handdator

Visa fullständig version : MaxGain lr FastWay?


dr_jones
2003-11-17, 21:37
Snabb fråga bara... Om jag tränar minst 3gg i veckan på gymmet och vill gå upp lite i muskelmassa bör jag då ta MaxGain eller FastWay?? Är rädd att MaxGain blir för mycket så att jag lägger på mig fett... tränar relativt hårt. (Detta kompleteras med Kreatine-Puryvat).

Pez
2003-11-17, 21:43
Rapid Recovery... :hbang:

Om du verkligen vill betala för lite protein och snabba kolhydrater så skulle jag hellre köra på vanligt vassle + godis istället.. mer njutbart och billigare.

/pez

dr_jones
2003-11-17, 21:45
Hehe jo tjena.... tack för det seriösa svaret btw:whipped:

[ZipX]
2003-11-17, 21:56
Jo men svaret va nog ganska seriöst ska du se... Det är absolut inget fel med att äta godis efter träning.. det är precis samma skrot o korn som i en gainer.. Gainern innehåller protein o snabba kolhydrater o godis innehåller snabba kolhydrater så en protein drink och godis är prima efter ett hårt pass! :hbang:

dr_jones
2003-11-17, 22:04
Oops :confused: sorry.. men vad är ditt förslag då?

Mindek
2003-11-17, 22:10
Vad äter du i vanliga fall efter ett träningspass?

Team 666
2003-11-17, 22:12
Förstår inte varför man köper en gainer öht. Super mass fuel skulle jag fan inte betala hälften för ens. Det är väl toppen att kunna glufsa i sig skumgodis flera dagar i veckan med gott samvete både vad det gäller kropp och plånbok.

Gainer = Dyra tråkiga kolisar. Fuck it. Ett vanligt vassle + skumgodis är min melodi

/ :devil:

dr_jones
2003-11-17, 22:19
Käkar MassFuel just nu men har fan inte fått någon större effekt, så jag tänkte prova något annat... Men inte godis! ;)

shirunai
2003-11-17, 22:26
gillar du inte godis ? godis är snabba kolhydrater precis samma som du har i kolhydraterna i din gainer, man blir inte fet av gainer en myt! de skyndar bara på återhämtningen.

Får du inga bra resultat kan du testa äta det nya häftiga innegrejjen....MER MAT !

Mindek
2003-11-17, 22:36
Originally posted by dr_jones
Käkar MassFuel just nu men har fan inte fått någon större effekt, så jag tänkte prova något annat... Men inte godis! ;)


Gainer som gainer... Man byter mest om man inte gillar smak/konsistens.

Testa att träna hårt och käka mycket mat! :eating: :bpump:

Pez
2003-11-17, 23:24
Originally posted by dr_jones
Käkar MassFuel just nu men har fan inte fått någon större effekt, så jag tänkte prova något annat... Men inte godis! ;)

En Gainer kommer aldrig ge "någon större effekt", inte mer effekt än vanlig mat ger.
Står din träning still så är det nåt du inte sköter ok - vila, kost eller träning. Rannsaka dig själv lite så klurar du ut vad det är.

Sover du ordentligt?
Tar du en vilovecka om kroppen är sliten?
Äter du ordentligt?
Äter du rätt vid rätt tidpunkt?
Tränar du för lite?
Tränar du för mycket?
Tränar du fel?

Ang. mitt svar tidigare i tråden så var det seriöst menat, ja.

PS. Tror att du, precis som de flesta nybörjare, inte sköter kosten ordentligt - men det är bara en gissning.

/pez

EiseltUK
2003-11-18, 11:52
Originally posted by dr_jones
Snabb fråga bara... Om jag tränar minst 3gg i veckan på gymmet och vill gå upp lite i muskelmassa bör jag då ta MaxGain eller FastWay?? Är rädd att MaxGain blir för mycket så att jag lägger på mig fett... tränar relativt hårt. (Detta kompleteras med Kreatine-Puryvat).


Om du äter bra under dagen men bara vill ha något efter träning så skulle jag rekommendera Fastway och till det kan du ta kolhydrater, t ex i form av frukt. Godis funkar också, men innehåller ju ofta en del annat som kanske inte är så jättenyttigt.

