handdator

Visa fullständig version : Transport Styrelsen!? ÄRLIGT?


qwerty1
2011-01-31, 18:53
Hur kan man få gå på pissprov 6 månader och klara alla test galant, sen 1½ år senare få ett brev att man måste göra det 6 månader till?

Är de helt jävla cp? Är detta ens tillåtet?

Det är ju som att sätta en i fängelse, göra sin tid, sköta sig etc, sen få samma straff en gång till?

Vad håller dem på med? Nu flyttar jag från Sverige. Fittland.

C.E.J.
2011-01-31, 18:55
Sluta tönta dig med knark så blir det säkert bättre.

Morrris
2011-01-31, 18:55
Ah, ge fan i det qwerty.

qwerty1
2011-01-31, 18:56
Sluta tönta dig med knark så blir det säkert bättre.

Men håll foderluckan. Vad jag gör är min ensak. Har dessutom aldrig varit i närheten av bilen under påverkad. Så stfu om du inte har bättre saker att komma med.

Morrris
2011-01-31, 18:57
Kontakta dem och utgå från att det skett ett misstag.

944RS
2011-01-31, 18:58
Vad är du ute efter?

Hör med dem om du är osäker på om brevet är rätt.


(morris var snabbare)

mattilainen
2011-01-31, 18:58
kontakta och lös det istället.

Droger is the shit!............................................. ......... punkt

z_bumbi
2011-01-31, 18:59
Fast ärligt talat så med tanke på vad du skriver i andra trådar om ditt missbruk så är det väl inte helt fel att du måste visa att du är ren för att få köra bil?

stridis
2011-01-31, 18:59
Sluta tönta dig med knark så blir det säkert bättre.

Näe, han får nog fortsätta med pisseproven ändå.

qwerty1
2011-01-31, 19:00
Brevet är rätt och det gick inte att överklaga... :) heja sverige.

PS. Har aldrig kört berusad av någon substans. Hade jag gjort det och blivit tagen så förstår jag det. Men så är inte läget.

qwerty1
2011-01-31, 19:01
Fast ärligt talat så med tanke på vad du skriver i andra trådar om ditt missbruk så är det väl inte helt fel att du måste visa att du är ren för att få köra bil?

Jag äger ingen bil ;) Ganska svårt och köra då, även fast jag ALDRIG skulle kunna tänka mig att köra påverkad.

Och för att göra en lång story kort så blev jag stannad mitt på ljusa dagen, drogen var cannabis. Vad det har med mitt körkort att göra är ett helt mysterium för mig.

Olegh
2011-01-31, 19:02
Haha, vad glad jag blir av att läsa det här. Tack för att du delade med dig!

Daniel L
2011-01-31, 19:06
inget chronic på ett tag då

Proxy
2011-01-31, 19:09
Men, om du nu håller på med knark, så har dom ju gjort helt rätt. Hur kan du då påstå att dom har gjort någonting fel?
Du använder knark, vilket anses vara ett väldigt grovt brott i Sverige. Jag tycker också att du ska flytta härifrån, en mindre knarkare att oroa sig över :)

Wille005
2011-01-31, 19:09
Segt :/ Men du hinner med det du planerat hoppas jag?

Men, om du nu håller på med knark, så har dom ju gjort helt rätt. Hur kan du då påstå att dom har gjort någonting fel?
Du använder knark, vilket anses vara ett väldigt grovt brott i Sverige. Jag tycker också att du ska flytta härifrån, en mindre knarkare att oroa sig över :)
Eh...? Ok!

Kaew
2011-01-31, 19:11
haha, vad glad jag blir av att läsa det här. Tack för att du delade med dig!

+1 :)

Morrris
2011-01-31, 19:11
Behöver vi en till grästråd på kolo?

Qwerty1: Ring och be om en förklaring.

qwerty1
2011-01-31, 19:15
Det går inte överklaga och de får tydligen göra lite vad de vill efter jag googlat runt lite. Som sagt, Sverige i ett nötskal med sin idiotpolitik inom narkotikapolitik.

ALLA SOM VILL DRICKA SIG FULLA VARJE DAG FÅR DET!!! GÖR DET GÄRNA OCKSÅ!!! INGET ANNAT!!!! herregud...

qwerty1
2011-01-31, 19:23
Och till alla haters som blir glada att läsa. Jag bjuder på den. Men det tyder bara på okunskap. No offence.

Proxy
2011-01-31, 19:28
Och till alla haters som blir glada att läsa. Jag bjuder på den. Men det tyder bara på okunskap. No offence.

Att knarka tyder bara på okunskap. No offence.

Wille005
2011-01-31, 19:29
Att knarka tyder bara på okunskap. No offence.
Så alkoholister är helt okej?

egge
2011-01-31, 19:31
Att knarka tyder bara på okunskap. No offence.

Att dra en hel hop med människor över en kam tyder på okunskap. The truth (tm).

Olegh
2011-01-31, 19:32
Teh knarktråd. Ni kan inte vinna. Fan, drogliberaler är nog det enda som är mer irriterande än missionärer och troende som ska "upplysa" en.

bb X
2011-01-31, 19:33
Om du aldrig kört berusad eller påverkad, varför testas du ens?

qwerty1
2011-01-31, 19:33
Om du aldrig kört berusad eller påverkad, varför testas du ens?

För det är Svensk lag när den är som bäst.

skans
2011-01-31, 19:36
Varför var du påverkad "mitt på ljusa dagen"?

Handcuff
2011-01-31, 19:39
Att lämna UP för att påvisa att man håller sig ren är inget "straff" utan ett villkor du måste följa.

Visst...drygt och jobbigt men en konsekvens av dina val. Håller dock med om att det nog är tradigt.

Proxy
2011-01-31, 19:42
För det är Svensk lag när den är som bäst.

Något måste du ju ha gjort, annars hade du inte testats. Jag känner ingen som inte har använt knark och blivit testad, och det hade du inte heller blivit om det inte hade funnits skäl till att testa dig.

krellik
2011-01-31, 19:43
Hupp då lärde man sig något nytt, hade ingen aning att det var så mycket strul som det verkar vara om man blir bustad för att ha rökt tokröka.

Arf Pingvin
2011-01-31, 19:44
Särskriver man så grovt ska man testas för knark.

pbiddy
2011-01-31, 19:45
ALLA SOM VILL DRICKA SIG FULLA VARJE DAG FÅR DET!!! GÖR DET GÄRNA OCKSÅ!!! INGET ANNAT!!!! herregud...

Blir man tagen för fylla ett par gånger kan man bli av med körkortet... och jaktlicensen! Glöm för guds skull inte den.

Wille005
2011-01-31, 19:48
Ni som är mot cannabis(a.k.a har ingen koll)), förstår att ni tycker det är väldigt roligt att använda ordet "knark" överallt. Bara så ni vet: Ingen bryr sig. :)

Angel
2011-01-31, 19:48
Så är det. Man har ju verkligen bara sig själv att skylla.

Morrris
2011-01-31, 19:49
Så alkoholister är helt okej?

Plx, don't.

Manta
2011-01-31, 19:50
Att lämna UP för att påvisa att man håller sig ren är inget "straff" utan ett villkor du måste följa.

Visst...drygt och jobbigt men en konsekvens av dina val. Håller dock med om att det nog är tradigt.

Vari ligger skillnaden mellan straff och villkor?

Wille005
2011-01-31, 19:52
Plx, don't.
Nä jag pallar fan inte. Vill folk vara dumma i huvudet så får dom, har bättre saker för mig.

Pudzianovski
2011-01-31, 19:53
Nu flyttar jag från Sverige. Fittland.

Inte mig emot om du flyttar till ett annat land. Kör hårt :thumbup:

Nordenator
2011-01-31, 19:57
Så alkoholister är helt okej?

Att en idiotisk sak är tillåten rättfärdigar inte brukat av en annan idiotisk sak. "Men han då!"-resonemangen är rätt lama då man passerat mellanstadiet.

Handcuff
2011-01-31, 19:58
Vari ligger skillnaden mellan straff och villkor?

