handdator

Visa fullständig version : En 94:as resa mot en starkare och snyggare fysik


Adam4242
2011-02-03, 23:59
Tjena allesammans, Jag är en kille som nyss fyllt 16 år och är allmänt onöjd med min kropp. För ungefär en månad sen köpte jag ett gymkort och jag har gått in för träningen fullhjärtat :)

Mitt mål e att bli av med mina lovehumps och mina tuttar och få en fin kropp till sommaren, efter det tänker jag även börja att bygga mer muskler.

Längd: 179-180(växer fortfarande)
vikt: 73 kg


Här är min dagsform i bilder!

78032
78033
78034

Önska mig lycka till! :hbang:

Adam4242
2011-02-04, 00:02
Passar även på att berätta vad dagens träning och kost var

Frukost:1 stekt ägg på 2 mörka mackor
träning: 1 mil på löpbandet, 65 min tog det och 675 kalorier brända.
lunch: En kyckling sallad
träning: Slö gymmade bröst och triceps men hade inte så mycket energi
mellanmål: Gainomax (har whey100 glömde bara att ta med det)
middag: Två kyckling filér med lagom mängd bulgur och lite bönor till det.

Adam4242
2011-02-04, 09:43
Min morgonvikt ligger på 71 kg märkte jag nyss :O Idag tror jag inte det blir nån träning, har kört sen söndags så tror det skulle passa bra med en vilodag :)

Förresten är det nån som vet ungefär hur lång tid det tar för att omvandla mitt fett till muskler, alltså att bli smal men ändå få lite mer muskler? Folk brukar säga att kör två månader så har du inget fett kvar, stämmer det?

Trisse
2011-02-04, 09:59
Min morgonvikt ligger på 71 kg märkte jag nyss :O Idag tror jag inte det blir nån träning, har kört sen söndags så tror det skulle passa bra med en vilodag :)

Förresten är det nån som vet ungefär hur lång tid det tar för att omvandla mitt fett till muskler, alltså att bli smal men ändå få lite mer muskler? Folk brukar säga att kör två månader så har du inget fett kvar, stämmer det?

Nej det stämmer verkligen inte. Läs deff guiden.

Lägg upp dina träningspass här så får vi se hur du tränar. Det är träningen som påverkar dina resultat mest.

Adam4242
2011-02-04, 10:12
Okej ska läsa den. Ja jag ska skriva upp träningspass i fortsättningen :)

Adam4242
2011-02-07, 17:30
Igår så var gymmet fullproppat med massa bolasnubbar så nästan inge styrketränings utrustning var tillgänglig.

Istället sprang jag 7 km, siktade på en mil men det var massa kärringar som gnällde att jag hade vart på löpbandet för länge så sen kom personal o sa till mig.. Dom sa även att löpband e BARA en uppvärmnings maskin *gah!* det är fan favvo-maskin #1 jö.

Idag har jag vilodag eftersom jag bara sov 5 timmar så har ingen ork alls att dra till gymmet.

Imorgon kör jag igång igen! Då blir det Ben och mage som får plågas! :hbang:

SiSenior
2011-02-07, 17:53
Önskar dig lycka till :)

Martinio0o
2011-02-07, 17:57
Har du något schema att köra efter? Det ser lite ut som att du kör mycket på känn, eller tar jag fel?

Lycka till.

Adam4242
2011-02-07, 18:24
Önskar dig lycka till :)
Tackar! :)


Har du något schema att köra efter? Det ser lite ut som att du kör mycket på känn, eller tar jag fel?

Lycka till.

Jag har faktiskt ett 5 dagars schema men jag har slängt ihop det lite för att få ihop det till fyra dagar så det blir 4 dagar styrketräning+ kondition och sen en dag i veckan där jag bara kör kondition :)

Jag är inte så bra på det här om träning och att förlora fett så alla tips & råd är välkomna!

Martinio0o
2011-02-07, 18:33
Jag har faktiskt ett 5 dagars schema men jag har slängt ihop det lite för att få ihop det till fyra dagar så det blir 4 dagar styrketräning+ kondition och sen en dag i veckan där jag bara kör kondition :)

Jag är inte så bra på det här om träning och att förlora fett så alla tips & råd är välkomna!