Skumbananer:
Stärkelsesirap, socker, druvsocker, modifierad stärkelse, gelatin, surhetsreglerande medel (citronsyra), färgämnen (E100, E141, E171), aromämnen

/ Henrik

EiseltUK
2003-11-18, 11:53
Originally posted by Pez
Rapid Recovery... :hbang:

Om du verkligen vill betala för lite protein och snabba kolhydrater så skulle jag hellre köra på vanligt vassle + godis istället.. mer njutbart och billigare.

/pez


Tror Pez är köpt. ;)

z_bumbi
2003-11-18, 12:08
Originally posted by EiseltUK
Godis funkar också, men innehåller ju ofta en del annat som kanske inte är så jättenyttigt.

Skumbananer:
Stärkelsesirap, socker, druvsocker, modifierad stärkelse, gelatin, surhetsreglerande medel (citronsyra), färgämnen (E100, E141, E171), aromämnen

/ Henrik

Nu ska vi kolla här..

I fallande ordning:
Socker
socker
socker
socker
protein ej fullvärdigt men i sammanhanget spelar det ju ingen roll.
citronsyra*
samt godkända färgämnen och aromämnen.

Var är det onyttig?

*"Surhetsreglerande och förstärker andra antioxidanters verkan, på samma sätt som vinsyra. "

"Det underlättar matsmältningen genom att stimulera produktionen av magsyra och pepsin"

http://www.shenet.se/ravaror/citronsyra.html

Ozz
2003-11-18, 12:54
Nackdelen med godis kan ju vara att det är mer skadligt för tänderna än kolhydraterna i gainers.
Brukar alltid gå och borsta tänderna efter godis+protein målet.

dr_jones
2003-11-18, 14:17
Håller mig borta från godiset tror jag...

Hermes
2003-11-18, 14:20
Godis är ju underbart efter träningen, fruktnappar = :eating:

dr_jones
2003-11-18, 14:21
Visst finns det "nyttiga" saker i godis oxå men det finns ycket onyttigt oxå som redan påpekats.. Kasta i sig förgämnen mm efter träning är knappast att rekommendera (inte någon gång)

King Grub
2003-11-18, 14:36
Originally posted by dr_jones
Visst finns det "nyttiga" saker i godis oxå men det finns ycket onyttigt oxå som redan påpekats.. Kasta i sig förgämnen mm efter träning är knappast att rekommendera (inte någon gång)

Färgämnena i de nämna skumbananerna är kurkumin (en av ingredienserna i curry), en klorofyllin och titandioxid, som låter farligt, men som är icke toxiskt och som inte smälts i människokroppen, utan passerar utan att tas upp eller "fastna".

dr_jones
2003-11-18, 14:49
det var som f*n.. är du godisexpert lr? ;)

King Grub
2003-11-18, 15:05
Originally posted by dr_jones
det var som f*n.. är du godisexpert lr? ;)

Självklart! :D

100-250 gram skumgodis + vassleprotein efter varje pass! :eating: :hbang:

Jag gillar godis, och om det nu är bra för träningen en gång per dag, vill jag utnyttja tillfället. Dessutom slipper jag allt godissug vid övriga tillfällen.

EiseltUK
2003-11-18, 23:18
Det stämmer som Krubben skriver angående färgämnena.

Titandioxid används ofta i tabletter och tas inte upp av kroppen. I klorofyllin-komplexet ingår i o f även koppar, men det är nog inget problem(speciellt om man tar ZMA som kan ge ett överskott av zink). Curcumin är väl gurkmeja på svenska (om jag inte missminner mig) och är bra mot ledvärk, men läste någonstans att det fanns teorier om att det kunde vara cancerframkallande. I vilket fall, så är nog skumgodis det "nyttigate" godiset man kan äta. Personligen tycker jag inte om skumgodis utan föredrar sånt med härdade fetter och fler tillsatser. :)

Beträffande socker och dyligt så är det ingen skillnade på de sockerarter som finns i sportdrycker, gainers och godis. Förhoppningsvis har man en utprövad blandning i kosttillskotten som ger fördelar gentemot godis, men om man bara ser efter träning så spelar det nog inte så stor roll. Det viktigaste är att man får i sig så många kolisar man har behov av.

/ Henrik