handdator

Visa fullständig version : Vad består viktförlusterna som blir när man är sjuk av?


danson
2011-01-31, 15:30
Tjena tjena!
Ja som rubriken lyder undrar jag "vad" som representerar vikt förlusterna som gör när man är sjuk. Jag vet att det är väldigt mycket vätskor som det handlar om, men sen då? Bryter kroppen ner muskelmassa för att få energi? Eller kanske fett?

Jag ställer denna fråga då jag själv ligger hemma med halsfluss, och inte ätit på flera dagar, bara druckit vatten. Då man nu känner sig "tjockare" och musklerna blivit "mindre"

Tyckte det skulle vara roligt att veta bara!

Tacksam för svar!

köttt
2011-01-31, 15:40
Vatten

Pungis
2011-01-31, 15:40
Vatten och glykogen som finns lagrat i musklerna och levern..

stafh
2011-01-31, 15:42
Vatten, glykogen, fett, muskler.

pazzion
2011-01-31, 16:05
Jag slår (som de tidigare skribenterna) ett slag för mestadels vatten och glykogen. Jag låg i influensan efter nyår och gick ner från 75-68kg på 14 dagar, men när jag började äta och dricka som folk gick jag upp till 72kg på några dagar bara! Så det är ju skönt så det inte är kroppen som tynar bort:)

danson
2011-01-31, 17:21
okej okej, men då vet jag, känns skönt att veta. tack för svaren!

danson
2011-01-31, 17:27
Jag slår (som de tidigare skribenterna) ett slag för mestadels vatten och glykogen. Jag låg i influensan efter nyår och gick ner från 75-68kg på 14 dagar, men när jag började äta och dricka som folk gick jag upp till 72kg på några dagar bara! Så det är ju skönt så det inte är kroppen som tynar bort:)
kan inte varit kul! Hur var det att komma tillbaka till träningen då?

Jag hoppas man tar igen sig snabbt, gick as bra med träningen sen kom halsfluss bara sådär!

pazzion
2011-02-01, 14:19
kan inte varit kul! Hur var det att komma tillbaka till träningen då?

Jag hoppas man tar igen sig snabbt, gick as bra med träningen sen kom halsfluss bara sådär!


Nej det var verkligen inte kul! Jag har lyckats träna två gånger sen jag blev frisk, och på andra passet var jag på väg tillbaks till normal prestation, men nu har jag fått ont i halsen och feber så det blir ytterligare uppehåll från allt vad som heter träning...

Men det bör gå relativt snabbt! Max ett par veckor och sen bör du vara tillbaks:)

Lasse Kongo
2011-02-01, 14:37
Olika vid olika sjukdomar, vid förkylning försvinner mycket snor, kan bli något - hekto där.

Vid feber, mkt svett, alltså vatten.

Vid röda hund; päls.

Svininfluensan; svål, alltså fett, vilket är bra för deff.

Herpes, gonorré, klamydia; könet, inte kul men kan vara bra för deffen om man är välhängd.

danson
2011-02-01, 16:07
Nej det var verkligen inte kul! Jag har lyckats träna två gånger sen jag blev frisk, och på andra passet var jag på väg tillbaks till normal prestation, men nu har jag fått ont i halsen och feber så det blir ytterligare uppehåll från allt vad som heter träning...

Men det bör gå relativt snabbt! Max ett par veckor och sen bör du vara tillbaks:)
Okej okej! Tråkigt att höra hoppas du blir frisk så äre bara på det igen!

aa räknar med att det tar 2 veckor cirkus

Bullen!
2011-02-01, 17:50
jag gick ner från 92,5 till 86,1 på 48 timmars kräkande och bajsande.

tog exakt 30 dagar att återhämta sig till 92,5kg. maginfluensa på nyårsafton. personbästa i bänkpressen förra veckan så jag gissar att det var vatten,glyk som rann av mig. (det lät som vatten när det landade i toastolen iaf)

Aerikssonnr1
2011-02-01, 18:27
Olika vid olika sjukdomar, vid förkylning försvinner mycket snor, kan bli något - hekto där.

Vid feber, mkt svett, alltså vatten.

Vid röda hund; päls.

Svininfluensan; svål, alltså fett, vilket är bra för deff.

Herpes, gonorré, klamydia; könet, inte kul men kan vara bra för deffen om man är välhängd.


Är ganska ny med träningen och ja undrar om det är sant det som lasse säger? :O
Om man får röda hund och inte har så "mycket" päls vad händer då ?:S

dupper
2011-02-01, 20:36
Är ganska ny med träningen och ja undrar om det är sant det som lasse säger? :O
Om man får röda hund och inte har så "mycket" päls vad händer då ?:S

Då blir du av med den päls du har. Tråkigt, men sant.

Aerikssonnr1
2011-02-01, 21:41
Då blir du av med den päls du har. Tråkigt, men sant.

okej ;/
Då får man helt enkelt försöka slippa den sjukdomen också då :thumbup:

Kbr
2011-04-01, 08:33
Förutsätter att en rejäl maginfluensa under pågående kreatinkur även dränerar den vätska som bundits i musklerna (och att det således bara är att snällt börja om när man återhämtat sig...)?

hultman
2011-04-01, 08:36
Individuellt och beroende på sjukdom men generellt DAT DERE DELLTECH!!!!

Nitrometan
2011-04-01, 08:38
Är ganska ny med träningen och ja undrar om det är sant det som lasse säger? :O

Japp. Lasse jyger inte.

ARMSTARK
2011-04-01, 08:43
Vi magsjuka är det huvudsakligen bajs. Eventuellt kräk också.