handdator

Visa fullständig version : Kosttillskottspaket


Strout
2011-01-25, 22:07
Hallå!

Nu har jag läst runt lite på forumet, använt sökfunktionen lite luddigt men har inte riktigt hittat svar på det jag var ute efter. Chansen är stor att jag har missat något men jag slänger upp en tråd om det i vilket fall som helst.

Nu är det så att jag söker ett bra och stadigt "baspaket" med diverse vitaminer, gainers, PWO's, kreatin och vad som nu behövs för att göra allt komplett.

Mitt första mål är att först och främst gå upp i vikt. Har ändrat och tagit tag i min kost ordentligt genom att gå ifrån 1 mål om dagen till 4-5 mål. Såklart nyttig mat.

Nästa punkt är väl lite hjälpande kosttillskott för träningen för att få det lilla extra pumpet. Jag tränar just nu ca 5 dagar i veckan.

Så innan min feberyra drar igång allt för hårt så skulle jag vilja veta vad ni använder. Vilka kombinationer tycker ni passar bra och skulle rekommendera? Märke, mängd och när ni tar dessa.

Mvh Anders.

vicarious
2011-01-25, 22:42
Hallå!

Nu har jag läst runt lite på forumet, använt sökfunktionen lite luddigt men har inte riktigt hittat svar på det jag var ute efter. Chansen är stor att jag har missat något men jag slänger upp en tråd om det i vilket fall som helst.

Nu är det så att jag söker ett bra och stadigt "baspaket" med diverse vitaminer, gainers, PWO's, kreatin och vad som nu behövs för att göra allt komplett.

Mitt första mål är att först och främst gå upp i vikt. Har ändrat och tagit tag i min kost ordentligt genom att gå ifrån 1 mål om dagen till 4-5 mål. Såklart nyttig mat.

Nästa punkt är väl lite hjälpande kosttillskott för träningen för att få det lilla extra pumpet. Jag tränar just nu ca 5 dagar i veckan.

Så innan min feberyra drar igång allt för hårt så skulle jag vilja veta vad ni använder. Vilka kombinationer tycker ni passar bra och skulle rekommendera? Märke, mängd och när ni tar dessa.

Mvh Anders.

Köp inget sånt färdigt mega ultra super pack. Det är oftast massa onödig skit till ett dyrt pris.

Börja med att skaffa dig en uppfattning om vilka produkter som finns, vad dom gör, vilka eventuella fördelar DU kan dra av dessa produkter. Om du verkligen behöver några produkter.

Många köper såna färdiga paket och sen har dom inte den blekaste aning om vad dom har köpt eller hur dom ska använda det.

Tillskott som jag tycker är värda att använda

- kreatin
- eaa eller vassle (whey) att ta direkt efter träning
- koffein

jontet
2011-01-25, 22:49
- kreatin
- eaa eller vassle (whey) att ta direkt efter träning
- koffein

Dessa är de mest potenta grejjerna som finns i kosttillskottsdjungeln. Vill du använda dem köp billigaste varianterna. De har dessutom rätt blygsam effekt för någon som inte tränat länge och det finns troligare viktigare saker för dig att fokusera på(träna rätt).

Sundqvist
2011-01-25, 22:50
kör på aminosyror,kreatin, och kanske en PWO :) nuttin else

Strout
2011-01-25, 22:57
Det är just det. Finns så otroligt många olika produkter och är man inte helt insatt så vet man inte riktigt vad skillnaderna är. Oftast något litet. Vet inte hur många timmar jag har suttit och kikat på olika kosttillskott men det känns mer som att man får beslutsångest istället.

Det jag funderat på är iaf;

Serious Mass - just pga viktökningen samt att det innehåller en hel del vitaminer och mineraler, så som jag har förstått det
Kreatin Monohydrat - Dock blev man så sunkig i magen utav det.

Känns det som något att börja med? Dricker Serious Mass med kvarg, mjölk och banan på kvällen. Ska man satsa på snabba proteiner också? Att ta innan/efter träning?

Paperweight
2011-01-25, 23:19
köp inget sånt färdigt mega ultra super pack. Det är oftast massa onödig skit till ett dyrt pris.

Börja med att skaffa dig en uppfattning om vilka produkter som finns, vad dom gör, vilka eventuella fördelar du kan dra av dessa produkter. Om du verkligen behöver några produkter.

Många köper såna färdiga paket och sen har dom inte den blekaste aning om vad dom har köpt eller hur dom ska använda det.

Tillskott som jag tycker är värda att använda

- kreatin
- eaa eller vassle (whey) att ta direkt efter träning
- koffein

+1

ChrisDEFC
2011-01-26, 17:28
+2 ^^

Strout
2011-01-26, 23:07
Jag tackar för svaren :)

McLR
2011-01-26, 23:39
Vassle,pwo,kreatin,multi vitamin