Nu tänkte jag inte gå in på det filosofiska men för att göra det enkelt:

* Du vill få pengar när du stämplar
- Villkoret är att du varje månad redovisar hur du jobbat osv (ingen aning hur sånt funkar dock)
= inget straff

* Du begår ett brott
- Du får betala böter eller vara inlåst en stund
= Straff

Jockefoten
2011-01-31, 19:58
Transportstyrelsen.

Manta
2011-01-31, 20:01
Nu tänkte jag inte gå in på det filosofiska men för att göra det enkelt:

* Du vill få pengar när du stämplar
- Villkoret är att du varje månad redovisar hur du jobbat osv (ingen aning hur sånt funkar dock)
= inget straff

* Du begår ett brott
- Du får betala böter eller vara inlåst en stund
= Straff

Så i det här fallet, vad är det man får efter att ha uppfyllt villkoret? Jag frågar bara för att jag tycker det låter lite luddigt och skulle gärna förstå.

Fartman
2011-01-31, 20:04
Det verkar rätt rövigt det där ja, men jag antar att du måste ha åkt dit för något narkotikarelaterat efter att du pissat rent första vändan så dom tyckte att du var tvungen att göra det en vända igen.

Nitrometan
2011-01-31, 20:12
Särskriver man så grovt ska man testas för knark.

:D

Sex månader med pisseprov för grov sär skrivning.

Inte mer än rätt.

Tricce
2011-01-31, 20:22
:D

Sex månader med pisseprov för grov sär skrivning.

Inte mer än rätt.

http://images2.memegenerator.net/ImageMacro/5520021/Grov-srskrivning-Pissprov-i-6mnader.jpg?imageSize=Medium&generatorName=Kolozzeums-Opti-Goat

z_bumbi
2011-01-31, 20:32
Blir man tagen för fylla ett par gånger kan man bli av med körkortet... och jaktlicensen! Glöm för guds skull inte den.

Och det görs på samma grund dvs att man inte ska utgöra en fara för andra iom att man har ett körkort och har visat att man inte har kontroll på ett missbruk. Tycker man det är omotiverat så är det bara att lämna in lappen så slipper man en del av problemet, iofs har man i alla fall missbruket kvar och det är ju ett betydligt större problem än att man får pissa i en burk några gånger.

Degpekka
2011-01-31, 20:32
Hahaha!

För att svara TS så tycker jag det låter väldigt lämpligt... deras mål är att minimera risken att du framför fordon med berusningsmedel i kroppen och denna formen av uppföljning bör ju vara väldigt effektiv.

Sen kan det ju tilläggas att det ej är någon rättighet att ha ett körkort.

kettlebellGuden
2011-01-31, 20:45
pissprov - som att sitta i fängelse.

herp derp.

ceejay
2011-01-31, 20:47
sugigt :/

dane1
2011-01-31, 20:56
Fy satan vad segt. De drar väl in en hel del kosing på dessa sex månader också?

z_bumbi
2011-01-31, 20:57
Fy satan vad segt. De drar väl in en hel del kosing på dessa sex månader också?

Vilka drar in kosing på att en missbrukare får göra pisstest under 6 månader?

qwerty1
2011-01-31, 20:59
Hehe, angående topic så blev det helt fel för jag tänkte först skriva länsstyrelsen för så hette de senast, 2009. Nu har de bytt till transportstyrelsen och blev lite fel i all hast. Men den bjuder jag på ;)

Hade det varit gratis, så hade jag KANSKE kunnat gå med på det. Men detta kalaset kostar mig även 4000:- vilket jag inte har råd med.

Jag gick med på att provas 6 månader som sagt. Klarade det felfritt. Här kollade de även mitt blod. Efter det så har jag inte hört något ifrån dem förrens nu.

Det jag tycker är konstigt är att man sätter som prov eller, straff, imo, då jag inte är farlig för allmänheten, (någon annan som tycker det för gärna skriva varför) 6 månader och sen förlänger det ytterligare 6 månader efter jag klarat alla test felfritt. Hade dessutom väldigt bra levervärde ;)

Straff - Klara - Straff till?

Går det verkligen till så, riktigt fult imo.

