handdator

Visa fullständig version : Ez


_tuva_
2011-01-30, 20:37
Skulle vilja ha en ez stång som rusta sålde för kanske 10 år sedan.

Finns en ny modell nu som inte är lika dan.

Vill ha som ett litet v i mitten där jag håller tight när jag kör. Då jag verkligen bygger triceps bra.

Kan man bygga en egen stång?

svennebanan86
2011-01-30, 20:38
Ja

_tuva_
2011-01-30, 20:39
Ja

hur går man tillväga? :)

benacii
2011-01-30, 20:51
googla runt på t.ex GG. dom säljer ez stänger

agazza
2011-01-30, 20:58
Köp en rakstång, en EZ stång gör dig bara stel i handlederna, så länge du inte ska göra tex skullcrushers eller någon slags triceps extension då.

svennebanan86
2011-01-30, 21:51
Ta kontakt med en mekanisk verkstad.

vicarious
2011-01-30, 23:00
Köp en rakstång, en EZ stång gör dig bara stel i handlederna, så länge du inte ska göra tex skullcrushers eller någon slags triceps extension då.

varför skulle man inte kunna göra sagda tricepsövningar med rak stång?

Vanish
2011-01-30, 23:35
Köp en rakstång, en EZ stång gör dig bara stel i handlederna, så länge du inte ska göra tex skullcrushers eller någon slags triceps extension då.

Det är alltså en nackdel att köra biceps med ez? Varför är det så? Brukar nämligen använda just detta

agazza
2011-01-30, 23:38
varför skulle man inte kunna göra sagda tricepsövningar med rak stång?

problem att hålla ihop armbågarna

agazza
2011-01-31, 08:38
Det är alltså en nackdel att köra biceps med ez? Varför är det så? Brukar nämligen använda just detta

Ja du kommer få svårare och svårare att greppa en rak stång vid bicepscurl, det är aldrig bra att vara stel, det finns ingen anledning till att använda EZ stång heller förutom att man ibland kan lyfta lite tyngre.

Oftast känns det skönare för dom som är stel i underarmarna också

BonkyBo
2011-01-31, 12:40
Mark Rippetoe menar också att man får mycket bättre kontakt med Biceps med den raka stången. Mark Rippetoe ska man lyssna på.

Bluesparv
2011-01-31, 16:20
problem att hålla ihop armbågarna

För det handlar inte också om stelhet?

agazza
2011-01-31, 18:12
För det handlar inte också om stelhet?

Ska man hålla en rak stång ordentligt och hålla ihop armbågarna vid skullcrushers måste man nog nästa hålla supinerat och då blir det nog problem att hålla kvar vikten.

Annars ska man nog vara överrörlig i handleden för att få till den rörelsen. Iaf jag

Crocker
2011-01-31, 18:21
Ska man hålla en rak stång ordentligt och hålla ihop armbågarna vid skullcrushers måste man nog nästa hålla supinerat och då blir det nog problem att hålla kvar vikten.

Annars ska man nog vara överrörlig i handleden för att få till den rörelsen. Iaf jag
Jag får till rörelsen med rak stång, inte så svårt alls.

agazza
2011-01-31, 18:29
Jag får till rörelsen med rak stång, inte så svårt alls.

Hur mycket håller du ihop armbågarna? jag försöker hålla dom lodrätt.

Men det är mycket möjligt att jag är för stel jag med

Bluesparv
2011-01-31, 19:47
Ska man hålla en rak stång ordentligt och hålla ihop armbågarna vid skullcrushers måste man nog nästa hålla supinerat och då blir det nog problem att hålla kvar vikten.

Annars ska man nog vara överrörlig i handleden för att få till den rörelsen. Iaf jag

Bör väl även handla om hur brett man håller, samt vana.

agazza
2011-01-31, 21:06
Bör väl även handla om hur brett man håller, samt vana.

Trodde det var axelbrett med lodrätta armar, gå ner utan att vika ut armbågarna som gällde för att undvika skaderisk, har jag för mig, att jag kanske läst i någon bok. Så det hela från min sida är väldigt luddigt ;)

Håller jag bredare eller viker ut armbågarna får jag mer en Pullover känsla av det hela, men det spelar väl inte mycket roll här i världen