handdator

Visa fullständig version : Stel! Bra massörer m.m. i Malmö?


jaaaaag
2011-02-04, 17:23
Sedan jag slutade med thaiboxningen och började gymma istället så har min kropp successivt blivit stelare.

Har ofta spänningar i ryggen och har under en period fått en känsla i en av "ryggfiléerna" att den ena "somnar". Det liksom kryper i den.

Mina "leder" knakar på flertalet ställen i kroppen dessutom.

Känner mig överlag ofräsch i kroppen, den hade behövt en liten renovering.

Jag skulle bli glad för tips på bra massörer i Malmö som TAR I ordentligt och mjukar upp en. Någon?

Djupmassage? Naprapater?

Har varit hos kiropraktor några gånger, tyckte inte att jag kände någon nämnvärd skillnad efter dom besöken. Men det kan ju variera från kiropraktor till kiropraktor kanske.

Regelbunden stretching?

Min rygg sover i skrivande sund faktiskt :D... så tacksam för all hjälp.

Mart|n
2011-02-04, 17:38
Jag går regelbundet till Medic Kliniken. Ligger i samma lokaler som IMC.

Honken
2011-02-04, 17:44
Finns en idrottsmassör/sjukgymnast/rehab vid Mariedalsvägen, en bit från kronprinsen. Kommer inte ihåg namnet men har en del kompisar som tränar friidrott på SM och EM-nivå som går dit regelbundet, han skall vara mkt omtyckt och välmeriterad.

jaaaaag
2011-02-04, 18:31
Ok tack för tipsen, dom ska kollas upp.

Någon mer?

bertbert
2011-02-04, 20:08
Med tanke på att Mart|n är ett jättedötsmonster som knäböjer 250 kg utan bälte och ändå berättar långa historier om hur fruktansvärt smärtsam massagen var så tror jag hans tips är mycket bra.... inte bara då för att det är macho när det går hårt, alltså.