handdator

Visa fullständig version : Dilemma: vad gör man?? det här med sjukdomar.


emi23j
2011-01-29, 10:53
Vet inte riktigt hur jag skall starta den här tråden. Börjar bara skriva så löser det sig antar jag...

hur som helst, jag har ett dilemma. Jag vet inte riktigt hur jag skall göra. Jag har match ikväll men är osäker på om jag borde spela eftersom jag känner mig lite hängig. Har inte tränat i veckan heller eftersom jag har haft ont i halsen. Det hals onda är dock borta, men jag är täppt i näsan och "rosslig" i munnen och halsen. Känner mig även som sagt lite hängig och har svettats rätt mycket under natten.

Hade det varit en träning vi pratat om hade jag stått över. Men eftersom det är match vill man ju inte svika laget, coachen, osv. samtidigt vill jag inte falla tillbaka i samma cykel som jag var i under hösten; spelade då på helgerna för att jag kände mig tvungen även om jag var förkyld/småsjuk men blev då sämre och var tvungen att vila under veckan för att sedan upprepa samma procedur igen, detta upprepade sig ungefär 3 veckor i sträck tills jag vilade en helg och då gick det bort.

Hur som helst. hur hade ni gjort? jag är normalt inte så här vilsen, men känns också som att jag inte vill missa matcher heller eftersom jag vill ha ett bättre kontrakt till hösten... hoppas någon kan hjälpa.

King Grub
2011-01-29, 10:54
Vill du riskera att insjukna igen och att i värsta fall ta skada för all framtid, så spela på.

emi23j
2011-01-29, 10:55
Vill du riskera att insjukna igen och att i värsta fall ta skada för all framtid, så spela på.

exakt...


det som är så jävla hängigt är att jag ofta blir sjuk också. varför det känns som ett större nederlag.

The Truth
2011-01-29, 11:21
Jag tycker att du ska skippa matchen. Tänk långsiktigt.

emi23j
2011-01-29, 12:20
Konsulterade coachen och kom fram till en bra lösning.

Jag byter om, men kommer enbart att spela om det verkligen behövs (i såna fall mindre än 20 min) och enbart om den andra PGn får foul problem eller skadar sig och våran tredje PG inte klarar av pressen.