handdator

Visa fullständig version : CLA Advanced+whey80 & L-Glutamine under deff?


Goding
2011-01-30, 23:21
Har då köpt CLA Advanced, som jag hade tänkt använda när jag börjar deffa om ett tag såhär pass innan sommaren. Det jag kör på nu när jag tränar som vanligt är whey80 och jag har beställt L-Glutamine som jag ska prova nu.

Frågan då, Ska jag använda whey80 och L-Glutamine samtidigt som jag kör min deff med CLA Advanced? Ska jag träna samtidigt eller köra fullt ut på löpning/powerwalks?

1 CLA Advanced räcker i 30 dagar.

Tack på förhand *flex*

vicarious
2011-01-30, 23:27
Har då köpt CLA Advanced, som jag hade tänkt använda när jag börjar deffa om ett tag såhär pass innan sommaren. Det jag kör på nu när jag tränar som vanligt är whey80 och jag har beställt L-Glutamine som jag ska prova nu.

Frågan då, Ska jag använda whey80 och L-Glutamine samtidigt som jag kör min deff med CLA Advanced? Ska jag träna samtidigt eller köra fullt ut på löpning/powerwalks?

1 CLA Advanced räcker i 30 dagar.

Tack på förhand *flex*

Ja, varför inte. Glutamin är rätt värdelöst men har du redan köpt det så kan du ju lika gärna använda upp det.

Träna styrketräning tycker jag absolut du ska göra. Tillskotten är inte det som kommer fixa din deff, det gör en vettig kosthållning med kaloriunderskott, styrketräning och disciplin.

Goding
2011-01-30, 23:37
Yes, var kampanj på ************* så fick med CLA och L-Glutamin gratis ;d Tränar just nu runt 5 pass i veckan, ska jag trappa ner och kanske gå igenom hela kroppen på 3 pass/vecka och köra lättare? ska jag köra löpa/powerwalka samma dagar som jag styrketränar?

Eddie Vedder
2011-01-31, 09:05
Tränar just nu runt 5 pass i veckan, ska jag trappa ner och kanske gå igenom hela kroppen på 3 pass/vecka och köra lättare? ska jag köra löpa/powerwalka samma dagar som jag styrketränar?

Du ska inte köra lättare för att du deffar, det är bara dumt. Däremot kan en volymminskning vara klokt kanske. Försök köra lika tungt men med lägre volym.

Ska di löpa eller "powerwalka" så är det bättre på en dag utan styrketräning. Men tänker du göra det alla dagar i veckan så separera dem tidmässigt i alla fall. Men att göra det varje dag är inget att rekommendera om du inte redan
är van.

King Grub
2011-01-31, 09:11
CLA krävs att du använder det minst ett år, kanske två, innan du ser resultat på fettförbränningen av det.

Glutamin påverkar inte fettförbränningen... eller, jo det gör det. Här ökade glutamin fettförbrännignen med 42 kcal efter träning: http://pen.sagepub.com/content/30/2/76.long Synd bara att det krävdes 60-70 kcal glutamin för att åstadkomma det. Muskeluppbyggnaden påverkas inte.