handdator

Visa fullständig version : MRP för kräsen användare


Mangan1
2011-01-29, 10:25
Jag söker en MRP utan:

-syntetiskt sötningsmedel
-sojalecitin
-maltodextrin/fruktos (annat än som smaksättare, ej som kolhydratbas)

Finns det? *gah!*

Det känns som att man får fruktos på köpet när man väljer bort de syntetiska sötningsmedlen. Idag käkar jag DXB.s MRP, där är kolhydratbasen fruktos. Jag drygar ut den med vassle idag för att få ner fruktoshalten. Jag har även kollat in Dalblads pro lite, där man ersatt en del av fruktosbasen med litesse, men det verkar inte heller vara helt optimalt om man läser runt.

Jag ersätter inte normal bra kost, och jag kommer fixa min egen MRP av någon bra kolhydrat + vassle. Men jag vill ändå ha en färdigblandad MRP, dels av enkelhet de dagar då det är körigt, men också för att en MRP har med sig en massa mineraler och vitaminer i mixen. Gillar också att bra MRP.s brukar blanda proteinkällan 50/50 vassle/kasein.

Men som sagt, finns det någon MRP på marknaden utan sötningsmedel & sojalecitin, men med en bra kolhydratkälla? Jag bryr mig inte om det smakar crap.

Det här är min trehundraåttionionde tråd om MRPs (viss överdrift), men har lärt mig lite allteftersom vad det egentligen är jag är ute efter. Skall sluta spamma forumet nu! :cool:

Kung atlas
2011-01-29, 10:34
En bra MRP som uppfyller dina krav är Eiselt Maxgain ultra MRP.

Mangan1
2011-01-29, 10:48
En bra MRP som uppfyller dina krav är Eiselt Maxgain ultra MRP.

Den innehåller väl två syntetiska sötningsmedel och sojalecitin på köpet? ;)

Från innehållsförteckningen "INGREDIENSER: Mjölkprotein, diafiltrerat vassleprotein (laktosreducerat), avfettad beta-glukanrik havre, LightFats™ (mellanlånga triglycerider), guargum/xantan (konsistensgivare), chokladarom, kakao, vaniljarom, aspartam, sukralos, sojalecitin."

Kung atlas
2011-01-29, 12:33
Den innehåller väl två syntetiska sötningsmedel och sojalecitin på köpet? ;)

Från innehållsförteckningen "INGREDIENSER: Mjölkprotein, diafiltrerat vassleprotein (laktosreducerat), avfettad beta-glukanrik havre, LightFats™ (mellanlånga triglycerider), guargum/xantan (konsistensgivare), chokladarom, kakao, vaniljarom, aspartam, sukralos, sojalecitin."

fasiken... lördag morgon och man får hjärnsläpp:D Sojalecitin innehåller i princip allt protein som är instantiserat. Missade att MRP skulle vara fri från sötningsmedel. sorry

z_bumbi
2011-01-29, 12:51
Jag har inte kollat själv men leta bland olika sorters välling och se om du hittar något.

Mangan1
2011-01-29, 13:01
fasiken... lördag morgon och man får hjärnsläpp:D Sojalecitin innehåller i princip allt protein som är instantiserat. Missade att MRP skulle vara fri från sötningsmedel. sorry

Hey, all hjälp mottages tacksamt även om det inte riktigt satt i krysset den här gången! :thumbup: