handdator

Visa fullständig version : Frukt och grönsaker vid deff.


timmey111
2011-01-24, 21:54
Undrar hur det är med frukt och grönsaker vid deff. Vilka ska man helst undvika? Vilka kan man äta? Vilka är bra vid deff?


Tack!

Eddie Vedder
2011-01-24, 21:58
Du "ska" inte undvika någon och kan givetvis äta alla som du tål.

vicarious
2011-01-24, 22:00
Du kan äta vilka du vill. Så länge du åstadkommer ett kaloriunderskott spelar det ingen roll för viktnedgången vad du äter. Fördelaktigt däremot om du styrketränar och äter mycket protein givetvis.

Jag äter aldrig frukt under deff. Grönsaker däremot blir oftast broccoli, haricots verts eller wokgrönsaker.

daloatf
2011-01-24, 22:11
Jag skulle hållt mig borta från frukt. Äta något mera mättande för de kalorierna.

timmey111
2011-01-25, 00:02
Du kan äta vilka du vill. Så länge du åstadkommer ett kaloriunderskott spelar det ingen roll för viktnedgången vad du äter. Fördelaktigt däremot om du styrketränar och äter mycket protein givetvis.

Jag äter aldrig frukt under deff. Grönsaker däremot blir oftast broccoli, haricots verts eller wokgrönsaker.

Jag vet att man ska ha ett kaloriunderskott. Men jag undrar ifall det är ngn frukt/grönsak man ska undvika, då man inte vill ha så mycket kolhydrater i sig. Majs innehåller kolhydrater har jag hört?

vicarious
2011-01-25, 00:06
Jag vet att man ska ha ett kaloriunderskott. Men jag undrar ifall det är ngn frukt/grönsak man ska undvika, då man inte vill ha så mycket kolhydrater i sig. Majs innehåller kolhydrater har jag hört?

Alla frukter isåfall.

Ja, majs är ganska energirikt jämfört med andra "grönsaker."