handdator

Visa fullständig version : Underlig trötthet


Duh
2011-02-01, 15:08
Hej!

Jag har ett litet underligt fenomen som brukar inträffar för mig någon gång då och då, och jag kan inte hitta någon plausibel anledning. Det är så att jag brukar bli fruktansvärt trött, otroligt törstig, få väldigt torra läppar, bli varm/svettig och nästan förvirrad med ett inslag av lätt ångest och apati för att sedan somna. När jag sovit ett tag vaknar jag upp med en extremt vattnig känsla (tänk typ djupa märken från madrassen över hela kroppen) och väldigt svettig, men i övrigt mår jag bra igen.

Vad kan det här vara?

eriksvensson
2011-02-01, 15:18
Vätskebrist? Prova att dricka mer vatten.

christofer79
2011-02-02, 10:24
Hej!

Jag har ett litet underligt fenomen som brukar inträffar för mig någon gång då och då, och jag kan inte hitta någon plausibel anledning. Det är så att jag brukar bli fruktansvärt trött, otroligt törstig, få väldigt torra läppar, bli varm/svettig och nästan förvirrad med ett inslag av lätt ångest och apati för att sedan somna. När jag sovit ett tag vaknar jag upp med en extremt vattnig känsla (tänk typ djupa märken från madrassen över hela kroppen) och väldigt svettig, men i övrigt mår jag bra igen.

Vad kan det här vara?
diabetes men då kommer det inte då och då. Tar du kreatin eller annan medicin? Gå till vårdcentral berätta om ditt problem, kontrollera p-glukos och sköldkörtelhormon mm där.

Duh
2011-02-02, 10:42
diabetes men då kommer det inte då och då. Tar du kreatin eller annan medicin? Gå till vårdcentral berätta om ditt problem, kontrollera p-glukos och sköldkörtelhormon mm där.

Jag har kollat upp diabetes (fasteprov på morgonen) och gjorde även ett blodprov då som innefattade sköldkörtelhormoner osv. Allting såg utmärkt ut. Använder inga mediciner, tillskott eller någonting sådant. Bara helt vanlig mat.

Tom Warrior
2011-02-02, 14:45
Försök hitta någon trend när detta inneträffar. Någon form av gemensam nämnare för dessa tillfällen. Kanske äter du något du inte tål?

Spridis
2011-02-02, 14:47
Saltbrist?

http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/Salt+deficiency

Symptoms of moderate hyponatremia include tiredness, disorientation, headache, muscle cramps, and nausea.

christofer79
2011-02-02, 15:39
Jag har kollat upp diabetes (fasteprov på morgonen) och gjorde även ett blodprov då som innefattade sköldkörtelhormoner osv. Allting såg utmärkt ut. Använder inga mediciner, tillskott eller någonting sådant. Bara helt vanlig mat.

De var ju skönt... Vet inte din ålder? Men är du mellan 15-20år så händer en hel del saker kroppen som exempelvis hormonförändringar, växt mm. Men tycker ändå att du ska söka igen och göra en grundlig undersökning ( ge dig inte på vårdcentralen) skulle de handla om något psykosomatiskt så vet du ju det i alla fall. Men viktigast är ju att du får svar på din gåta.. Lycka till