handdator

Visa fullständig version : Tips för armar och deltoids!!


Körhårt
2011-02-03, 13:05
Tjena

Jag har släpande armar och deltoids, vill gärna ha tips från erfarna byggare!

Har tränat sporadiskt i 10år, är en stor kille på 130kg. Har bra rygg, bröst, axlar(ej delts), ben.

Men armarna släpar så innåt helvete och även delts.

Har kört alla möjliga scheman på armar men det händer inte så mycket där. Något vanligt fel man gör?
Har kört både tungt, lätt, dropsets, superset, vilat armarna längre m.m. men inget händer.

Igår körde jag rygg och biceps och då körde jag 3set stående hantelcurl, 3set skivstångscurl (dropset ner till halva vikten) och 3set koncentrerad curl i maskin (även där dropset) - hur ser det ut?

Även deltoids släpar mycket men har bra axlar förövrigt. Gillar pressövningar och är stark i dem.

Erat bästa tips för att bygga deltoids? Är det hantellyft åt sidan och drag till hakan som gäller eller vad?

alla tips mottages!

mvh

The Truth
2011-02-03, 13:22
Ett vanligt fel många gör är att de tränar alldeles för mycket just axlar och armar, och fokuserar för lite på att bli starkare i basövningarna.

Mina armar och axlar växer bäst av pullups (biceps, bakre deltoids och yttre deltoids) och bänkpress (triceps och främre deltoids).

Eftersom du är ganska stor så kanske din fettfördelning gör så att du ser ut att ha dåliga armar och axlar?

Vilka muskler som ligger efter brukar främst ha med gener att göra.

Körhårt
2011-02-03, 13:32
Ett vanligt fel många gör är att de tränar alldeles för mycket just axlar och armar, och fokuserar för lite på att bli starkare i basövningarna.

Mina armar och axlar växer bäst av pullups (biceps, bakre deltoids och yttre deltoids) och bänkpress (triceps och främre deltoids).

Eftersom du är ganska stor så kanske din fettfördelning gör så att du ser ut att ha dåliga armar och axlar?

Vilka muskler som ligger efter brukar främst ha med gener att göra.

Kör mest basövningar

Tror också det är genetiskt..tyvärr :(