handdator

Visa fullständig version : Overhead 2 hand dumbell extension (handleds smärta)


ToughLove
2011-01-31, 20:22
Hej prova denna övningen idag för första gången och körde tungt och fick ont i handlederna vid startposition bakom huvudet nån som vet hur man undviker detta? eller är det normal i början vid denna övningen ? kanske ska jag värma upp handlederna innan

Proxy
2011-01-31, 20:24
Får du ont av någon annan övning? Tränar du med eller utan handledslindor?

vicarious
2011-01-31, 20:30
Du kanske håller på nåt konstigt sätt.

ToughLove
2011-01-31, 20:31
Får du ont av någon annan övning? Tränar du med eller utan handledslindor?

Ne jag får ju inte de. första gången jag fått handleds smärta :P men en stund efter övningen så va smärtan borta

ToughLove
2011-01-31, 20:32
Du kanske håller på nåt konstigt sätt.

håller med båda tummarna på varandra och fingertopparna rundar presis hantels kant så som man ska hålla om inte jag fått fel instruktioner

z_bumbi
2011-01-31, 20:51
Hej prova denna övningen idag för första gången och körde tungt och fick ont i handlederna vid startposition bakom huvudet nån som vet hur man undviker detta? eller är det normal i början vid denna övningen ? kanske ska jag värma upp handlederna innan

Med en eller två hantlar? Om du körde med en så hur höll du hanteln, fick du någon konstig vinkel i handleden.

ToughLove
2011-01-31, 20:55
Med en eller två hantlar? Om du körde med en så hur höll du hanteln, fick du någon konstig vinkel i handleden.

en hantel :) tror det var i botten läget då handleden böjer sig lite bakom huvudet, kanske gick jag för långt ner mer armarna bakom huvudet. Undrar även fall denna övning är bra att köra tungt ?

Fjällbrynt
2011-01-31, 21:15
Brukar köra den med handledslindor för stöd.