Nu vet ni iaf lite till av storyn....

/ Ett hat för vår svenska politik och vårt styre. Övervakning hit, övervakning dit... jag ser vart det kommer, gör inte Du?

ceejay
2011-01-31, 20:59
missbrukare är ett stort ord z_bumbi

kettlebellGuden
2011-01-31, 21:01
Straff - Klara - Straff till?

Går det verkligen till så, riktigt fult imo.


6 månaders pisseprov är inget straff. :smash:

Proxy
2011-01-31, 21:05
missbrukare är ett stort ord z_bumbi

Man är inte en missbrukare om man brukar knark, och tydligen sköter sig så dåligt att man har tvingats till att bli testad regelbundet i sammanlagt 1 år?

Morrris
2011-01-31, 21:09
Man är inte en missbrukare om man brukar knark, och tydligen sköter sig så dåligt att man har tvingats till att bli testad regelbundet i sammanlagt 1 år?

Fast det där är ju cirkelbevisning om man ska vara petig. Du är missbrukare för att du blir testad och du blir testad för att du är missbrukare.

Jag respekterar din åsikt, men man ska åtminstone ha den liiite underbyggd.

qwerty1
2011-01-31, 21:09
Man är inte en missbrukare om man brukar knark, och tydligen sköter sig så dåligt att man har tvingats till att bli testad regelbundet i sammanlagt 1 år?

Jag gick på stan den dagen jag hade ledigt, för och njuta lite i mitt liv. Mitt Liv.

Nu har du svaret på ditt sätt att se missbrukare. Ska du ta tillbaka ditt påstående eller har du samma sätt att se en missbrukare på?

Edit:
Mod får gärna fixa topic så den blir rätt. Tack så mycket!

Ignatius72
2011-01-31, 21:13
Jag gick på stan den dagen jag hade ledigt, för och njuta lite i mitt liv. Mitt Liv.

Nu har du svaret på ditt sätt att se missbrukare. Ska du ta tillbaka ditt påstående eller har du samma sätt att se en missbrukare på?

Edit:
Mod får gärna fixa topic så den blir rätt. Tack så mycket!

Hur fan går du människa om polizeien måste stoppa dig för att ta pisseprov??

kettlebellGuden
2011-01-31, 21:15
Hur fan går du människa om polizeien måste stoppa dig för att ta pisseprov??

+1

Jag gick på stan den dagen jag hade ledigt, för och njuta lite i mitt liv. Mitt Liv.


Bryta lagen är tillåtet för att man tycker det är trevligt?

qwerty1
2011-01-31, 21:17
Hur fan går du människa om polizeien måste stoppa dig för att ta pisseprov??

Dum som jag var så satt jag på en bänk rätt centralt när de gick förbi och jag satt och titta upp mot solen istället för och kolla efter poliser, tycker inte jag är så farlig precis så varför ska de bry sig om mig tänkte jag.

Så lukten var väl den stora boven tyvärr. Man lär sig av sina misstag dock.

qwerty1
2011-01-31, 21:18
+1



Bryta lagen är tillåtet för att man tycker det är trevligt?

Jag har betalt 500:- till brottsofferfonden och 1500 i böter till polisen. Det är för att jag brytit svensk lag.(Vilket är pinsamt bara det)

Det är ett straff nog.

Alltså är vi uppe i 10.000:- i kostnader plus missad arbetstid.

Proxy
2011-01-31, 21:21
Jag gick på stan den dagen jag hade ledigt, för och njuta lite i mitt liv. Mitt Liv.

Nu har du svaret på ditt sätt att se missbrukare. Ska du ta tillbaka ditt påstående eller har du samma sätt att se en missbrukare på?

Edit:
Mod får gärna fixa topic så den blir rätt. Tack så mycket!

