handdator

Visa fullständig version : Träningsupplägg lekman


Råg
2011-02-04, 11:08
Halloj!

Jag har latjat med hantlar några månader nu och har nyligen lagt upp ett superenkelt schema som jag tycker funkar bra, men jag ville kolla med er gurus på kolo ifall det finns några uppenbara brister med det! Jag skriver även ungefär hur jag lagt upp kosten, vilken den även är väldigt enkel (jag orkar i nuvarande stadie inte analysera mitt kostintag på detaljnivå)

Så här är schemat:

Dag 1: Bröst, triceps, (axlar?) 8-12 reps 3 set på varje övning. 2-3 bröstövningar och 1-2 triceps. Normal kost med kolhydrater

Dag 2: Rygg, biceps (axlar?) 8-12 reps 3 set på varje övning. 1-2 ryggövningar, biceps blandar jag lite hej vilt, allt som ger muskelkontakt vilket jag har lite svårt att få ibland. Men det brukar bli 2-3 övningar. Normal kost med kolhydrater

Dag 3: Vila. Kost med lite kolhydrater (snudd på GI kör jag, är det för extremt?)

Detta kör jag löpande, och repeterar när jag haft vilodag. Mage kör jag ett 3 minuters pass varje dag. Axlar är inom parentes på båda passen, detta för att jag inte riktigt vet var det passar bäst. Om ni undrar varför jag inte kör ben så är det för jag inte orkat än, kör ju på såpass "lätt" nivå än så länge, mitt mål är främst att få bra rygg och en stark överkropp. Promenerar dock en del och cyklar sommartid.

Såg att detta vart ett långt inlägg, men jag ville få med så mkt info som möjligt så ni slipper fråga en massa extra för att kunna hjälpa mig :)

Tack på förhand!