handdator

Visa fullständig version : reversed closegrip lat pull = biceps ?


ToughLove
2011-01-25, 18:52
Hej jag kör denna övningen för rygg och tycker den är helt jävla underbar, undrar dock om den involverar biceps särskilt mycket? när jag gör övningen känner jag att den tar i ryggen som fan :hbang:. Grejen är den att jag kör rygg på tis och bröst/biceps på torsdagar och undrar fall det blir överträning av biceps och om jag kanske borde lägg biceps på rygg dagen istället?, har även problem med att köra biceps på bröstdagen pga allt pump jag får i underarmarna utav bröstövningarna :smash:... What would you do ? ? ?

The Truth
2011-01-25, 18:56
Alla former av chins, pull-ups, roddar och pulldown (latsdrag) tar mycket på biceps.

Jag hade fokuserat på att bli stark i pull-ups/chins, då detta skulle utveckla ryggen, biceps och bakre axlar proportionerligt. Kanske lagt till lite bicepscurls efter chinsen ifall man orkar det (något jag inte brukar orka, eftersom jag är helt slut i både biceps och underarmar efter chins).

ToughLove
2011-01-25, 19:03
Alla former av chins, pull-ups, roddar och pulldown (latsdrag) tar mycket på biceps.

Jag hade fokuserat på att bli stark i pull-ups/chins, då detta skulle utveckla ryggen, biceps och bakre axlar proportionerligt. Kanske lagt till lite bicepscurls efter chinsen ifall man orkar det (något jag inte brukar orka, eftersom jag är helt slut i både biceps och underarmar efter chins).

ok, ?... kör marklyft / latpulldown / hantelrodd / closegrip reversed pulldown / barbell row,, tänker inte ändra på minga rygg övningar undrar fall det är en bättre ide att köra biceps på rygg dagen istället för på bröst dagen

The Truth
2011-01-25, 19:04
ok, ?... kör marklyft / latpulldown / hantelrodd / closegrip reversed pulldown / barbell row,, tänker inte ändra på minga rygg övningar undrar fall det är en bättre ide att köra biceps på rygg dagen istället för på bröst dagenOch jag skrev att jag hade kört biceps på ryggdagen istället, men lite otydligt kanske.

ToughLove
2011-01-25, 19:07
Och jag skrev att jag hade kört biceps på ryggdagen istället, men lite otydligt kanske.

Ne jag förstog att du mena att alla dom övningarna involverar biceps men jag känner knappt något i biceps. Det är inte så att du gör övningarna fel på nått sätt ? har sett många klipp där BB's säger att om man känner för mycket i biceps så gör man övningen fel men men kanske är individuellt

The Truth
2011-01-25, 19:10
Ne jag förstog att du mena att alla dom övningarna involverar biceps men jag känner knappt något i biceps. Det är inte så att du gör övningarna fel på nått sätt ? har sett många klipp där BB's säger att om man känner för mycket i biceps så gör man övningen fel men men kanske är individuelltNär du gör 27 strikta pull-ups till fail så kommer även du att känna i biceps :)

Och nej, jag kör inte fel.

Morrris
2011-01-25, 19:15
När du gör 27 strikta pull-ups till fail så kommer även du att känna i biceps :)

Och nej, jag kör inte fel.

Helt sjukt vad du lever på den prestationen. Jag gör också 27 chins och kan inte påstå att jag får i närheten av samma utmattning i biceps som när jag curlar lite sporadiskt.

OnT: Biceps på ryggdagen om du frågar mig. Jag curlar inte överhuvudtaget, men hade jag gjort det så hade jag lagt det på ryggdagen.

ToughLove
2011-01-25, 19:18
Helt sjukt vad du lever på den prestationen. Jag gör också 27 chins och kan inte påstå att jag får i närheten av samma utmattning i biceps som när jag curlar lite sporadiskt.

OnT: Biceps på ryggdagen om du frågar mig. Jag curlar inte överhuvudtaget, men hade jag gjort det så hade jag lagt det på ryggdagen.

Tackar, har övervägt detta nu och det låter mest logiskt att köra biceps på ryggdagen :)