handdator

Visa fullständig version : Hardgainer


ravbur
2011-01-24, 22:27
Har tränat i ca 7 månader, resultaten har väl varit hyfsade men det känns som att de borde varit mycket bättre i och med att jag är nybörjare och bara är 17 år. Har gått upp 15 kg, har ingen aning om hur mycket som är muskler men troligen inte så stor del. Har hyfsat synliga rutor iaf. Väldigt tunn benstomme. Inte ökat så värst bra i styrkan heller, den enda övningen är ungefär marklyft, beror väl mest på att jag är lång och har långa armar.

Iaf, jag förstår inte riktigt det här med hardgainer upplägg med låg volym osv, varför skulle det vara bättre om man är en hardgainer?

Och till sist med det ni fått veta tror ni jag är en hardgainer?

Tillägas bör att jag känner ändå att jag har rätt bra koll på vad jag gör och jag gör saker och ting på gymmet på ett bra sätt.

Forqie
2011-01-24, 22:55
Om jag inte misstar mig, är inte en Hardgainer en person som har svårt att gå upp i vikt? 15kg på 7månader är inte lite direkt, oavsett mängd muskel/fett ratio. Jag menar, det känns som om åtminstonde 10% borde vara muskler, så jag tror definitivt inte du är en "hardgainer"

Pjotor
2011-01-25, 09:05
90 % av de som kallar sig hardgainers (eller tror att de är det) äter för lite, tränar fel eller både och. Eftersom du nämner "synliga rutor" så är min slutsats att du tillhör den första gruppen, d.v.s. du äter för lite. Jag tror inte alls att du är en hardgainer.

Du har inte skrivit vad du väger nu. I vilket fall så är 15 kg uppgång inte särskilt mycket i sammanhanget. Om du lägger drömmen om magrutor åt sidan i några månader och äter mer, så kommer du att bygga mer. I din ålder är det löjligt enkelt att bli av med underhudsfett.

Slartibartfast
2011-01-25, 09:25