handdator

Visa fullständig version : bara gainer hela dagen? funkar det i teorin?


jone1987
2011-01-29, 12:19
Som rubriken lyder, kan kroppen klara sig på att dricka tex 6st Ganier pro shakear i löpet av den dag under lång period.
Ja ni som bara ska säga ÄT MAT OSV droppa det, detta är bara en fundering jag fick i huvet nu, det ska inte göras av mig iaf.
Vill veta om det går och om det är farligt?
Vad behövs det mer av om man går ut efter det man får i sig av detta?

Detta då på en person i ca 60kg klassen. lite fett på kroppen. vanligt liv sitter på kontor på jobbtid, tränar 4ggr veckan.

Då en servering ger:
Kalorier: 382 kcal
Protein: 24 g
Kolhydrater: 67 g
Fett: 2 g

Det vill säga 6st fördelat på dagen blir totalt:
kalorier: 2292 kcal
protin: 144g
kolhydrater: 402g
fett: 12g

Min första tanke är att man får i sig väldigt lite fett som det ser ut, kan inget om hur mkt man behöver av det daglig.

King Grub
2011-01-29, 12:23
Visst kan man leva på det, men man behöver antaligen supplementera med ett multivitamin- och mineraltillskott och essentiella fettsyror.

Men det vore ett dåligt upplägg, både för träning och hälsa. Extrem blodsocker- och insulinfrisättning ett flertal gånger per dag.

jone1987
2011-01-29, 12:30
Vi säger att då en person också trycker i sig en Only one tablett daglig som ska innehålla allt man behöver enligt "advertisment" osv.

man ser folk som äter vanlig frukost lunch middag men endå trycker i sig 5-6 shakes i tillägg, är det då också inte bra eller ?

jag kan ibland skippa att göra både frukost och lunch ibland och bara ta mig 3st shakes i den perioden jag skulle ätit det. men det är lathet i know. Men man vill juh äta mat för det är så gott =)

King Grub
2011-01-29, 12:31
Det kan jag inte tänka mig.

Fredrik_S
2011-01-29, 13:19
EXTREMT stor skillnad på shakes och shakes

ett rent proteinpulver som drick 6 gånger per dagen i 25 gramsstorleken är nog bara till fördel för väldigt många(även om det kanske är lite overkill) i en kompibantion med frukost lunch middag

jämfört med en gainer som dricks 6 ågnger per dag i 75 grams sizen där 70% kommer från sockerarter vilket torligen skulle leda till extremt mycket problem med hunger mage humör blodsocker insulin etc etc