handdator

Visa fullständig version : Åsikter på upplägg tack.


Serenade
2011-01-24, 20:09
Är medveten om att det finns hundratals trådar om detta ämne där folk vill ha andras mening på just deras träningsschema. Detta är ännu en sådan tråd :P
Det jag vill veta är om jag missat något eller om jag kan byta ut eller likvidera något för att det ska vara mer optimalt.
Kör 3-split då som ser ut så här:

Måndag: Bröst, Triceps.

Bänkpress
Sned bänk
Hantelpress
Sned hantelpress
Dips
Någon maskin för bröst bara för att.
Pushdown

Onsdag: Rygg, Biceps
Marklyft
Stångrodd
Bicepscurl stång
Latsdrag
Latsdrag smal
Sittande rodd
Hammercurl
Ryggresningar

Fredag: Axlar, Mage
Stående militärpress
Axelpress sittande
En övning vars namn jag inte kan men går ut på att man håller en stång i guard position som i boxning och trycker uppåt :P
Hantellyft åt sidan
Framåtlutande hantellyft
Situps lutande med vikt
Cablecrunches
Något mer inriktat på de nedre magmusklerna.

Att nämna kanske är att de flesta övningar körs i 4-6 reps där basövningar brukar ligga på 4 set medans resten 3 set.
Ben körs Tisdag o Torsdag med cardion.

Tackar på förhand för alla konstruktiva svar (hoppas jag).

MVH Serenade.

Zibb
2011-01-24, 20:15
Är medveten om att det finns hundratals trådar om detta ämne där folk vill ha andras mening på just deras träningsschema. Detta är ännu en sådan tråd :P
Det jag vill veta är om jag missat något eller om jag kan byta ut eller likvidera något för att det ska vara mer optimalt.
Kör 3-split då som ser ut så här:

Måndag: Bröst, Triceps.

Bänkpress
Sned bänk
Hantelpress
Sned hantelpress
Dips
Någon maskin för bröst bara för att.
Pushdown

Onsdag: Rygg, Biceps
Marklyft
Stångrodd
Bicepscurl stång
Latsdrag
Latsdrag smal
Sittande rodd
Hammercurl
Ryggresningar

Fredag: Axlar, Mage
Stående militärpress
Axelpress sittande
En övning vars namn jag inte kan men går ut på att man håller en stång i guard position som i boxning och trycker uppåt :P
Hantellyft åt sidan
Framåtlutande hantellyft
Situps lutande med vikt
Cablecrunches
Något mer inriktat på de nedre magmusklerna.

Att nämna kanske är att de flesta övningar körs i 4-6 reps där basövningar brukar ligga på 4 set medans resten 3 set.
Ben körs Tisdag o Torsdag med cardion.

Tackar på förhand för alla konstruktiva svar (hoppas jag).

MVH Serenade.

Kör inte Bänkpress och hantelpress på samma pass. samma med sned bänk och sned hantelpress. Och lägg gärna till någon mer triceps men inte ett måste.

ta även bort ryggresningar samt bytt ut en rodd övning mot chins.

samma med axelpress och militärpress... kör inte dessa på samma pass då de tar på samma ställe.

annars ser det bra ut.

//Zibb

Trainlikeno1
2011-01-24, 20:20
Lägg de övningar för de mindre muskelgrupperna sist under passet. Nu vet jag inte om du kör i den ordningen som du har skrivit ned det, till exempel rygg dagen så kör du en biceps för att sedan fortsätta med rygg övningarna. Trötta inte ut bicepsen med en fjutt övning, vilket kommer göra att du inte orkar lika mycket på ryggövningarna.
Ryggresningar känns overkill iom att du har marklyft.

Tycker det är tillräckligt med ett par få övningar för axlarna, inte 6 stycken. Axlarna får stryk under bröst passet också.

Mitt råd är att försöka fokusera på ett par övningar som du kör ofta och tungt. Tycker du att det är bra som det är nu och du tycker det är roligt och träna så tycker jag du ska köra så som du själv tycker är roligast då detta kommer vara det mest optimala.

Trainlikeno1
2011-01-24, 20:23
Kör inte Bänkpress och hantelpress på samma pass. samma med sned bänk och sned hantelpress. Och lägg gärna till någon mer triceps men inte ett måste.


Bänkpress och hantelpress är något som kan självklart köras under samma pass. Tycker man det är roligare och köra halv/halv på bänkpress och hantelpress så är det vägen man ska gå. Tycker man det är roligare och setta sönder på en övning så gör man det.
Samma på sned bänk/hantelpress.
Det behövs inte mer triceps övningar då detta får tillräckligt med stryk från bröstövningar. En räcker långt.

vicarious
2011-01-24, 20:24
Du har onödigt många övningar.

Fixade lite.


Bänkpress/Hantelpress
Sned bänk/Sned hantelpress
Dips
Tricepsextensions
Pushdown


Marklyft
Stångrodd
Latsdrag/Chins
Sittande rodd
Bicepscurl stång
Hammercurl


Stående militärpress/Axelpress sittande
Hantellyft åt sidan
Framåtlutande hantellyft
Cablecrunches
Benlyft

PS. Du har glömt ben & vader.