handdator

Visa fullständig version : Hur mycket protein per måltid för maximal mass ?


ToughLove
2011-01-29, 09:14
Hej, jag har hört så mycket olika angående hur mycket protein kroppen kan absorbera per måltid, dom flesta siffror jag hört är 30-40g. Men det blir svårt för min del med tanke på att jag ska ha i mig runt 280-300g proteiner och äter en 6 måltider om dagen och brukar lika på en 45-50g proteiner, är det för mycket per måltid ? är 196cm 91kg och har lagt på mig lite muskler under den korta tid jag tränat, ifall det spelar någon faktor :smash:

Eddie Vedder
2011-01-29, 09:25
Nej det är inte för mycket. Så mycket vasslepulver utblandat med vatten vore nog onödigt men inte från vanlig mat i en sammansatt måltid.

Oxe
2011-01-29, 09:29
Hej, jag har hört så mycket olika angående hur mycket protein kroppen kan absorbera per måltid, dom flesta siffror jag hört är 30-40g. Men det blir svårt för min del med tanke på att jag ska ha i mig runt 280-300g proteiner och äter en 6 måltider om dagen och brukar lika på en 45-50g proteiner, är det för mycket per måltid ? är 196cm 91kg och har lagt på mig lite muskler under den korta tid jag tränat, ifall det spelar någon faktor :smash:

Vissa snabba proteinkällor ifrån div kosttillskott kan kroppen har lite svårt att ta upp större mängder av, vanliga måltider med blandat innehåll så kan du väl i princip tillgodo se dig allt du orkar trycka i dig mer eller mindre.