handdator

Visa fullständig version : Nytt Gym feedback!


baghstah
2011-02-03, 21:12
Har planer på att bygga ett gym!

Har mycket ideér och funderingar om hur stort, hur mycket, vilka maskiner vad som värdesätts osv.

Hur ser erat drömgym ut?

Grundtanken är ett rent gym utan gympapass och dylikt.. dock cardiomaskiner och kankske ett automatiskt easyline koncept.

Vilka maskiner är ett MÅSTE enligt er?

Måsta man ha PT ?

Ska det finnas gymlektyr? Kosttilskott? MAT?? utbud?

Uformning? cardio för sig och gymmet för sig avskilda delar?

Värt att lägga nån större area på stretchplats?

Utsikt/fönster/läge på byggnad?

Mycket ljus och öppet/luftigt? är det prio?

Hur viktigt är närheten till gymmet?

Några speciella märken på BRA maskiner/redskap?

2 våningar cardio/gym?

Mycket musik? ÖS? elr lugn i bakgrunden?

Möjlighet att slänga i egna skivor?

Tv vid vissa maskiner?
Speglar framför varje maskin är tanken men behövs det till alla? speglar i taket för bänken??

Gymregler?

Bastu? gemensam elr en för varje köen..? dusch, bad, relax bubbelpool? POOOOL? hopptorn? :E

VAD skulle göra att ni valde ett gym som kanske tar några minuter extra att ta sig till.

Är öppen för alla förslag och ser fram emot en FÖRKLARING på varför ni tycker som ni gör..

tack som fan på förhand!!

HulkH
2011-02-03, 21:21
Trodde först du mena att du skulle bygga ett gym till dig själv. Men du menar att öppna ett gym dit folk kommer och tränar?

Och isf:
Mycket fria vikter
PT är inget viktigt för mig, men troligtvis för många andra, så det kan man ha om ekonomin tillåter.
Cardio och vanlig styrkelyft ska vara skilda
Rent och fint, mycket luftigt och bra lukt.
Ljust och trevligt.
Närheten är rätt viktigt till ett gym om man vill få dit mycket folk tror ja.
Kosttillskott kan säljas sålänge det är vettiga priset.
Musik ska det vara, vet inte riktigt vilket. Är det ös gillar nog inte tanter om det kommer såna dit. Men man kan ha i olika rum, så kan man ha olika musik i varje rum.
Bastu e alltid trevligt. TV framför cariomaskinerna har jag sätt på många ställen.
Relax, bubbelpool och sånt e ju alltid najs.
Öppet så ofta som möjligt.


Tror jag skulle bli ett bra gym, inte allting som e opti för mig men om du vill ha många besökare tror jag det skulle passa bra.

kettlebellGuden
2011-02-03, 21:23
perfa: ett antal burar. ett antal plattformar. ett antal bänkar. många skivstänger. också bra uppsättning kettlebells (speciellt storlekar 24-60, både DD- och GS-style) , lite 400m-banor för diverse former av löpning.

Varför jag tycker så här? Det lockar till sig gemytlig klientel, och ger mig tillfälle för bra träning och interaktion med folk som säkerligen knows a lot of good shit som jag kan ha nytta av.

Ljust och luftigt föredrar jag.

magnesium everywhere. För magnesium är vackert.



ingen tv. ingen cardio. gorgoroth och aqua på oändlig repeat i ljudsystemet. Cardio finns det hopprep till.


bastu är ju trevligt. jacuzzi med för den delen.



Ungefär exakt det där hade fått mig till att röra mig längre än jag gör nu.

kettlebellGuden
2011-02-03, 21:24
btw. PT är inget du egentligen behöver oroa dig över att anställa. Har du ett bra gym så hyr PTs in sig och du får pengar för att ha dem där.

Rikard Jansson
2011-02-03, 21:26
Tror spegel i taket vid bänk kan bli märkligt. Sneda linjer i taket är också jäkligt märkligt när man kör, annars vet jag inte. Ett böjrack, en bänk och en SL-stång med upp till 200 kg räcker för mig iaf :D

rajjan_dammit
2011-02-03, 21:37
Gärna nån prick eller liknande i taket eller på väggen vid bänkar och rack att fästa blicken på. :)

Kwon
2011-02-03, 21:41
Bagstah

Sätt upp posters på fitnessdamer i taket, så man får extra pump när man kör bänk!

Optimalt är om minst 10 pers kan köra bänk samtidigt, även minst 10 barbells, så folk kan köra the Bread and Butter excercise for big arms, standing barbell curl.

Minst 4 Hacksquat-stattioner skall det också vara!

På väggarna har du speglar varvat med posters på Arnold och andra kända byggare för att motivera.

Cardio för sig, Gym för sig.

Luftigt och bra luft, fläkt är MYCKET viktigt.

Solarium (måste), Bastu, Jacuzzi = Drar mer folk dit.

Minst 3 PreacherCurls måste du ha
http://bodymusclegain.com/wp-content/uploads/2010/09/bspreacher.jpg

baghstah
2011-02-03, 21:50
Tack!! =D priceless fo fan! keep on going mycket bra tips och jag får för mig att jag prickat rätt mycket rätt av vad jag hör :)

Kwon
2011-02-03, 21:52
Bastu och Jacuzzi är inte superviktigt, men har du Solarium där garanterar jag mer influx av pers!

Sundqvist
2011-02-03, 21:54
cable crosses, minst 2, alltid jobbigt att vänta på dem!

Kwon
2011-02-03, 21:55
Minst 1 Powerrack!

Skaffa ditt här Bag
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=40773

Oxe
2011-02-03, 22:17
Gym är svårt, börja med att leta bra läge och prisvärda lokaler sen får du se lite vad du kan göra av ytan...

Sen räkna med att det tar nåt år innan du ens går plus minus noll.

Alternativt ta över nåt befintligt som redan har en kundstock och utöka verksamheten

Sen är det vilket klientel vill du locka ?
Hur är omgivningen är det en större eller mindre stad finns det konkurrenter vad inriktar sig dom på..

Viktigaste på gymmen är inte vad som står där utan det är folket.

L-Sami
2011-02-03, 22:31
Jag skulle trivas i ett sånt här gym:

-Ett par lyftarflak, böjställningar, bänkpresställning, hel drös med fria vikter, chins, dipsställningar. Ett gäng hammerstrengthmaskiner om man vill variera träningen.

-Gymrestaurang med hyfsade priser och kosttillskott.

-Soft Lounge med TV-spel, tidningar, brädspel

-Avdelning för rörlighetsträning

-Cardiopark

-Utsikt mot havet

-Luftigt och ljust

-Musik önskelista

-Speglar

-Riktig bastu där man får kasta vatten på aggregatet :D

hugok
2011-02-03, 22:45
Typ ett lyftargym med massa motivationsposters. Folket är det allra viktigaste egentligen skulle jag säga. Sen en sak som jag skulle tycka vore kul vore möjlighet till alternativa styrketräningsmetoder såsom t ex strongman, eller träning från andra kulturer, t ex liknande redskap som dessa herrar har 2HhWLHacjd8
Det skulle säkert fungera bra om du skulle etablera gymmet i ett område med mycket invandrare för vad jag vet så finns det inget gym i Sverige som har liknande träning så det kommer ge stark konkurrenskraft.

Olegh
2011-02-03, 23:37
Jag skulle trivas i ett sånt här gym:

-Ett par lyftarflak, böjställningar, bänkpresställning, hel drös med fria vikter, chins, dipsställningar. Ett gäng hammerstrengthmaskiner om man vill variera träningen.

-Gymrestaurang med hyfsade priser och kosttillskott.

-Soft Lounge med TV-spel, tidningar, brädspel

-Avdelning för rörlighetsträning

-Cardiopark

-Utsikt mot havet

-Luftigt och ljust

-Musik önskelista

-Speglar

-Riktig bastu där man får kasta vatten på aggregatet :D

Lol. Där jag tränar har det tydligen funnits individer som tar sig dessa friheter ändå.

Många powerracks och gott om stänger röstar jag på.

JusupWillkosz
2011-02-04, 01:44
http://www.home-gym-review.com/HV%20TotalGym1500Big.jpg

Spinkis
2011-02-04, 06:56
Ja som du ser baghstah har din tråd blivit trollad! :) Be en mod ta bort den och gör en ny!

Nitrometan
2011-02-04, 08:02
Ja som du ser baghstah har din tråd blivit trollad! :) Be en mod ta bort den och gör en ny!

Du får det att låta som om trollning är nåt dåligt?

Albin Eriksson
2011-02-04, 08:56
Med tanke på konkurrens och det klientel du riktar in dig på, ja då ger jag dig inte långt tid innan du går i konkurs.
Tyvärr är konkurrensen hård och gruppträningsaktiviteter och helheltskoncept är idag ett måste för att överleva, det måste vara omsättning på tillräckligt med folk ut och in genom entrén och det är inte något du uppnår genom att rikta in dig enbart mot vikttränande.

TYVÄRR!

DanielF
2011-02-04, 09:40
Jag skulle trivas i ett sånt här gym:

-Riktig bastu där man får kasta vatten på aggregatet :D

Vad menas? Finns det bastus där man inte får vattna? Vad är det för trams?

filmjölk
2011-09-21, 15:06
jag tror att du får svårt att få en ordentlig kundkrets om du gör som många här föreslår, satsar på dyra stänger, plattformar, bänkar med safetyracks, styrkelyftare/ol-lyftare/friidrottare. De tränar oftast på egna ställen, som redan finns.

Vill du ha hardcore får du gå en annan väg. Det finns ett klientel som saknar vettiga träningslokaler och det är hardcorebrölare. Tänk hantlar upp till 120kg, mycket speglar, hammer strength maskiner, kedjor som alternativ till vikter, stort utbud av olika stänger (u-stång, ez-stång, trapbar etc), en tolerans mot höga skrik, tröjlösa tränande, prepp, och vikter som kastas i golvet. Du kan spela 50cent varvat med raubtier på extremt hög volym och behöver inte vara noga med att städa.

Morrris
2011-09-21, 15:13
Lätt värt den bumpen för att få raljera lite...

filmjölk
2011-09-21, 16:56
Lätt värt den bumpen för att få raljera lite...

wtf? Hur lyckades jag bumpa denna? :) Det var inte så att jag sökte efter den, bara hittade den på ngt vänster och trodde den var dagsfärsk. Men ja, jag gillar att raljera. Näst efter donuts med kall mjölk och trollning är raljerandet min favoritsyssla. Efter det att skriva onödiga poster.

hanushans
2011-09-21, 17:26
wtf? Hur lyckades jag bumpa denna? :) Det var inte så att jag sökte efter den, bara hittade den på ngt vänster och trodde den var dagsfärsk. Men ja, jag gillar att raljera. Näst efter donuts med kall mjölk och trollning är raljerandet min favoritsyssla. Efter det att skriva onödiga poster.

Va en annan som bumpade, men den posten är borta nu. En som skulle hjälpa till att bygga gym mot betalning, och som inte kunde skriva.