handdator

Visa fullständig version : Strongman/Tyngdlyftar käk


Blitzkrieg
2011-01-26, 20:31
Nån som vill vara snäll och ge exempel på bra och billiga maträtter för en hårt tränande strongman/tyngdlyftare? Arbetslös och fattig men kämpar så gott jag kan att äta allt jag får tag i.

Ca 3 måltider om dagen tänkte jag mig bortsett från frukost och mellanmål/drink.
Och när det passar bäst att äta dom :)

snatch914
2011-01-26, 22:55
Precis som vanliga byggare/lyftare; havregryn, ris, pasta, potatis, KÖTT, kvarg, ägg, avokado, nötter. Ja det var det första jag kom tänka på..

I Matlagning & Recept så finns massor av heta tips: http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=15

Det viktigaste målet för tränande är det efter träningen, jag hade i ditt fall lagt 2 av dina 3 mål efter träningen eller åtminstone den större delen protein.

vicarious
2011-01-26, 23:07
Köttfärs/blandfärs går att hitta rätt billigt. Kyckling, kvarg, ägg är också rätt billigt. Mjölk.

Stefan J
2011-01-27, 07:52
Nån som vill vara snäll och ge exempel på bra och billiga maträtter för en hårt tränande strongman/tyngdlyftare? Arbetslös och fattig men kämpar så gott jag kan att äta allt jag får tag i.

Ca 3 måltider om dagen tänkte jag mig bortsett från frukost och mellanmål/drink.
Och när det passar bäst att äta dom :)

Ät som byggarna, men var inte rädd för fett och kolhydrater. Husmanskost med extra ransoner kött från hela kostcirkeln blir finfint.