Okej, skriv gärna upp hur du lägger upp det, vore intressant att se och det blir lättare att ge dig tips då.;)

Adam4242
2011-02-07, 19:09
Okej, skriv gärna upp hur du lägger upp det, vore intressant att se och det blir lättare att ge dig tips då.;)

Okej skall bara äta min middag sen skriver jag upp det! :)

Adam4242
2011-02-08, 00:38
Måndag: Bröst och triceps


Tisdag - vader, ben & mage


Onsdag - Rygg, biceps och underarmar



Torsdag - Axlar & traps


Fredag - Kondition

Lördag- vila

Söndag - kondition

Jag har även schemat där det står vilka övningar men jag är ganska osäker på vissa saker så jag tänkte att jag kör muskelgrupperna fast med de Maskiner/övningar jag känner mig trygg med så jag fyller senare i med vad jag kör för något och hur många reps osv.


För övrigt har jag börjat hålla koll på kosten det här är ett ungefärligt "kostschema" som jag följer under min dag



Frukost: Rågflingor gröt med en kopp grönt té

Mellanmål: En frukt

Lunch: Det som serveras i skolan fast jag ska ha ungefär 50 % grönsaker 25% ris,potatis eller pasta och 25% kött

Mellanmål/innan träning : En banan eller en proteindrink

Efter träning: Proteinshake + en frukt

Middag: Det som serveras

Kvällsmål: En kopp grönt Té + en mörk macka med keso på (ifall jag är hungrig)



Jag tar till mig alla tips/råd och även kritik så om ni har något att tillägga eller säga till om, skriv bara! :)

Martinio0o
2011-02-08, 06:56
Angående matschemat så tror jag att du kanske borde öka på protein intaget en aning. Säg t.ex. till lunch borde du äta mer kött/fisk/kyckling än 25%, tror jag. Man bör få i sig ungefär 2g protein/kg kroppsvikt. Så i ditt fall blir det ungefär: 73 x 2 = 146g protein.

Flonkz
2011-02-08, 08:42
Gör som mig i skolan: 60 % kött 40 % grönssker :)

Lycka till! ;)

Adam4242
2011-02-08, 16:33
Tackar grappar! tar till mig era råd!


Idag körde jag Ben,vader och mage


På ben körde jag massa maskiner och även knäböj men jag vet inte så mycket om maskinernas namn så måste kolla upp det!

körde sittande benpress Och jag maxade nästan maskinen :)! jag tycker personligen jag är stark i benen:em: klarade 10 reps på 120 kg :)

Vader så körde jag sittande vadpress(tror de heter så) och även stående

Mage körde jag bålrotation med 75 kg motstånd(helt okej?), Sittande crunch med typ 30 kg motstånd och så körde jag situps med en 5kgs vikt bakom nacken(Det var fett jobbigt) 10 reps sen planka i 30 sec sen 10 till och sen planka och sen 10 till och sen planka :)


Uppvärmningen var 1 km löpande tog väl 5 minuter och sen efter styrketräningen sprang jag 5 minuter i hög fart och sen gick jag snabbt på högsta lutning (15.5 incline) i 8 minuter.

Anledningen varför jag inte kunde springa så bra var för att mina ben var slutkörda haha ^^

Adam4242
2011-02-09, 21:08
Idag gick jag inte ens till gymmet! Hade sovit 4 timmar och så har jag varit på dåligt humör utan anledning*rolleyes*

Kände att jag behövde fuska lite så jag drack faktiskt Oboy till frukosten och jag köpte en pepsi max 1,5 liter och så har jag gjort chokladpudding (2portioner vilket är 380kcal enligt paketet)

Har aldrig mått bättre än när jag slängde i mig puddingen och drack läsk till.. Fast nu mår jag däremot illa och ångrar att jag gjorde det, men men.. man kan inte ändra det förflutna ;)

Efter som jag missade dagens träning (rygg biceps underarmar) så slänger jag ihop det med axlar och traps imorgon, det borde funka :) Och kan inte vänta tills jag ställer mig på löpbandet och springer några kilometer imorgon :cool:

Nu ska jag ut med hunden! Ciao!

