handdator

Visa fullständig version : Träning på resa?


Robinha
2011-02-04, 22:18
Hej! Jag ska torsdag den 17e feb åka till Kenya med klassen, och kommer att vara där i 2,5 veckor. Med tanke på att jag är under deff för tillfället vill jag inte gå miste om träningen. Frågan är: hur skall jag gå tillväga för att träna styrka där? Jag har inte tillgång till några vikter whatsoever (om man bortser från min laptop på 3,5 kg, haha). Har ni några förslag kära forummedlemmar? :)
MVH Robin

Linjedomarn
2011-02-04, 22:28
haha kommer bli en jävla deff om du ska vara i afrika i 2,5 veckor. Mina klasskompisar fick då bara käka lite ris och typ soppa varje dag så dom gick ner några kilon xD. Därför jag stannade hemma(:

Mickeee
2011-02-04, 22:36
haha kommer bli en jävla deff om du ska vara i afrika i 2,5 veckor. Mina klasskompisar fick då bara käka lite ris och typ soppa varje dag så dom gick ner några kilon xD. Därför jag stannade hemma(:

svårt att handla själv?

Linjedomarn
2011-02-04, 22:42
svårt att handla själv?

Dom var typ ute i öknen och byggde hus och hade sig, var aldrig där det fanns affärer.

vicarious
2011-02-04, 22:56
Dom var typ ute i öknen och byggde hus och hade sig, var aldrig där det fanns affärer.

Kunde dom inte jaga? :naughty:

Robinha
2011-02-04, 23:29
Har köpt proteinbars och nötter att ta med, så jag inte tappar alldeles för mycket i vikt :) sen så finns såklart supermarkets och grejer där, med tanke på att det är Kenyas näst största stad vi ska till (Kisumu). Ingen som har förslag på övningar?

kohai
2011-02-04, 23:34
Armhävningar, Burpees, Böj, Chins, Dips, jumpingsquats...

Kroppsviktsövningar...

Robinha
2011-02-04, 23:57
Armhävningar, Burpees, Böj, Chins, Dips, jumpingsquats...

Kroppsviktsövningar...

Tack för förslagen! Har du förslag på fler kroppsviktsövningar?

hugok
2011-02-05, 10:19
Använd dina vänner som vikter :D

z_bumbi
2011-02-05, 10:58
Det krävs inte så mycket för att hålla muskelstyrkan igång under två veckor så armhävningar, chins, utfall, kroppsviktsböj och rodd (häng under ett bord eller kör med en tung väska) räcker mycket långt. Om du nu överhuvudtaget behöver träna styrkan under så kort tid om du i övrigt är aktiv.