handdator

Visa fullständig version : Måltidsersättning


MicheG
2011-01-30, 20:49
Jag har en tjejkompis som står på ett kafé hela dagarna. Tid till lunch finns det knappt och hon letar efter en måltidsersättning.

Det hon är i behov av är något som gör att hon får i sig en hel del energi som hon kan stå sig på större delen av dagen.

Bör poängteras att hon vill inte gå ner i vikt, utan snarare gå upp i vikt.

Jag gissar att en mix med högt kcal, långsamma kolisar och kaseinprotein är en bra mix. Sedan kanske man bör komplettera med lite nötter eller avokade för lite sjyssta fetter?

Anledningen till att jag skriver är att jag vill ha tips på produkter som folk har testat och vet smakar någorlunda bra.

Tack på förhand!

machine gun
2011-01-30, 21:20
Eiselt MaxGain ultra MRP är riktigt god. Det är havre som kolhydratkälla, men det blir ju ändå snabbt när det är så finfördelat. De enda långsamma kolhydraterna man hittar i måltidsersättare är annars fruktos och det är inte direkt att föredra. Men den här uppfyller kraven i övrigt, skulle jag säga.

Mangan1
2011-01-31, 16:42
DXB.s måltidsersättning är sinnessjukt god i alla fall. Har dock bara smakat jordgubb.

+ fri från syntetiska sötningsmedel
+ smaskigt god
+ kombination av vassle och kasein
+ kort innehållsförteckning

- fruktos som kolhydratbas, men det verkar vara mer standard än undantag. Jag drygar ut min MRP med vassle och får därför ned kolhydrat(fruktos)nivån och höjer istället proteinnivån. Brukar ta någon smörgås till det så står jag mig. För mig som undviker syntetiska sötningsmedel är den ett bra alternativ, i alla fall tills jag hittar ett bättre. :)