Forqie
2011-02-09, 21:16
380kcal extra är ju ingenting, pepsi max innehåller ju inget. Sluta tänk i sådana banor, det kommer bara medföra komplikationer på ditt psykiska välmående.
Som en liten anekdot på allmänna forumet "Man läser 5h på kolo om dagen för att lära sig alla små tips men glömmer det viktigaste tipset av dom alla: Att man ska skita i alla småtips och ba köra på"

Adam4242
2011-02-09, 21:31
380kcal extra är ju ingenting, pepsi max innehåller ju inget. Sluta tänk i sådana banor, det kommer bara medföra komplikationer på ditt psykiska välmående.
Som en liten anekdot på allmänna forumet "Man läser 5h på kolo om dagen för att lära sig alla små tips men glömmer det viktigaste tipset av dom alla: Att man ska skita i alla småtips och ba köra på"


Fan det är jö sant! Tack för ditt svar! Det fick mig att tänka i helt andra banor! :D

Adam4242
2011-02-10, 19:19
Idag blev det 1 km uppvärmning på löpbandet sedan gymmade jag Rygg,biceps,underarmar,axlar och traps och avslutade med 3 km på löpbandet :)

Jag ska börja skriva upp alla övningar jag gör måste bara fixa ett block att skriva på först haha ^^ inte lätt att komma ihåg allt i huvudet :D

Trisse
2011-02-10, 19:29
Just do it !

Martinio0o
2011-02-10, 19:38
Idag blev det 1 km uppvärmning på löpbandet sedan gymmade jag Rygg,biceps,underarmar,axlar och traps och avslutade med 3 km på löpbandet :)

Jag ska börja skriva upp alla övningar jag gör måste bara fixa ett block att skriva på först haha ^^ inte lätt att komma ihåg allt i huvudet :D

Hett tips: spring på separat dag. I övrigt, som du just sa, skriv upp passen så blir det intressantare för oss läsare och dig själv när du blickar tillbaka.

Adam4242
2011-02-10, 19:46
Hett tips: spring på separat dag. I övrigt, som du just sa, skriv upp passen så blir det intressantare för oss läsare och dig själv när du blickar tillbaka.

Det är väl bra att köra kondition varje gympass? :)

Martinio0o
2011-02-10, 19:52
Det är väl bra att köra kondition varje gympass? :)

Vad jag har hört och läst så bör man sära på dem då konditionsträningen påverkar styrketräningen negativt om de läggs på samma dag. Är ganska säker på detta i alla fall. Kolla runt lite på forumet så tror jag nog att du kan hitta en mer vetenskaplig förklaring.

Trisse
2011-02-10, 20:07
Vad jag har hört och läst så bör man sära på dem då konditionsträningen påverkar styrketräningen negativt om de läggs på samma dag. Är ganska säker på detta i alla fall. Kolla runt lite på forumet så tror jag nog att du kan hitta en mer vetenskaplig förklaring.
Stämmer bra det. fuck konditionsträning ! :cool:

http://traningslara.se/muskelbyggning-med-konditionstraning-funkar-det/

Adam4242
2011-02-10, 22:12
Haha okej men jag måste jö bli av med fettet runt magen också och då är väl kondition ett bra alternativ? :P

Trisse
2011-02-10, 22:17
nej. du behöver ligga på kcalunderskott. läs deff guiden =)

Martinio0o
2011-02-10, 22:22
Haha okej men jag måste jö bli av med fettet runt magen också och då är väl kondition ett bra alternativ? :P

Du kan lägga in konditionsträning i schemat om du vill, men inte på styrkedagar och dessutom är det inget magiskt med att springa. Det som gäller är kalorier in, kalorier ut. Ligger du på ett underskott går du ned i vikt och tvärt om. Läs deff guiden, precis som Trisse sa.

Adam4242
2011-02-11, 01:27
Du kan lägga in konditionsträning i schemat om du vill, men inte på styrkedagar och dessutom är det inget magiskt med att springa. Det som gäller är kalorier in, kalorier ut. Ligger du på ett underskott går du ned i vikt och tvärt om. Läs deff guiden, precis som Trisse sa.