Ja, jag drar tillbaka mitt påstående generellt, men min poäng kvarstår: Om det först finns en anledning att sätta dig på regelbundna drogtester i 6 månader, och sedan göra det i 6 månader igen, då tycker jag att det låter som att ditt brukande ligger på en sådan nivå att det finns anledning för myndigheten att kliva in.
Polisen drogtestar inte bara folk sådär, om du sitter på en parkbänk och polisen får för sig att testa dig, då tror jag att det fanns anledning för det.

kettlebellGuden
2011-01-31, 21:22
Jag har betalt 500:- till brottsofferfonden och 1500 i böter till polisen. Det är för att jag brytit svensk lag.(Vilket är pinsamt bara det)

Det är ett straff nog.

Alltså är vi uppe i 10.000:- i kostnader plus missad arbetstid.

500 + 1 500 = 10 000 ?

Jag förstår inte problemet. Någon anser väl att det är risk att du begår brott igen så det kräver att du går och pissar 6 månader till. Vad är problemet?

Manta
2011-01-31, 21:27
Ja, jag drar tillbaka mitt påstående generellt, men min poäng kvarstår: Om det först finns en anledning att sätta dig på regelbundna drogtester i 6 månader, och sedan göra det i 6 månader igen, då tycker jag att det låter som att ditt brukande ligger på en sådan nivå att det finns anledning för myndigheten att kliva in.
Polisen drogtestar inte bara folk sådär, om du sitter på en parkbänk och polisen får för sig att testa dig, då tror jag att det fanns anledning för det.

Du drar ju ytterligare ett cirkelresonemang nu, bruket är enligt dig på en nivå att myndigheten har anledning att kliva in, för att myndigheten klev in.

Oxe
2011-01-31, 21:28
Jag har betalt 500:- till brottsofferfonden och 1500 i böter till polisen. Det är för att jag brytit svensk lag.(Vilket är pinsamt bara det)

Det är ett straff nog.

Alltså är vi uppe i 10.000:- i kostnader plus missad arbetstid.

Då har du klarat dig ganska billigt undan ändå, en bekant till mig är inne på sitt 2nda år av UP narkotika och Dopingmedel.. dom testerna kostar 4000:- i månaden för honom. Och han får inte ens vet hur långtid dom skall ta det, ibörjan var det 6 månader sen 6 månader till

24 månader ggr 4000kr = 96000kr för att han skall få ha sitt körkort, plus att han skulle ta om det såklart, och han har inte heller framfort nåt fordon påverkad...

96000 det kallar jag ett straff. Hade man varit ålagd att lämna testerna för att påvisa att man är drog fri och det skall varit gratis då är det en sak, men när man är tvungen att betala för det och ganska hutlösa summor då är det fan ett staff...


En annan kompis var med om en incident början 2008 ej fordon involverat slutet av 2010 kommer transportstyrelsen fram till att vi skall dra ditt körkort för det som hände då.

Jävla pajas myndighet

qwerty1
2011-01-31, 21:29
500 + 1 500 = 10 000 ?

Jag förstår inte problemet. Någon anser väl att det är risk att du begår brott igen så det kräver att du går och pissar 6 månader till. Vad är problemet?

Vad är deras grunder på att jag ska kissa 6 månader till efter ALLA PROV KLARADE.

Och till herren före dig:
Polisen kände av lukten, de drogtestade mig, i mitt blod fanns cannabis(ja, jag erkände direkt), fick böten hemskickade, betalade det.

Sen kom brev från länsstyrelsen som de hette då. De ville ha 4 prov i ett 6 månaders interval. Jag gick med på det, för att visa att jag inte är någon missbrukare såklart och tog det som ett straff. Klarade allt felfritt.

Nu kommer det såhär sent att jag ska göra det i 6 månader till 4 gånger. Vad är deras grunder? Jag har inte varit inkopplad med polisen sedan dess och äger inte ens en bil. Vad är grunderna? Detta är totalt fel.

2000 = Polisen
4000 = Urinprov 6 månader
4000 = Urinprov 6 månader.

Detta är totalt skit, sparka på folk är vad dem gör.

kettlebellGuden
2011-01-31, 21:29
Du drar ju ytterligare ett cirkelresonemang nu, bruket är enligt dig på en nivå att myndigheten har anledning att kliva in, för att myndigheten klev in.

Lagbrott försigår - polisen bör stiga in.

Inte jättekomplicerat.

z_bumbi
2011-01-31, 21:30
missbrukare är ett stort ord z_bumbi

Va?

