handdator

Visa fullständig version : Viktnergång - Hjälp!


Alex86
2011-02-03, 19:13
Hej allihopa, och tacksam för att ni tar en titt förbi min tråd, jag håller på att försöka minska min vikt, vilket har gått ganska bra nu till en början, kanske rent av lite för bra, jag har droppat närmare 5 kg på 3 veckor. Försöker bromsa in kolhydraterna och kalorierna så gott jag kan, och ligger närmare på 1500-1000 kcal om dagen, och kolhydraterna runt 100-75g om dagen. Men jag har märkt att det har mer och mer börjat avstanna, har slagit min vikt på 118 kg * 30 för att få ut en hyffs hmm om vad jag ska ligga på i kcal intag om dagen, för att sedan plusa på träning och allmänt motion. Har dessvärre Diabetes typ 1 som orsakar att mitt socker sjunker som en gammal rysk ubåt om nätterna.

Har nu märkt den senaste veckan att vikten inte rör sig alls, så jag undrar om det mesta som har gått ur mig är vatten, eller om det har tagit något fett, och hur mkt vatten bruka man tappa till en början, vet att mitt kcal intag är på tok för litet, skulle nog ligga närmare 2000kcal om dagen, men tänkte köra igång med dunder och brak

Min matsedel bruka se ut som liknande
Frukost: Proteinshake + valfri frukt
Lunch: Tonfisksallad osv.
Middag: Sallad med div bönor samt kyckling/kött/fisk
Samt ett mellanmål på kvällen, bruka oftast vara en frukt lr dyrlikt.

Träningen bruka till största del vara racket sporter, tex soft tennis och badminton ( har hört att detta ska vara ett sjukt bra sätt att bränna fett då man använder sig av hela kroppen )

Frågan är, ska jag forstsätta och se ifall de ger något resultat på vågen om några veckor, eller ska jag stegra upp till 2000 kcal om dagen för att ge bättre resultat? testade även att äta Alli, mest för skoj skull (Har även varit i kontakt med min läkare om det, och frågat om det fanns några risker med det, vilket det inte gjorde enligt han)

Tackar i förhand!!

daloatf
2011-02-03, 20:00
Om du gillar att bli lite blöt i byxan så är alli bra.

Du kan testa att gå upp till 2000kcal och se om det händer nåt. Sedan verkar du ha väldigt lite fett i din kost. Du kanske skulle äta mer fett varannan dag eller liknande? Tex lite olivolja i din sallad.

Du kan även testa att skriva in din förbrukning på caloriesperhour.com och se vad förbränningen ligger på ett ungefär.