handdator

Visa fullständig version : Funderingar angående träning


Xion1986
2011-02-01, 11:37
Hejsan
hejsan allihopa. Har lite funderingar som en del andra angående protein. Jag ska börja träna rejält nu för att ha något att göra. Så jag undrar om jag ska börja med protein direkt, eller ska jag träna ett tag och sedan börja med det?

tänkte höra efter vad ni tycker om en frukost bestående av
havre,fibrer och mjölk
grovt bröd med makrill i tomatsås
multivitaminbrustablett

låter det som en vettig frukost, eller är det något mer jag kan få i mig för att kompletera?

Mvh Pierre

vicarious
2011-02-01, 11:39
Syftar du på tillskott? Annars får du ju i dig protein från maten.

Frukosten ser bra ut. Vad menar du med fibrer?

mikaelj
2011-02-01, 11:40
Hejsan
hejsan allihopa. Har lite funderingar som en del andra angående protein. Jag ska börja träna rejält nu för att ha något att göra. Så jag undrar om jag ska börja med protein direkt, eller ska jag träna ett tag och sedan börja med det?

tänkte höra efter vad ni tycker om en frukost bestående av
havre,fibrer och mjölk
grovt bröd med makrill i tomatsås
multivitaminbrustablett

låter det som en vettig frukost, eller är det något mer jag kan få i mig för att kompletera?

Mvh Pierre

Jättebra. Vad äter du under resten av dagen? Frukosten är inte viktigare än något annat mål. Räcker för övrigt att äta 1-3 gånger per dag om du så vill.

SiSenior
2011-02-01, 11:40
Börja med högt proteinintag direkt givetvis. Om det är muskelmassa du är ute efter d.v.s.

Att säga om en specifik måltid ur en hel dags intag är bra eller dålig går inte direkt att göra.
Postat via en mobil enhet

Xion1986
2011-02-01, 12:06
Syftar du på tillskott? Annars får du ju i dig protein från maten.

Frukosten ser bra ut. Vad menar du med fibrer?

hittade någon havre/fiber blandning, vanliga havregryn ihop blandat med fibrer

Xion1986
2011-02-01, 12:09
Börja med högt proteinintag direkt givetvis. Om det är muskelmassa du är ute efter d.v.s.

Att säga om en specifik måltid ur en hel dags intag är bra eller dålig går inte direkt att göra.
Postat via en mobil enhet

tänkte skaffa mig en 6pac innan sommaren, om det inte är för kort tid. Vet ju att det kan bero från person till person hur snabbt det går. Syns ju lite att jag har magmuskler nu, så jag tror det går snabbt för mig att skaffa det. Har ju läst någonstans att det inte går att "Punkt" träna magmusklerna, utan att man helst ska träna hela kroppen och då får man dom musklerna "på köpet". Men finns det någon övning förutom armhävningar och situps som fungerar lite extra bra på magen?

mikaelj
2011-02-01, 12:40
tänkte skaffa mig en 6pac innan sommaren, om det inte är för kort tid. Vet ju att det kan bero från person till person hur snabbt det går. Syns ju lite att jag har magmuskler nu, så jag tror det går snabbt för mig att skaffa det. Har ju läst någonstans att det inte går att "Punkt" träna magmusklerna, utan att man helst ska träna hela kroppen och då får man dom musklerna "på köpet". Men finns det någon övning förutom armhävningar och situps som fungerar lite extra bra på magen?

Knäböj och marklyft t ex. Alla övningar där du måste stabilisera bålen. Magrutor kommer från två faktorer: storlek och kroppsfett. Minskar du i kroppsfett har du magrutor, men inte stora.

Bwall
2011-02-01, 12:47
Har du läst deff-guiden? Om inte, gör det! Där hittar du i stort sett allt du behöver veta om hur du ska äta och göra för att få fram magrutorna.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Rikard Jansson
2011-02-01, 12:48
tänkte skaffa mig en 6pac innan sommaren, om det inte är för kort tid. Vet ju att det kan bero från person till person hur snabbt det går. Syns ju lite att jag har magmuskler nu, så jag tror det går snabbt för mig att skaffa det. Har ju läst någonstans att det inte går att "Punkt" träna magmusklerna, utan att man helst ska träna hela kroppen och då får man dom musklerna "på köpet". Men finns det någon övning förutom armhävningar och situps som fungerar lite extra bra på magen?

du kan visst punktträna magmusklerna, du kan däremot inte punktförbränna fett på magen

Xion1986
2011-02-01, 13:07
ahh tack för alla svaren!

Eddie Vedder
2011-02-01, 15:54
hittade någon havre/fiber blandning, vanliga havregryn ihop blandat med fibrer

Det är extra veteskal iblandat, ingen fördel men dyrare. Köp vanliga havregryn istället.

Multidebba
2011-02-02, 10:21
Det är extra veteskal iblandat, ingen fördel men dyrare. Köp vanliga havregryn istället.

Jo det finns en fördel, det blir fan så mycket godare och inte lika kletigt

Eddie Vedder
2011-02-02, 10:24
Jo det finns en fördel, det blir fan så mycket godare och inte lika kletigt

Om vanliga blir för kletigt har du nog för mycket vatten. Ju mer fibrer desto mer vatten krävs ju. Smaken är som baken, jag gillar inte veteskal.

Mell
2011-02-02, 13:06
Håller med om att fiberberikade havreryn är otroligt mycket godare än oätliga, smörsmakande 'vanliga' havregryn.

Hoppas inte att alla tror de har fiberkänsliga magar som Eddie.

vicarious
2011-02-02, 13:08
Håller med om att fiberberikade havreryn är otroligt mycket godare än oätliga, smörsmakande 'vanliga' havregryn.

Skojar du eller. Vanliga havregryn är ju mycket smaskigare.

mikaelj
2011-02-02, 13:35
Ja? Föredrar ni barkbröd också?

SiSenior
2011-02-02, 15:22
Att diskutera vilket som är godast hit och dit känns ganska irrelevant. Som Eddie redan sagt, smaken är som baken.
Postat via en mobil enhet