handdator

Visa fullständig version : Det här med återhämtning.


leo1
2011-01-28, 20:35
Hej!

Sedan oktober har jag tagit tag i träningen för första gången på flera år. Det har blivit 2-3 racketpass i veckan(pingis,badminton,tennis) och ett löppass i veckan. Då springer jag en mil. Jag vill komma igång med gymträning också för att jag vet det skulle förebygga skador och gynna löpningen/racketsporterna.

Nu hade jag ett ofrivilligt 3 veckor långt uppehåll från löpningen sen var jag ut och sprang idag. Det visade sig att jag sprang rekord med 1 minut och var inte ens jättetrött efteråt.

Skulle jag tjäna på att springa mindre när jag ändå rör på mig så mycket?

Jag förstår ju idén med att bli nedtränad. Träna mycket för att sedan lätta på träningen och toppa formen men jag börjar tvivla på det.

Väl mött!

joasimo
2011-01-28, 20:43
Hej!
Jag förstår ju idén med att bli nedtränad. Träna mycket för att sedan lätta på träningen och toppa formen men jag börjar tvivla på det.

Väl mött!

Jag har bara bra erfarenheter av det både gällande hockeyn och gymträningen :) Men då gillar jag att periodisera träningen.

Om du ska sänka längden på löppasset beror ju på vad du har för mål med din träning, 3-4 pass tycker jag inte låter mycket.. så länge du tycker det är kul och mår bra av det är det bara köra på!

Men vill du försöka börja bygga lite muskler kan det vara en god ide och dra ner på löpningen.