Jag har läst den :) fast det verkar lite klurigt om man ska ligga på underskott själv har jag ingenaning om hur jag skulle lyckas eftersom lunch är random i skolan och hemma tar jag vad som serveras till middag :P

Forqie
2011-02-11, 07:39
Jag har läst den :) fast det verkar lite klurigt om man ska ligga på underskott själv har jag ingenaning om hur jag skulle lyckas eftersom lunch är random i skolan och hemma tar jag vad som serveras till middag :P

kött och sallad = done

Adam4242
2011-02-11, 08:40
kött och sallad = done


Ifall det e så enkelt kan jag jö testa :P

Martinio0o
2011-02-11, 14:39
kött och sallad = done

+1, blir lättare då. Om man nu vill gå ned i vikt.

Adam4242
2011-02-11, 22:41
Okej så då blir det att hålla någorlunda koll på vad jag äter och så hade jag tänkt att köra två HIIT pass i veckan för att öka metabolismen och få bäst fett förbränning :)

Idag blev det ingen träning har vart insnöad inga bussar har gått och det har vart snö upp till knäna x)

Imorgon ska jag nog köra ett intensivt cardio pass! :MrT:

Adam4242
2011-02-13, 18:04
Igår 12-02-2011 Så körde jag 20 minuters HIIT på löpbandet ganska skön känsla efteråt :>


Idag så hade jag egentligen ingen muskelgrupp att träna eftersom jag styrketränar på vardagar men det blev iaf Väldigt.. Väldigt många chins och dips jag höll tom på att *spy*och även lite stående hantelcurls och jag märker att jag har ökat i styrka! *flex* För en månad sedan körde jag 9kgs hantlar och idag kör jag 12kg. Formen på mina armar har även förändrats :Virro

Som avslut så blev det 15 minuters intervall löpning :hbang:

Adam4242
2011-02-13, 22:24
78245

Bild på rygg och armar tagen 2 dagar sen, tycker mina kärlekshandtag ser lite mindre ut jämfört med för 12 dar sen, men kanske bara inbillning?

Gnomepaladin
2011-02-13, 23:11
Det ser nice ut! Bara att fortsätta träna! ;)

Adam4242
2011-02-14, 15:05
Det ser nice ut! Bara att fortsätta träna! ;)

Tackar! Ska kötta på som vanligt!:hbang:

Ivda
2011-02-14, 15:22
78245

Bild på rygg och armar tagen 2 dagar sen, tycker mina kärlekshandtag ser lite mindre ut jämfört med för 12 dar sen, men kanske bara inbillning?

Bra utveckling om man jämför med första bilderna ! :)

Adam4242
2011-02-14, 18:32
Bra utveckling om man jämför med första bilderna ! :)

Tackar!


Motivationen är på topp nu och jag ser träning som en viktig del i livet vilket gör det väldigt skönt att träna. Man blir man även nöjd över sig själv att man har istället för att sitta 4 timmar framför datorn tränat 1 timme o 40 min och sedan kunnat slappna av och dega med gott samvete! ;)

Idag hade jag dock vilodag, tränade 6 dagar förra veckan så tänkte att det skulle vara bra att koppla av lite och så man blir rejält taggad på att träna imorgon istället!:hbang:

Adam4242
2011-02-14, 22:52
Imorgon blir det gym igen! längtar redan (a)


Nu säger jag godnatt till kolozzeum!

Adam4242
2011-02-15, 07:13
Gäsp det borde va olagligt att gå upp klockan halv7:S nu drar jag till skolan sen till gymmet. Idag blir det ben vader och mage >:D

Trisse
2011-02-15, 08:47
Rekommenderar dig verkligen och följa ett Känt/välbeprövat schema, kommer antagligen ge dig mychket bättre resultat än egna. Stronglift 5x5 är grymt.

Adam4242
2011-02-15, 22:23
Rekommenderar dig verkligen och följa ett Känt/välbeprövat schema, kommer antagligen ge dig mychket bättre resultat än egna. Stronglift 5x5 är grymt.

Okej ska kolla upp lite olika scheman, men det jag har fastnat för efter jag såg en dokumentär som heter I want to look like that guy är MaxOT Träningsscheman. Tänkte ta tag i att kolla hur man gör alla övningar och vad dom heter så jag kan köra MaxOT och skriva ner vad jag gör och hur tungt jag lyfter.

