och kom förbi den här produkten. Den verkar ha fått väldigt bra omdömen, ger ca 10g zink/dag. Min kost består mest av shakes kycking/köttfärs/fisk/keso, och lite annat... Vilket resulterar i att jag inte får i mig så mkt av alla olika vitaminer o mineraler. Tror ni att jag "behöver" den här som komplettering?

MVH.

P.s finns det "nackdelar" med att ngn med min kost tar den här produkten?

Knappast nackdelar. Möjligtvis fördelar. Mivitotal innehåller verkligen mycket grejer, väldigt komplett. Särskilt premium eller vad den heter, lär pigga upp.

Du måste äta bra mycket mer av vitaminer och mineraler i tillskottsform i regel för att uppnå farliga nivåer. Dessutom under en lång tid

10 mg zink mer eller mindre kommer inte att göra en större skillnad. Normalt sett brukar det ju finnas 15 mg zink i andra multi-vitaminer, som folk äter dagligen.