handdator

Visa fullständig version : Fett fighting flyttning o lyftning


Oby
2011-01-29, 20:29
Hejhej!
Kallar mig för Oby här är i mitten av 20-årsåldern tror det blir en kick att föra journal får vi se om det blir detsamma för nån som läser nu kör vi!

Bakgrund :
Älskar träning, har mest praktiserat det i vuxen ålder, körde Judo 5 år från 7 års ålder och fotboll halva den tiden. I tonåren så blev det Kung Fu ett år och lite Boxning, det var inte förän 18års ålder jag hittade Thaiboxning. Det blev en passion så det blev 2 bra grundår med lite gym o fotboll vid sidan av.

Sen körde jag in i väggen! *gah!*
Vägde 78 Kg Deffade åt lite kolhydrater för det mesta men glömde helt fett! Bara kyckling, tuna o ko! Och i en period där jag tränade varje vardag Thaiboxning plus liten morgonjogg vissa dar osv så tog jag helt slut!

Åren efter har inte varit så sunda körde med ätardag också under den sista deffen vilket sen blev ätarveckor *flex* gick upp 40kg på 18 månader för att sen bli av med 30 av dom på dom senkommande 18 månaderna

För 3 år sen så gick vi några vänner o börja gymma sen blev det en folkhögskoleutbildning om hälsa på det och ett sundare liv. Det senaste dryga året har det inte varit mycket träning men nu ere dags innan vägde jag runt 88 som ändå var ok då det var mer massa än 78 i 20års åldern.

Mycket snack nu! :Virro men men nu har jag börjat klippa av från en 107 Kg med kanske ännu lite mer massa.
Dessa pannor vilar tryggt på 176/177 cm

Kommer köra mitt jobb som flyttgubbe nästan heltid så här i början kommer det kanske röra sig om 1-2 gympass i veckan. Så hoppas denna journal blir som snöbollen nerför lavinen det kommer nog va lite segt här i början möjligen lite osammanhängande också har aldrig gjort detta förut * )

Har tillgång till lite hembyggda säckar osv så blir nog en del sånt. Även tillgång till ett hemmagym så det blir antingen där eller vanliga gym. Bilder, videos kommer va segt i början för jag jobbar med min burk från tidiga stenåldern, men det kommer sen!!

Just nu kör jag en satsning på lite massa vilket jag nästan aldrig gjort, alltid försökt deffa... Har fått reda på att jag är överrörlig i axlarna och har en väldigt väldigt lätt skolios detta har jag fattat delvis själv men efter förklaringar förstått varför tekniken har blivit släpande i gymmet! Har inga stopklossar i axlarna så måste nu lära mig vad för små delar ja ska spänna för att hitta kontakten!! Använder även min över rörlighet till mitten av ryggraden därför är det stelt nere och uppe vilket försvårar att hitta ett rakt läge/svank. Har aldrig haft mycket pump trots stort teoretiskt intresse.

Så kör låga vikter för att hitta pump och lite halvkroppspass här i början sen kommer det börja smattra till mer och mer.

Bänkpress : PB 70-75kg
Var i början orolig för ryggen varför jag försökte att inte "svanka" dumt för det känns som att det är genom att pressa fötterna jag nu börjar hitta rörelsen. Har alltid gjort denna fel kört med axlarna...

Knäböj & Marklyft : Vet ej runt en 60-70 Kg har här av samma dåraktiga oro för ryggen aldrig satsat på att lära mig. Blablabla kommer iaf kämpa med att lära mig dessa juveler så det kommer bli många Personbästa.

Tillskott : Kör nu Universals GH Max sen en vecka tilbaka tror de är örtblandning för att optimera Tillväxthormon + Arginin + Carnitin
Har även Animal Cuts hemma men blev tjurig av den :devil: och Muscle pump har jag väl kört halva burken Från Self st:jhons whort + Arginin

Idag var jag och handla No-Xplode för det var dags för lite drag! Har fått tvinga mig att träna på fredag EM efter en veckas jobb så vill ha PWO.
Käkar även Vitamin D3 + Kalcium och tycker det är kanon!!

Kommer säkert ställa teknikfrågor när jag kommer igång med filmandet och rehabfrågor kring rygg-axlar för intresserade.

Har ärvt en Rocky filosofi med fria vikter i smutsiga källare men har heller inget emot att stå och discopumpa med 5 kilos hantlarna. Men det visar sig väl mer och mer vem jag är på återseende!

Oby
2011-01-29, 21:09
PASS 1
Detta va igår men skriver in det så vi får en start här på en gång. Curlade i ett hemmagym jag har inom familjen. Jobbat tidigare alltså Fredag 29/1 så fått promenera o lyfta under dan som uppvärmning, hoppade mer igång lite med några höga knän.....

BICEPS

Alternande hantelcurl 17 Kg 3 * 8

Kör här numera en rak bana utan "tvist" på slutet går inte högre än en bit över 90graders vinkel i armbågen för att behålla kontakten. Tycker det funkar skitbra! *mini

Curls med EZ-stång 38 Kg 3 * 5 / 1 * 4


Curls med rak stång 40-42 Kg 1 RM
Nylastad stång vart bara en rep sen tog det helt slut!

Vet inte om jag får brist på kolhydrater men 30 min in i passen så går luften ur mig! Kul ändå att va igång så klart!

Oby
2011-01-29, 21:54
PASS 2

Nu är vi ikapp då ere 29/1 på riktigt alltså var PASS 1 den 28e!
Var på ett gym på Södermalm och var taggad som ett svin för hade precis handlat pre-workout, Sippat på den med sugrör ur en mugg vatten från Mcdonalds och eggat upp mig mentalt. Körde sen på gymmet 2 x 5 min cykel 2 x 2 min Boxningssäck och lite upphopp o knäböj som start o sedan..


BENPASS

FRAM & BAKSIDA LÅR


Benspark 25 kg 3 * 15



Bencurl (BAKSIDA LÅR) 20 Kg 4 * 20-25
Ouff detta brände riktigt härligt! bra pump! När det började bli jobbigt tänkte jag okej 10 till! Tror det är min nya metod att hitta repsantal *grr27*



Knäböj 40 Kg 3 * 10-12
Körde lätt o långsamt för att söka kontakt fick riktig pump i låren! Brukar jag inte få från böjliknande brukar göra dom i horisontell maskin med stora vikter men inte alls samma pump. Rygghållningen stämmer dock inte riktigt.



Knäböj i Hacklift 80 Kg + 37Kg Maskin 3 * 8
Lätt egentligen men bra pump här också

Skönt lårpass! Det var en kvart till stängning så körde dubbelt (två muskler varannan övning)



VADER & UNDERARMAR



Underarmsstångcurl 20Kg 4 * 10-15



Omvänd underarmsstångcurl 20 Kg 5 * 4-8



Stående vadpress i maskin 40 Kg 2 * 10



Sittande vadpress i lutning (Maskin) 40 Kg 3 * 10

*Vaderna måste jag gå lätt åt första gången på länge

Kul pass ordentligt med energi bra kontakt bra start på lördags kvällen ni får ursäkta slarvet textmässigt i början av denna journal om en vänlig Admin ser detta så skulle jag gärna få tillåtelse att ändra mitt första inlägg lite vet inte heller om det finns ett bättre sätt att skriva journal eller om man som jag skapar en tråd helt enkelt aja på återseende


HA EN RIKTIGT BRA HELG!!

Oby
2011-01-29, 23:46
http://i1228.photobucket.com/albums/ee460/oby8/kollobild.jpg

http://i1228.photobucket.com/albums/ee460/oby8/kollobild2.jpg

Här är två bilder från 18 månader sen här vägde jag 90-93 Kg.

Har inte direkt några bilder sen dess men det kommer måste ha en ny dator!
Den här klarade knappt av att göra detta i paint så otroligt irriterande,
Vägde mig idag har en ny våg hemma ingen deluxe modell direkt vägde mig också på gymmet där stod det 103 med mjukisar + t-shirt på min hemma stod 105,4 så nånstans därimellan. Positivt är att för några veckor sen vägde jag 107 utan kläder på den i gymmet. Nu ska jag nog fan pallra mig ut tillslut Ha en bra kväll ni som ser detta nu! *kissass*