Idag körde jag Ben,vader och mage. Men det blev inte helhjärtat eftersom jag har haft svåra andningsproblem i 2 dagar nu pågrund av min astma. Drog till närakuten idag för att inhalera(stavning?) känner ingen skillnad just nu men det borde bli bättre tills imorgon.

Adam4242
2011-02-16, 20:56
Ligger i sängen med hög feber och smått ont i halsen:( Ingen träning på ett tag i guess :( Ska vila och ta det lugnt så länge som möjligt tills jag känner mig helt frisk igen:whipped:


Nu när jag ändå skriver, har typ sovit fem timmar nu och jag har inget för mig så finns det några bra Skräck/thriller/komedi filmer ni kan rekommendera?

Måste jö ha någonting att göra*popcorn*

Adam4242
2011-02-27, 19:14
I min senaste post förklara jag att jag började bli sjuk och det blev jag!

Låg fem dagar i sängen och hade feber och hallucinationer och sen när jag blev frisk från det så hade jag halsont ett litet tag vilket gick över.

Resultat med att vara sjuk= Att gå ner från 72 kg vilket var min morgonvikt innan jag blev sjuk till 67kg efter 5 dagar, Nu även fast jag vart frisk ett tag så väger jag 67.5 kg.

Jag ska börja uppdatera journalen igen och jag ska köra mitt första gympass sen jag blev sjuk imorgon *flex* Längtar! :D

Adam4242
2011-03-06, 23:38
Jag har varit jätte slarvig med att uppdatera här på kolo sen jag blev sjuk, Men nu ska det bli ändring på de!

Idag så tränade jag biceps, underarmar, triceps, vader och ben (Jag vet ganska mycket men jag hade lust att kötta på! ( skrev inte ner passet i övningar så det får bli till nästa gång)

Jag har inte följt mitt schema sen jag blev frisk, varför vet jag inte men imorgon tänkte jag träna Bröst, rygg, axlar, traps och mage, Men! På tisdag tänker jag börja med mitt ordinarie schema:Virro

Förövrigt så har jag tagit bilder på dagsformen som jag bifogar till denna post.

7875278753 Bilderna är tagna utan pump förresten

Adam4242
2011-03-07, 08:42
godmorgon ^

Kaerra
2011-03-07, 12:13
No pain no glory ;D

Adam4242
2011-03-08, 01:03
Yep ;)


Dagens pass var axlar,traps,bröst,rygg och mage Riktigt hårt körde jag idag det var ett riktigt tungt pass.

Nu sitter jag och halvsover medans jag skriver så jag borde nog lägga mig, Ciao!:hbang:

Adam4242
2011-03-10, 01:00
Igår strulade internet därför ingen uppdatering*rolleyes*


Dagens pass var Rygg Och mage orkar inte skriva upp allt för jag ska lägga mig snart x) men jag har dock vart duktig och skaffat ett skrivblock så jag kan börja skriva ner passen :cool:

Förresten så har jag börjat att köra med detta schema

Måndag - Axlar och traps
Axlar:

1.

Stående skivstångspress (framifrån)....3 set 4-6 reps (efter uppvärmning)
2.
Sittande hantelpress....2 set 4-6 reps
3.
Hantellyft åt sidan....2 set 4-6 reps
4.
Sittande framåtböjda hantellyft....2 set 4-6 reps
Traps:

1.

Skivstångsshrugs....3 sets 4-6 reps (efter viktacklimatisering)

Tisdag - vader och ben
Vader:

1.

Vadpress i benmaskinen (en fot i taget)....3 set 6-8 reps (efter uppvärmning)
2.
Sittande vadpress....2 set 6-8 reps
Ben:

1.
Knäböj....3 set 4-6 reps (efter uppvärmning)
2.
Knäböj framifrån ....2 set 4-6 reps
3.
Stela marklyft....2 set 4-6 reps

Onsdag - mage och rygg
Mage:

1.


Swiss Ball benlyft....2 set 15-20 reps
2.

Kabelcrunches....3 sets 8-12 reps (efter viktacklimatisering)
3.
Swiss Ball Crunches....2 set 15-20 reps
Rygg:

1.

