handdator

Visa fullständig version : 3 helkroppspass och ett armpass?


spinxo
2011-01-25, 20:15
tror ni det skulle funka bra att köra måndag onsdag fredag helkropp och sen på söndag ett armpass där jag fokuserar tiden på armarna?

SiSenior
2011-01-25, 20:26
Utan att veta dina mål med träningen så låter det som en intressant splitt som säkert kan funka, oavsett mål.

spinxo
2011-01-25, 20:30
bli starkare och större

Jontez
2011-01-25, 20:49
Kan nog vara schysst, men vad är det du kör dom andra dagarna? Jag skulle tex inte vilja köra bänk på måndagen om jag körde slut triceps på söndagen

Edit: läste fel... helkropp har du ju skrivit. Om man har oerhört små armar och behöver öka dom är det väl bra med extraträning men det är inte så ofta man ser armar som släpar

-squat-
2011-01-25, 23:11
Jag har tidigare kört ett upplägg där jag kört helkroppspass 2 ggr i veckan, och ett pass där jag kört mage,bicce,vader och underarmar. Det funkade bra. så länge den totala volymen inte blir för stor, så funkar säkert ditt upplägg också.

ceejay
2011-01-25, 23:14
det skulle nog kunna fungera. Fast om möjlighet finns att träna armar på lördagen så kanske det vore lite bättre, för att vara fräshare i armarna inför helkroppspasset.

alternativ kör biceps efter något helkroppspass och sedan triceps efter ett annat helkroppspass.

1911
2011-01-25, 23:32
Du kan ju köra lite mer inriktat på underkroppen på måndagens pass, så påverkar inte armträningen dagen innan så mycket.

Mr.Sarkastisk
2011-01-25, 23:35
köra armar 4 ggr / vecka?
Nja, tycker snarare det låter kontraproduktivt.

panzerpig
2011-01-25, 23:39
Jag har tidigare kört ett upplägg där jag kört helkroppspass 2 ggr i veckan, och ett pass där jag kört mage,bicce,vader och underarmar. Det funkade bra. så länge den totala volymen inte blir för stor, så funkar säkert ditt upplägg också.

detta tycker jag låter bättre. triceps och biceps kommer ju få träning fyra ggr/vecka annars..