Manta
2011-01-31, 21:31
Lagbrott försigår - polisen bör stiga in.

Inte jättekomplicerat.

Det var inte vad som diskuterades, men tack för ditt inlägg.

kettlebellGuden
2011-01-31, 21:32
Vad är deras grunder på att jag ska kissa 6 månader till efter ALLA PROV KLARADE.

Och till herren före dig:
Polisen kände av lukten, de drogtestade mig, i mitt blod fanns cannabis(ja, jag erkände direkt), fick böten hemskickade, betalade det.

Sen kom brev från länsstyrelsen som de hette då. De ville ha 4 prov i ett 6 månaders interval. Jag gick med på det, för att visa att jag inte är någon missbrukare såklart och tog det som ett straff. Klarade allt felfritt.

Nu kommer det såhär sent att jag ska göra det i 6 månader till under 4 månaders interval. Vad är deras grunder? Jag har inte varit inkopplad med polisen sedan dess och äger inte ens en bil. Vad är grunderna? Detta är totalt fel.

2000 = Polisen
4000 = Urinprov 6 månader
4000 = Urinprov 6 månader.

Detta är totalt skit, sparka på folk är vad dem gör.

Sparka på folk? Du begick ett brott, det är självförvållat. Låter totalt helt korrekt alltihopa.

Konstigt att du fick betala för urinproven.. har alltid varit gratis de perioder de har sattit mig på att pissa.

Tråkiga poliser för övrigt som reagerar på weed-smell. Tipset är att flytta till Malmö - här bryr de sig inte.

kettlebellGuden
2011-01-31, 21:33
Det var inte vad som diskuterades, men tack för ditt inlägg.

Du verkar missa poängen.

Bruket är på en nivå som kräver insats av myndigheter.. inte för att myndigheterna gör en insats utan för att vi demokratiskt har stiftat de lagar vi har. derp.

agazza
2011-01-31, 21:53
Jag har lite frågor, 4000kr på 6 månader, hur många tester är det.

Ifall du inte har råd med en oförväntad utgift på 10k på ett helt år, borde du inte ta och ta dig i kragen, ge fan i brajjan och få lite ordning?

Sedan att polisen skulle ta dig för att du tittar på solen och luktar rökelse när dom passerar låter otroligt förvånande, jag ser knarkare och alkolister varje dag på staden som inte plockas in trots att dom är märkbart påverkad, sjunger och sluddrar, men du kanske bor på ett ställe med bättre poliser..

Sedan för det andra är jag ändå glad att det hållit dig i schack i 6 månader hittills, även fast du säger att du är ansvarig osv, så någon dag kanske du inte är det, och kör över mig helt plötsligt.. Eftersom du är irriterad över detta beslut för att du vill kunna börja igen, så antar jag att det var rätt beslut av dom.

Manta
2011-01-31, 21:57
Du verkar missa poängen.

Bruket är på en nivå som kräver insats av myndigheter.. inte för att myndigheterna gör en insats utan för att vi demokratiskt har stiftat de lagar vi har. derp.

Nej, jag missade ingen poäng, du hittade på din egen.

Degpekka
2011-01-31, 22:07
Gör som man ska om du vill ha ditt körkort, hur svårt kan det va?

kettlebellGuden
2011-01-31, 22:13
http://i.imgur.com/9gISW.jpg

egge
2011-01-31, 22:36
Hur fan går du människa om polizeien måste stoppa dig för att ta pisseprov??

Detta är OT men enligt egna erfarenheter så räcker det att ha en kriminell bror för att polisen ska jävlas lite extra med en.

ryssen
2011-01-31, 23:07
räkna med 3år iallafall.

kettlebellGuden
2011-01-31, 23:21
Det här påminner mig om när grannarna ringde polisen bara för min lägenhet stank weed, och jag fick gå och pissa en längre tid bara för att jag SPENDERADE MITT EGET LIV med att njuta av tillvaron genom att odla weed i klädkammaren. Böter fick jag med. Det är synd om mig som fan. Ska det verkligen vara på det här viset!?