Kabelrodd....2 set 4-6 reps (efter uppvärmning)
2.

Latsdrag ....2 set 4-6 reps
3.

Roddmaskin....2 set 4-6 reps
4.

Chins....2 set till "failure"

Torsdag - bröst och triceps
Bröst:

1.

Sned bänkpress....3 sets 4-6 reps (efter uppvärmning)
2.

Bänkpress....3 sets 4-6 reps
3.

Dips ....2 set 4-6 reps
Triceps:

1.


Sned tricepspress....2 set 4-6 reps (efter viktacklimatisering)
2.
Liggande tricepspress....1 set 4-6 reps
3.

Pushdowns....1 set 4-6 reps

Fredag - biceps & underarmar
Biceps:

1.


Skivstångscurl....2 set 4-6 reps (efter uppvärmning)
2.
Växlande hantelcurl....2 set 4-6 reps
3.
Hammer Curl....2 set 4-6 reps
Underarm:

1.
Handledscurl med skivstång....2 set 6-8 reps
2.
Stående handledscurl med hantlar....2 set 6-8 reps








Gillar Max OT träning eftersom jag ökar i volym väldigt snabbt med hjälp av det och det gör mig bara ännu mer taggad på att träna! *flex*

Förresten all kritik är positiv kritik för mig så ifall någon vill kommentera något eller komma med råd så ska jag ta till mig det!

Trisse
2011-03-10, 08:23
Jävlar massa övningar! Less is more :)

Adam4242
2011-03-31, 00:07
Nu måste jag ta tag i att uppdatera journalen! Har vart alldeles för slarvig med det!

Jag har tränat som vanligt och sånt men har fastnat i spelträsket också så jag gör så dumma saker som att istället för att göra någon läxa eller att träffa vännerna sitter jag och spelar LOL till läggdags:furious:

Har 4 mål allmäna just nu,

1: Sova bättre,spela mindre och umgås med vänner istället
2: Gå ut 1an med giltiga betyg
3: Få en fit kropp till sommaren
4: Pusha mig själv till att få träningsvärk(vilket jag aldrig får längre oavsett hur hårt jag tränar)



Nu jävlar ska jag uppdatera också1:whipped:


2 Dagsforms bilder
79341
79340

Den som kommenterar mina photoshop skills ska få en klippt toung;)

Adam4242
2011-03-31, 18:33
Precis hemma från gymmet, Körde

Skivstångsrodd: 5x5 42.5 kg
Bänkpress: 5x5 42kg
liggande tricepspress: 8x3 27,5 kg

Sen även massa magövningar som jag inte orkar rabbla upp nu eftersom jag ska äta, Ciao!

Trisse
2011-03-31, 18:43
Ser grymt ut =)

Adam4242
2011-03-31, 22:20
Ser grymt ut =)


Tackar Trisse! :)

Adam4242
2011-04-01, 12:06
Hur mycket påverkar alkohol träning? Någon som vet?=)

JojjeG
2011-04-01, 12:15
Hur mycket påverkar alkohol träning? Någon som vet?=)

för mycket :ike

Forqie
2011-04-01, 13:07
Hur mycket påverkar alkohol träning? Någon som vet?=)

Så länge ndu inte missbrukar samt inte spyr allt för mycket bör det inte göra för mycket...

Men ifall du fortfarande vill deffa kan det va jobbigt då alkohol kan innehålla rätt mycket energi(typ ifall du ölar).

Adam4242
2011-04-02, 20:18
Det fick bli sprit igår iaf, så mycket överskott i kalorier borde jag inte fått ^^ Imorgon blir det gymmet igen!! Fett Taggad!!1!!1!!!!one!

Adam4242
2011-04-04, 07:41
Helvete! Skulle tränat igår men kände mig konstig och skippa och idag börjar jag bli små förkyld, Jag har än inte ont i halsen men är snuvig och så känns det lite konstigt i halsen.
Ska jag ta ett lugnt gympass eller är det bättre att vila?

Trisse
2011-04-04, 09:00
Det är nog bara du som känner om du kan träna. Har du feber eller ont i halsen skulle jag låtit bli.

Adam4242
2011-04-04, 20:25
Det blev träning idag iallafall! Det blev axlar,traps, biceps och samt så körde jag lite skivstångsrodd och bänkpress bara för att jag vill öka í dem övningarna, körde även godkända chins och jag blev förvånad över hur mycket jag orkade! Förut klarade jag inte ens två nu klarade jag 10x3 *flex*


Förövrigt bra gympass förutom att det var en random person som stalkade mig under hela passet och skulle anmärka alla övningar jag gjorde, jag sa till honom hur jag tränar och det är så jag ska göra när jag kör det här programmet. Han hänvisade mig även till 4 kgs hantlarna när jag körde hantelcurls med 14kg, själv såg jag han jogga i fem minuter på gymmet *screwy*

Adam4242
2011-04-05, 15:55
Jag har fått träningsvärk! jippi! kanske ska gymma senare idag men e inte säker om det är pollen eller om jag är småförkyld som orsakar snuvan och slöheten*gah!*

Adam4242
2011-04-06, 23:06
Jag måste börja deffa nu lagom innan sommaren, jag har beställt en matvåg och mina föräldrar går med på att stå för kostnaden ifall jag behöver "speciell" mat, jag har läst guiden och förstår att man behöver ligga på underskott för att gå ner men jag känner att jag skulle behöva hjälp med att lägga upp ett deffschema eftersom jag inte har så mycket kunskap inom träning och viktminskning.

Finns det någon vänlig själ här på kolozzeum som orkar slösa lite tid för att hjälpa mig med min deff? Skulle uppskattas hjärtligt.

Forqie
2011-04-06, 23:26
vad menar du med "deff schema" ? träna på som vanligt, fast ät mindre så kommer det gå finnemang. Tycker personligen att man inte bör tänka så himla mycket för det resulterar i att man lägger ner för mycket energi på saker som egentligen i det stora hela inte spelar någon roll.

jonteeo
2011-04-06, 23:32
varför ska du deffa, om man utgår från bilderna förstår jag verkligen inte! ät mycket mat och försök bygga muskler! du kommer bara bli tanigare än vad du är. Om du känner att du har lite fett vid brösten så kommer det jämna ut sig när du har lagt på dig lite muskler. Snälla skit i deffen.

Adam4242
2011-04-06, 23:39
vad menar du med "deff schema" ? träna på som vanligt, fast ät mindre så kommer det gå finnemang. Tycker personligen att man inte bör tänka så himla mycket för det resulterar i att man lägger ner för mycket energi på saker som egentligen i det stora hela inte spelar någon roll.

varför ska du deffa, om man utgår från bilderna förstår jag verkligen inte! ät mycket mat och försök bygga muskler! du kommer bara bli tanigare än vad du är. Om du känner att du har lite fett vid brösten så kommer det jämna ut sig när du har lagt på dig lite muskler. Snälla skit i deffen.

Det är mest att jag vill ha bort bullen längst ner vid magen och så har jag även lite lovehumps kvar, Kanske är larvigt men jag har sätt mycket värre ut än det här och det har slitit på mitt självförtroende otroligt länge, jag vill kunna gå på stranden för första gången i mitt liv utan att behöva skämmas över min kropp och tillexempel kunna delta i simningen på idrotten, sådant har jag aldrig gjort förut pågrund av att jag har skämts över att vara mullig.

jonteeo
2011-04-06, 23:46
jag hade exakt det du förklarar nu innan jag börja träna, sluta tänk så mycket bara träna tungt och ät bra! så kommer du vara nöjd. Jag lovar att det kommer bli bättre än om man utgår från dina bilder i din andra tråd. Jag tycker du är skit smal du ser ut som en pinne. 66 kilo på 1.80 är inte det under vikt?

Adam4242
2011-04-06, 23:58
jag hade exakt det du förklarar nu innan jag börja träna, sluta tänk så mycket bara träna tungt och ät bra! så kommer du vara nöjd. Jag lovar att det kommer bli bättre än om man utgår från dina bilder i din andra tråd. Jag tycker du är skit smal du ser ut som en pinne. 66 kilo på 1.80 är inte det under vikt?

Ingenaning om jag är underviktig, dock är det svårt att sluta tänka så mycket när man har kunnat odla bilden av att man har en ful kropp i flera års tid.
Jag tränar hårt och äter bra, jag har fått enorma resultat av min träning hitills det är bara att jag vill kunna känna mig HELT nöjd och belåten. Jag skiter i vad andra tycker till 90% det här är mest för mitt ego, jag tränar för min skull och ingen skall stoppa mig. Det är det här lilla extra jag vill åt nu.

jonteeo
2011-04-07, 00:02
Vad menar du med "enorma resultat"? hur såg du ut innan? Du kommer aldrig nå det där lilla extra om du ska deffa. Folk kommer istället säga "får du ingen mat hemma eller". känns det bättre? du kommer bara se mager ut om du fortsätter gå ner, eller enligt mig så är du alldedes för mager redan. Du ser inte detta men andra gör. vi som skriver till dig ljuger inte.

Adam4242
2011-04-07, 00:16
Vad menar du med "enorma resultat"? hur såg du ut innan? Du kommer aldrig nå det där lilla extra om du ska deffa. Folk kommer istället säga "får du ingen mat hemma eller". känns det bättre? du kommer bara se mager ut om du fortsätter gå ner, eller enligt mig så är du alldedes för mager redan. Du ser inte detta men andra gör. vi som skriver till dig ljuger inte.

Sommaren 2010 var jag verkligen småfet mina lovehumps var bredare än mina axlar kan försöka gräva fram en bild. Enorma resultat oj kanske lite överdrivet men jag menade att jag har fått synbart större muskler och så har jag gått ner rätt så mycket i fett och även ökat i styrka och kondition.

Adam4242
2011-04-07, 21:05
Körde nästan helkroppspass idag det jag inte körde var axlar o traps, jag e en zombie nu så ska lägga mig, godnatt!

Adam4242
2011-04-22, 15:44
Har varit väldigt dålig på att uppdatera journalen senaste månaden nu men träningen har fortsatt!

Jag maxade bänken häromdagen och klarade hela 65 kg haha (stolt)

Har även börjat äta mer och märker direkt att jag känner mig starkare *flex*

Kanske slänger upp bilder på dagsformen senare ^^

Adam4242
2011-05-08, 22:34
Har vart sämst med att uppdatera! Träningen har fortsatt och jag har lyssnat på alla som sa att jag ska bygga istället för att försöka gå ner mer. Jag har hållt mig på överskott och det går utmärkt.

Jag har dock börjat fuska lite, det har blivit lite lösgodis några gånger och så har det blivit pizza/ annan skräpmat lite ofta på sistonde.

Det är ungefär en månad kvar tills jag ska synas på stranden! Nu blire fortsatt powergymmande så jag bygger på mig lite mer samtidigt som jag kommer köra HIIT pass för att inte lägga på mig onödigt fett!

Imorgon ska jag träna Axlar,traps och mage! Ska kötta sönder!

Här kommer det lite bilder på hur jag ser ut i dagsläget.
80228
80229
80230

Adam4242
2011-05-09, 18:39
Hemma från gymmet! Blev intensiv träning med 20 minuters intervall löpning som avslut.

Nu ska jag äta klart min middag, ciao!

Adam4242
2011-05-12, 14:36
Jag har blivit sjuk >.< Knarkar tabletter just nu och ber till gud att jag ska bli frisk så fort som möjligt!

Adam4242
2011-05-15, 15:36
Har fått körtelfeber*grr* Ingen träning på 4 veckor efter man har blivit frisk sa läkarn till mig.

Nu har jag ingenaning vad jag ska göra:(

Adam4242
2011-05-15, 15:52
Om någon läser här och har tid att svara skulle jag va tacksam.

Jag äter ingenting eftersom jag knappt kan svälja, hade en kompis som har haft körtelfeber han blev undernärd efter han hade haft det. Det jag undrar e att ifall jag dricker typ 4-5 proteindrinkar per dag kan jag hålla kvar min muskelmassa eller kommer jag bli Spinkig kille 2011?

Adam4242
2011-05-16, 21:23
Ångest.. mår bara sämre och sämre, Nu kan jag inte ens äta någonting